Griepprik.

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

Cluny
Banned

Griepprik.

Bericht door Cluny »

De uitnodiging voor de jaarlijkse vaccinatie zal binnenkort door mijn brievenbus geschoven worden.
En dan verdwijnt deze net als alle voorafgaande jaren heel snel in de prullenbak.
Daar zal de huisarts Hans van der Linde vast geen bezwaar tegen hebben.
Huisarts hervat anti-griepprikcampagne.
Van der Linde ageert al jaren tegen de griepprik. Na de uitspraak van de rechtbank vorige week in de zaak die de Staat tegen hem had aangespannen, zei hij dat de discussie over het medische nut van de griepprik door deze rechtszaak op de achtergrond was geraakt en dat hij blij was nu weer terug te kunnen naar de academische discussie over de vaccinatie.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
doctorwho
Ontoombaar

Re: Griepprik.

Bericht door doctorwho »

Ik heb nog nooit zo'n griepprik uitnodiging in de bus gekregen :(
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
erikketik
Forum fan

Bericht door erikketik »

doctorwho schreef:Ik heb nog nooit zo'n griepprik uitnodiging in de bus gekregen :(
Je bent zelf een dokter! :har:

(veel te flauw, terug on topic)
It's easier to fool people than to convince them that they have been fooled.
- Mark Twain
Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

Het nut van de griepprik (b)lijkt verwaarloosbaar http://www.thelancet.com/journals/lanin ... X/abstract" onclick="window.open(this.href);return false;, het helpt een beetje maar niet wat er van verwacht wordt.
Ik zou ook die prik niet zijn gaan halen als ik tot de risicogroep zou behoren, terwijl ik helemaal niet tegen vaccineren ben. Zonde van het geld, alleen zijn er mensen diecdit aangrijpen als argument voot helemaal nooit vaccineren omdat je er autistisch van kan worden en nog veel en veel erger.
Blackadder
Ervaren pen

Bericht door Blackadder »

Is dat vanaf een bepaalde leeftijd? Of nadat je eenmaal zo'n prik gekregen hebt, elk jaar automatische nieuwe uitnodiging?

Ik wordt standaard elke herfst wel een keer flink grieperig en de laatste jaren vind ik dat best vervelend. Zo'n prik lijkt me nog zo gek nog niet. Maar ik heb me nog niet verdiept in het nut of onnut van zo'n vaccinatie.
May the Lord hate you and all your kind, may you be turned orange in hue, and may your head fall off at an awkward moment.'
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Cluny,
De rechtspraak ging helemaal niet over de effectiviteit, maar over het recht op commentaar geven en die arts zit zeker niet in de hoek van de anti-vaccinatieclub "Kritisch Prikken".:
http://medischcontact.artsennet.nl/Nieu ... tmatig.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Krautsjo,
De grote opwinding kwam in NL bij de vrees voor een griep met duizenden doden, waartegen toen basisvaccins in bulk zijn ingekocht en die daarna in de wederverkoop kwamen.

Ik heb gezocht naar expliciet vermelden van je Lancet-artikel van jan/2012 bij het RIVM, maar dat levert tot nu niets op. Wel staat er een overzicht dat bij zou moeten zijn tot 27 sept 2012.
http://www.nationaalkompas.nl/preventie ... ctiviteit/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ook in onderstaand artikel, dat zich met nadruk richt op ziekenhuispersoneel, wordt het niet aangehaald:
http://www.skepsis.nl/blog/2012/09/de-g ... -te-halen/" onclick="window.open(this.href);return false;

Wie het beter weet sture gelijk een copietje naar het RIVM, want de nationale voorlichting dient het perfecte te benaderen.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

heeck schreef:Cluny,
De rechtspraak ging helemaal niet over de effectiviteit, maar over het recht op commentaar geven en die arts zit zeker niet in de hoek van de anti-vaccinatieclub "Kritisch Prikken".:
http://medischcontact.artsennet.nl/Nieu ... tmatig.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Zo zit het in mijn systeem.
De overheid ( en zo ) wilde hem als werkend huisarts kapot procederen omdat hij in de wielen van de griepvoorlichters reed. Ik ben blij dat dit niet is gelukt.
En inderdaad met dat mafkezenclubje "Kritisch Prikken" had hij niets.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Cluny,

De aanklacht was inderdaad een stommiteit eerste klasse. En het is mooi dat die door de rechter onterecht is bevonden. De in deze onscheidbare siamese tweeling van professioneel en politiek oordelen zal altijd gerommel geven.

Krautsjo,

Jouw Lancet-link heb ik als commentaar ingevoerd bij het Skepsis-artikel
JWN zal zeker reageren.

