Dode kardinaal: kerk loopt 200 jaar achter

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
lanier
Superposter

Dode kardinaal: kerk loopt 200 jaar achter

Bericht door lanier »

De Rooms-Katholieke Kerk loopt 200 jaar achter. Dat zegt de vrijdag overleden vroegere aartsbisschop van Milaan, Carlo Maria Martini, in een interview dat zaterdag in de krant Corriere della Sera is verschenen. Martini (85) stond vorige maand voor de krant een ordegenoot - hij was jezuïet - te woord.

Martini was bekend om zijn progressieve opvattingen. Hij zegt in het interview dat katholieken zelfvertrouwen missen. "Onze cultuur is oud geworden, onze kerken zijn groot en leeg, de kerkelijke bureaucratie neemt toe en de godsdienstige kleren die we dragen, zijn pompeus." Hij waarschuwt dat de kerk milder moet zijn tegenover gescheidenen. De vraag is volgens hem niet of zij de sacramenten mogen ontvangen, maar hoe de kerk de gezinnen kan helpen.

Duizenden inwoners van Milaan hebben zaterdag afscheid van de vroegere aartsbisschop genomen. Martini, die gold als een kandidaat voor het pausschap, leidde het grootste katholieke bisdom in de wereld van 1980 tot en met juli 2002. Hij wordt vandaag begraven in de Dom van Milaan.

Bron: http://www.kerknieuws.nl/nieuws.asp?oId=23480" onclick="window.open(this.href);return false;

Ben benieuwd naar de reacties op deze site...
Jagang
Ontoombaar

Re: Dode kardinaal: kerk loopt 200 jaar achter

Bericht door Jagang »

Deze was wel aardig.
Door: Joop Goes, Blaricum (82.171.240.xxx)
Het eerste wat mij opviel bij mij zelf is: "als de levenden dit zeggen dan wordt het dood gezwegen, als de doden het zeggen wordt het ineens levendig......"
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Is ie geen nul vergeten?
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
siger

Bericht door siger »

Ja, conservatieve christenen kunnen niet genoeg benadrukken hoe progressief ze ... vroeger waren.

De hele vooruitgang is zogerzegd aan het christendom te danken.
Maar de vooruitgang nu, daar zijn ze tegen. Telkens.
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Jagang schreef:Deze was wel aardig.
Door: Joop Goes, Blaricum (82.171.240.xxx)
Het eerste wat mij opviel bij mij zelf is: "als de levenden dit zeggen dan wordt het dood gezwegen, als de doden het zeggen wordt het ineens levendig......"
Ook cool dat Joop Goes, met wat letter hussel ook Joep Goos kan heten... Maar dat ter zijde.

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Plaats reactie