Harris, Dawkins, Dennett en ???

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

paolo
Banned

Re: Harris, Dawkins, Dennett en ???

Bericht door paolo »

HenkM schreef:
Vrijheid van godsdienst is nog steeds een recht, en moet ook zo blijven.
Bepaal jij dat ?
HenkM schreef: Verder: ik heb het woord dom niet gebruikt. Zelfs niet impliciet.
Het verder iets aan de discussie met mij toevoegen is zinloos ? en het nog bevestigen met een irritant "ik heb gelijk (helaas) "
Dat staat bij mij gelijk aan zeggen dat ik dom ben en daar praat jij je niet meer uit Henk.
Maar geniet maar lekker van je beschermde status Henk want ik ben weer degene met de waarschuwing en jij kan/mag lekker alles zeggen ... 8-[
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

paolo schreef:
HenkM schreef:
Vrijheid van godsdienst is nog steeds een recht, en moet ook zo blijven.
Bepaal jij dat ?
HenkM schreef: Verder: ik heb het woord dom niet gebruikt. Zelfs niet impliciet.
Het verder iets aan de discussie met mij toevoegen is zinloos ? en het nog bevestigen met een irritant "ik heb gelijk (helaas) "
Dat staat bij mij gelijk aan zeggen dat ik dom ben en daar praat jij je niet meer uit Henk.
Maar geniet maar lekker van je beschermde status Henk want ik ben weer degene met de waarschuwing en jij kan/mag lekker alles zeggen ... 8-[
Als je dat geruststelt: ik heb ook waarschuwingen aan mijn broek, hoor.

Kijk ... dat jij moeite hebt met logica, en daarom heel verkeerde conclusies trekt, kan ik niet helpen.

Dat (helaas) betekent niet meer of minder dan dat ik het jammer vind dat verdere discussie zinloos is (op het onderhavige onderwerp, althans) omdat (mijn) argumenten dan wel redeneringen opzij worden geschoven alsof niet ter zake doende. En juist hier op Freethinker vind ik dat een helaas. Vind ik dat jammer.

(dit is wel het laatste wat ik hier over zeg. tenzij anderen menen hier nog aan te kunnen toevoegen)
Laatst gewijzigd door HenkM op 01 okt 2012 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Jinny

Bericht door Jinny »

Sterker Paolo, je mag een maand buitenspelen.
Ben je een beetje zat.
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

*
Hmmm ...
... vanwaar deze stijl en woordkeuze?
Je schrijft zelf dat geenstijl en nu.l drie straten verder liggen!
Jim schreef:Sterker Paolo, je mag een maand buitenspelen.
Ben je een beetje zat.
Dat Paolo wat extra's heeft verdiend ga ik niet bestrijden,
maar waarom heb jij het nodig om vanuit jou machtspositie mede-forummers te vernederen?
Sinds wanneer is het 'iemand zat zijn' een argument tot schorsing/ban?

Ik mag geen rood gebruiken daarom deze waarschuwing in het GayaH-paars:
  • Pas op voor de glijdende schaal waarop U (moddereter-team!) zich heeft begeven!
*
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

GayaH schreef:*Pas op voor de glijdende schaal waarop U (moddereter-team!) zich heeft begeven!*
Voor klachten dien je in de klachtenrubriek een topic aan te maken. Hier on-topic verder.
Born OK the first time
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

gerard_m schreef: De jongere generatie verdiept zich bovendien meer in de islam dan de vorige.
Volg je Allah met je hele hart als Europese moslim, je draagt een baard, een kufi en een dlellaba en wordt je bij sollicitaties nergens aangenomen?
Wat denken die kāfir wel.
De jonge generatie hier is zich denk ik ook pijnlijk bewust van de grote voorsprong op technisch en wetenschappelijk gebied dat het ongelovige westen heeft op het Islamitisch deel van de wereld (ja ja ik weet dat dit niet op alle gebieden zo is).
Ze weten zich op dat gebied minderwaardig, en dat kan natuurlijk niet voor een religie die pretendeert op alle vragen een antwoord te hebben.
Dan ga je je ingraven.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Fish schreef:
gerard_m schreef: De jongere generatie verdiept zich bovendien meer in de islam dan de vorige.
Volg je Allah met je hele hart als Europese moslim, je draagt een baard, een kufi en een dlellaba en wordt je bij sollicitaties nergens aangenomen?
Wat denken die kāfir wel.
De jonge generatie hier is zich denk ik ook pijnlijk bewust van de grote voorsprong op technisch en wetenschappelijk gebied dat het ongelovige westen heeft op het Islamitisch deel van de wereld (ja ja ik weet dat dit niet op alle gebieden zo is).
Ze weten zich op dat gebied minderwaardig, en dat kan natuurlijk niet voor een religie die pretendeert op alle vragen een antwoord te hebben.
Dan ga je je ingraven.
Ik denk dat het net iets anders ligt, Fish.

Zo iets van: thuis was/is alles beter.

Een thuis dat ze (mogelijk) nooit hebben gezien, maar des te meer gehoord van vrienden van de familie: the good old days. En áls ze er al waren(vakantie of zo) dan scheen de zon ... feesten met familie.

Die goede dagen die ze (dus) ontvluchtten, en niet in het beloofde land terecht kwamen. Een cultuur die niet de hunne was. Een samenleving die meer en meer anti islam werd (door wat dan ook). Dat je moet werken/studeren (of andersom) om het beter te krijgen.
Het gevolg: klagen, bij elkaar uithuilen, het oor te luisteren leggen bij de verkeerde imam.

En dan ga je je ingraven. Ondermijnen. En gaan lijken op die geweldige lieden die de oude waarden nog heel goed weten, de imams. Wat er werkelijk in de koran staat hebben ze geen idee van.

Maakt ook niet uit:die westerlingen (infidels) zullen boeten voor het onrecht hun volk aangedaan
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Plaats reactie