R.
Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

heeck schreef:Cluny,

De aanklacht was inderdaad een stommiteit eerste klasse. En het is mooi dat die door de rechter onterecht is bevonden. De in deze onscheidbare siamese tweeling van professioneel en politiek oordelen zal altijd gerommel geven.

Krautsjo,

Jouw Lancet-link heb ik als commentaar ingevoerd bij het Skepsis-artikel
JWN zal zeker reageren.

R.
Die kent het artikel waarschijnlijk al als frequente bezoeker van het weblog cryptocheilus waar ik dit artikel ook tegenkwam .
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Via Cryptocheillus kon ik het volledige rapport nalopen en daar staat aan het einde iets dat in de abstract niet is meegenomen:

http://minnesota.publicradio.org/featur ... ts/flu.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
The ongoing public health burden caused by seasonal influenza and the potential global effect of a severe pandemic suggests an urgent need for a new generation of more highly effective and cross-protective vaccines that can be manufactured rapidly. New vaccines based on novel antigens that differ from the presently licensed vaccines are in development. Active partnerships between industry and government are needed to accelerate research, reduce regulatory barriers to licensure, and support financial models that favour the purchase of vaccines that provide improved protection. Active pursuit of this goal now will save lives every year and when the next influenza pandemic occurs. In the meantime, we should maintain public support for present vaccines that are the best intervention available for seasonal influenza.
Als lijstduwer bij praktische afwegingen geef ik mijn getuigenis: ik ga!
Ondanks mijn tot heden persoonlijk nog nimmer aan griep overleden zijn.
Ondanks de meute die hier weer een big-pharma marketingstunt in leest.

Roeland
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Aangezien niet iedereen het schijnt te weten. De huisarts nodigt al zijn patienten uit voor een griepprik die 60 jaar of ouder zijn. Aangezien ik verzuimd heb mijn vertrek aan mijn huisarts te melden, is er naar mijn oude adres is amstelveen waarschijnlijk ook een uitnodiging gegaan of onderweg.

Het moge duidelijk zijn, dat ik even niet ga. . .
Ik wens u alle goeds
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Blackadder schreef:
Ik wordt standaard elke herfst wel een keer flink grieperig en de laatste jaren vind ik dat best vervelend. Zo'n prik lijkt me nog zo gek nog niet. Maar ik heb me nog niet verdiept in het nut of onnut van zo'n vaccinatie.
Ik schat dat ik hem al zo'n jaar of 15 krijg, geen griep meer gehad sinds die tijd.
Misschien zonder prik ook niet, maar ik ga hem toch maar weer even halen.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Ik heb zelf nog nooit ziekteverschijnselen meegemaakt die naar de diagnose griep zouden moeten leiden.
Als je de griep altijd buiten de deur hebt gehouden, is vaccinatie overbodig.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Ik herinner mij de Mexicaanse griep nog wel. Deze griepvariant van 2009.
Dat jaar werd geadviseerd dat ook kinderen tegen griep ingeënt moesten worden.
De balans van deze griepperiode wordt hier opgemaakt.
'Miljoenen euro's verspild aan vaccin Mexicaanse griep'
Dat blijkt uit contracten van het ministerie van Volksgezondheid en leveranciers, meldt RTL Nieuws woensdag. De prijs per griepprik bedroeg in 2009 7,20 euro. In totaal zijn twee keer zeventien miljoen vaccins besteld en zijn slechts tien miljoen vaccins gebruikt.

Vaccins
Een deel van de ongebruikte vaccins is aan het buitenland verkocht en drie miljoen vaccins zijn terugverkocht aan de farmaceuten. Nederland bleef uiteindelijk zitten met twintig miljoen prikken die zijn vernietigd. Dat heeft zo'n 144 miljoen euro gekost.

In het voorjaar van 2009 besloot toenmalig minister van Volksgezondheid Ab Klink (CDA) op advies van de Gezondheidsraad 34 miljoen vaccins tegen de Mexicaanse griep te bestellen. Het Nederlands Vaccin Instituut adviseerde de minister af te zien van een tweede bestelling van zeventien miljoen vaccins. Toch besloot hij dit wel te doen.
Er is zelfs een boek geschreven door onderzoeksjournalist Daan de Wit. Ik geef geen mening over de kwaliteit van dit boek, de inhoud heb ik niet gelezen.
Dossier Mexicaanse Griep.

Deze griepellende is al weer een paar jaar achter de rug. Maar er zit nog een venijnig staartje aan vast.
Narcolepsie.
Lees ook.
Finland 2011, 62 vermoedelijk bijwerkslachtoffers.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Maar is dit nevenschade, waarmee veel grotere aantallen gespaard werden? Alvorens een standpunt in te nemen moet dit duidelijk zijn. :idea:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Plaats reactie