Cluny schreef:]Hoewel vaak beweerd wordt dat besnijdenis eigenlijk een vrij onschuldige ingreep is, is er wel degelijk sprake van gezondheidsrisico’s en een blijvende verminking. Medische complicaties zijn niet zeldzaam en de toekomstige seksuele ervaring wordt beïnvloed.
Het gebruik van circumcisie was reeds in gebruik door het woestijnvolk Midjan uit de omgeving Golf van Akaba. Er is reeds sprake van besnijdenis in Genesis 17 waarbij Abraham van zijn god de opdracht krijgt zich te laten besnijden ( op 99 jarige leeftijd ). Uiteraard is dit een legende om circumcisie te wettigen. Je kan hier terecht de vraag stellen of de voorhuid een constructiefoutje door god geweest is wat de mens maar zelf moest corrigeren. Wat de werkelijke reden van deze ingreep geweest is bij deze woestijnstam laat ik nog in het midden, maar werd later als ' brandmerk ' gebruikt voor alle Abrahamistische religies. Het labelen van vee heeft voor de boer dezelfde functie: Dit is mijn eigendom ! Pittig detail ( volgens genesis ) is dat ook alle personen in dienst van joden ook dienen besneden te worden. Zelf heb ik een tijdje in dienst geweest bij joden, maar heeft me dit nooit als voorwaarde gesteld.
Circumcisie gebeurd soms ook om medische reden. De personen die dit ( meestal als kind ) hebben moeten ondergaan en niet tot deze religies behoren, zullen maar best weten welke psychische gevolgen dit kan hebben. Dat dit voor sommigen zeker hun seksuele ervaring moeten hebben beïnvloed, mag zeker niet worden onderschat.
Bij het lezen van dit artikel viel mijn mond toch even open. Dit raakt kant noch wal ! Wat heeft dit nu met antisemitisme te maken ? Valt of staat het jodendom of de islam met al dan niet met besneden te zijn? De christenen zeulen nog wel met het O.T., maar zijn nu net niet meer gehouden aan die besnijdeniswet ! Hun kan dit lekker niet meer worden opgelegd. Zo kunnen ze nog steeds, dank zij de besnijdenis de joden van de christenen onderscheiden. Wat een zootje klootzakken.