Oplage christelijke kranten zakt snel
Moderator: Moderators
Oplage christelijke kranten zakt snel
Het financieel dagblad vormt de hekkensluiter. Maar vervolgens maken het reformatorisch dagblad en Nederlands dagblad het rijtje compleet. Wat enige verbazing schetst. In de volksmond staan ze bekend om hun trouwe achterban. Of zijn ze massaal overgestapt naar Trouw. Wie heeft een verklaring voor dit verschijnsel?
Bron nu.nl
Bron nu.nl
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Re: Oplage christelijke kranten zakt snel
Ik denk dat vroeger het idee leefde dat wanneer je christelijk was, je lid moest zijn van de KRO/NCRV/EO en christelijke krant moest lezen en een christelijke politieke partij moest stemmen. De mensen met dat idee zijn aan het uitsterven en er moet nodig een exemplaar naar het Rappard reservaat van Paul van Vliet. (al zijn de mensen die dat reservaat kennen ook aan het uitsterven) Tegenwoordig zijn gelovigen veel losser. Ze kiezen wat ze van de Bijbel aanspreekt, hun krant hoeft niet gelovig te zijn en stemmen ook niet meer massaal CDA.
Het komt wel goed.
Het komt wel goed.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Is het "financieel dagblad" dan een Christelijke krant?? Heb 'm nog nooit gelezen, maar vind het opmerkelijk dat er in de naam geen referentie zit naar het christendom.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
Nee, maar dat weet toch iedereen. Het is uitermate opvallend dat aan de rechterkant twee christelijke kranten naar de afgrond glijden.Jagang schreef:Is het "financieel dagblad" dan een Christelijke krant?? Heb 'm nog nooit gelezen, maar vind het opmerkelijk dat er in de naam geen referentie zit naar het christendom.
Die losheid ben ik nog niet in deze mate tegen gekomen binnen de reformatorische zuil. Misschien zijn de statistieken duidelijker op dit punt. En is het een signaal dat deze zuil aan het wankelen is.Bonjour schreef:Ik denk dat vroeger het idee leefde dat wanneer je christelijk was, je lid moest zijn van de KRO/NCRV/EO en christelijke krant moest lezen en een christelijke politieke partij moest stemmen. De mensen met dat idee zijn aan het uitsterven en er moet nodig een exemplaar naar het Rappard reservaat van Paul van Vliet. (al zijn de mensen die dat reservaat kennen ook aan het uitsterven) Tegenwoordig zijn gelovigen veel losser. Ze kiezen wat ze van de Bijbel aanspreekt, hun krant hoeft niet gelovig te zijn en stemmen ook niet meer massaal CDA.
Het komt wel goed.
Nou, nee dus.PietV. schreef:Nee, maar dat weet toch iedereen.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
Het zal wel met geld te maken hebben, tussen het ( stiekem ) surfen naar vieze plaatjes door snel ff het nieuws lezen, kost niks extra en is net zo makkelijk ...PietV. schreef: Misschien zijn de statistieken duidelijker op dit punt. En is het een signaal dat deze zuil aan het wankelen is.
- Blackadder
- Ervaren pen
ook in refo kringen is het gebruik van voorbehoedsmiddelen aan het inburgeren. En niet automatisch doorfokken tot het tigste kind is al langer in zwang. Er komen dus ook minder toekomstige abonnees bij.
Dit is al langer aan de gang, begrijp ik uit gesprekken met mensen met die achtergrond, komen ze zelf nog uit grote gezinnen, ze zien dat hun (nog gelovige) broers en zussen het bij 3 of 4 wel mooi geweest vinden.
Dit is al langer aan de gang, begrijp ik uit gesprekken met mensen met die achtergrond, komen ze zelf nog uit grote gezinnen, ze zien dat hun (nog gelovige) broers en zussen het bij 3 of 4 wel mooi geweest vinden.
May the Lord hate you and all your kind, may you be turned orange in hue, and may your head fall off at an awkward moment.'
Analoog aan de teloorgang van het christelijke bolwerk in de politiek?
(ondanks de zetel winst voor de SGP
)
Neemt niet weg: ik nam een abonnement op Trouw vorige maand vanwege hun zaterdag bijlage, waarin nogal eens een onderwerp wordt besproken dat interessant is voor ullie.
(dat daar een e-reader bij zit, en een 10 delige serie filosofen heeft er niets mee te maken
)
(ondanks de zetel winst voor de SGP
Neemt niet weg: ik nam een abonnement op Trouw vorige maand vanwege hun zaterdag bijlage, waarin nogal eens een onderwerp wordt besproken dat interessant is voor ullie.
(dat daar een e-reader bij zit, en een 10 delige serie filosofen heeft er niets mee te maken
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Ik kijk bij kranten.com steevast bij trouw. Hier zit nog weleens een interessant onderwerp voor onze ruimdenkende achterbanHenkM schreef:
(dat daar een e-reader bij zit, en een 10 delige serie filosofen heeft er niets mee te maken)