Over Mijn Lijk

Voor discussies over muziek, film en TV.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Fenomeen
Superposter

Over Mijn Lijk

Bericht door Fenomeen »

De nieuwe reeks van Over Mijn Lijk begint weer.
tvgids schreef:
Docusoap waarin Patrick Lodiers een jaar lang vijf ongeneeslijk zieke jongeren volgt; Jip (23), Marieke (37), Ronald (32), Mehtap (14) en Amber (18).

Het is dé grote dag voor Marieke (37) en haar vriend Lukas. Ze gaan trouwen! Mehtap (14) is van Turkse afkomst en de vastenmaand Ramadan is net afgesloten met het Suikerfeest. Goede reden voor Patrick om haar van school op te halen voor een lekkere baklava bij moeder Hatice thuis. Amber (18) staat aan de vooravond van een nieuwe, zware chemokuur. Om nog even te ontspannen gaat ze met haar ouders en broertjes naar de skihal. Helaas zit er voor Amber niet meer in dan naar haar familie kijken vanachter het raam, maar ook dat vindt voormalig turnster Amber al hartstikke leuk. Jip (23) krijgt een week na de bijzondere meditatie de uitslag van een scan. Is het wonder geschied en zijn de tumoren echt verdwenen?
Vanavond 22:20 op Nederland 1.

http://oml.bnn.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
PietV.
Erelid

Re: Over Mijn Lijk

Bericht door PietV. »

Ik ben blij dat Patrick Lodiers het stokje heeft overgenomen. Het zijn indringende opnames maar hij weet goed om te gaan met de verhalen. Het zijn altijd krachtige persoonlijkheden die tot het laatst toe alles eruit halen wat er in zit.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Bijzonder dat deze mensen iets vertellen over hoe zij met hun naderende dood omgaan en wat ze nog uit het leven willen halen. We kunnen kijken waar de blogs zitten van deze personen en deze hier vermelden.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
HenkH
Forum fan

Bericht door HenkH »

Eigenlijk begon de serie vorige week al... en ik vind ook dat Patrick Lodiers het programma dichterbij brengt dan Yvonne Jaspers. Waarschijnlijk een kwestie van je meer in durven te leven... van minder afstand nemen.
En het is inderdaad bijzonder, indrukwekkend zelfs, hoe deze jonge mensen omgaan met hun naderend einde.
De blogs zijn overigens bereikbaar via de link die Fenomeen gaf... inclusief een vervolg naar bijvoorbeeld Amber's verhaal ( http://pwege.hyves.nl/blog/" onclick="window.open(this.href);return false; ).
Ni dieu, ni maître.
Plaats reactie