Talibanheldhaftigheid.

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

HenkM
Superposter

Re: Talibanheldhaftigheid.

Bericht door HenkM »

Hoe dan ook, dit meisje gaat het niet overleven.

Er zullen vast wel weer idioten zijn die 72 maagden willen verdienen.

Voor mij krijgt zij de Nobel prijs voor de vrede (zal wel niet!), of in elk geval een standbeeld.

@dd ramone

Hoe zeer ik Breitvik ook veracht, hij staat nog wel boven de gemiddelde (gematigde?) moslim.

@ cactus

ik ben het zowaar eens met je eens
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
erikketik
Forum fan

Bericht door erikketik »

HenkM schreef:

Hoe zeer ik Breitvik ook veracht, hij staat nog wel boven de gemiddelde (gematigde?) moslim.
Ik weet niet wat ik lees. Je kent geen moslims zeker?

Graag een toelichting.
It's easier to fool people than to convince them that they have been fooled.
- Mark Twain
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Idioten als taliban, al-qaida (en aanverwante groeperingen), sharia wethandhavers, staan heel erg beneden aan de menselijke ladder.

Ze bestaan ook dank zij deze gemiddelde (gematigde) moslims.

Ik ken wel moslims, ja.

Verder ben ik buitengewoon pissig :evil:
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

verder weet ik wel dat ik wat overtrokken reageer.

Vooruit dan: ze staan op de zelfde hoogte als breitvik.

Islam = geloof van vrede en liefde ....

en als je dat niet bevalt hak ik je kop af ....
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Natuurlijk niet geheel toevallig was dit meisje onderwerp van gesprek bij P&W.

Waarbij Pauw (natuurlijk) sprak over legers en uitroeiing.
Je kunt niet, als zoals zovaak betoogt op dit forum, ideologieën niet op die manier uitroeien. (mijn invulling)

Naast scholing wordt toegang tot internet gezien als een oplossing (op termijn). Maar hoeveel slachtoffers gaat dat (nog) kosten?

Dan nog een heel klein sprongetje over de grens daar: wanneer de laatste buitenlandse troepen weg zijn uit Afghanistan duurt het nog zeker 2 weken voor meisjes niet meer naar school mogen, en allerlei aanverwante (sharia) zaken. Arme meiden
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

*
Hoe zeer ik de Islam als gewelddadige ideologie ook veracht,
de Moslim(a)s die ik ken staan ver(!) boven degenen
die Breitvik boven hen stellen ...

*
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

GayaH schreef:*
Hoe zeer ik de Islam als gewelddadige ideologie ook veracht,
de Moslim(a)s die ik ken staan ver(!) boven degenen
die Breitvik boven hen stellen ...

*
wat is het verschil?
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Ik begrijp Dee Dee wel. Je kan van de katholieke kerk en haar leden ook niet verwachten, laat staan eisen, dat ze hun vertegenwoordigers, die hun eigen opvatting hebben over: "laat de kinderkens tot mij komen" terecht wijzen.

Moslims zijn ook niet elkanders broeders en zuster en zeker niet één staat of gemeenschap (arab: oemma). Dus elkanders hoeder zijn gaat niet op.

Ik persoonlijk zou iemand bij de vereniging waar ik lid van ben of iemand die dezelfde sport beoefent als ik wel terecht wijzen als hij/zij de vereniging of de sport in een kwaad daglicht stelt.
Maar dat is heel persoonlijk.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Vilaine schreef:Ik begrijp Dee Dee wel. Je kan van de katholieke kerk en haar leden ook niet verwachten, laat staan eisen, dat ze hun vertegenwoordigers, die hun eigen opvatting hebben over: "laat de kinderkens tot mij komen" terecht wijzen.
Dit is een 'kwink'?
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Vilaine schreef:Je kan van de katholieke kerk en haar leden ook niet verwachten, laat staan eisen, dat ze hun vertegenwoordigers, die hun eigen opvatting hebben over: "laat de kinderkens tot mij komen" terecht wijzen.
Maar dit gebeurt wel volop en ik vind dat ook terecht. Het katholicisme leert dat geestelijken celibatair moeten leven. Mensen die deze religie volgen, staan daar in beginsel achter. Dan mag je ze toch ook confronteren met de (mogelijke) gevolgen daarvan? De katholiek kan kiezen: ik neem mijn geloof nog steeds aan maar dit stukje niet, ik kap met dit geloof, ik ga de discussie binnen mijn kerk aan, etc.

Hetzelfde geldt voor mensen die geloven dat ze een profeet die moorden pleegde als voorbeeld moeten nemen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

HenkM schreef:
Vilaine schreef:Ik begrijp Dee Dee wel. Je kan van de katholieke kerk en haar leden ook niet verwachten, laat staan eisen, dat ze hun vertegenwoordigers, die hun eigen opvatting hebben over: "laat de kinderkens tot mij komen" terecht wijzen.
Dit is een 'kwink'?
Is dit een kwink?

Ja hoor, het was sarcastisch bedoeld. Maar dat aan te geven met [sarcmod on/off] vind ik, dat het effect verdwijnt. Laat de lezer er maar even over nadenken.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
siger

Bericht door siger »

Niet vergeten dat dit tienermeisje niet de enige is die recht op onderwijs wil. Het is de "silver bullet" voor het einde van elke achterlijkheid: de Taliban was echt bang voor haar.

En voor zoveel tienermeisjes en jonge vrouwen in de derde wereld. Mijn minachting voor vrijwillige burka-dellen in Europa groeit er alleen maar door.

http://www.slate.com/blogs/xx_factor/20 ... _them.html" onclick="window.open(this.href);return false;
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

siger schreef: Mijn minachting voor vrijwillige burka-dellen in Europa groeit er alleen maar door.
Dit is ook waarom ik niet begrijp dat Hollandse meisjes/vrouwen vrijwillig hiertoe overgaan, dan wel er zelfs voor kiezen. Met, meestal, als reden: het bevrijdt mij

Nu weet ik wel dat er onderdanige meisjes/vrouwen zijn, maar zet dan een advertentie: "wie bevrijdt mij?"

Al met al - mijn 'respect' voor hen die vrijwillig naar deze religie (over)gaan, is ver onder het minpunt.
Mahalingam
Ervaren pen

Bericht door Mahalingam »

Het was ook op de StaatsTV bij Een vandaag.
Een mevrouw vertelde ons, kijkers, dat:
"...het zijn criminelen die alleen de Islam als dekmantel gebruiken. Ze zijn dan van mullah zus of zo en dan worden ze niet aangepakt."
Dus niks met de echte islam te maken.
Een woordvoerder van "Kids Rights" vindt het een uitzonderlijk geval. Dat dit uitzonderlijk was omdat ze zo moedig was of omdat ze vermoord is (bijna), maak ik niet uit zijn woorden op.
Verder gaf die ons (1 miljoen kijkers) aan hoe we het kunnen bekijken:
"...en dan zijn er natuurlijk belangengroepen die, zeker in dat land, daar een andere mening over hebben en dat kan tot bepaalde risico's leiden..."
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt zal zijn hoofd moeten missen.
Gerei

Bericht door Gerei »

Gelukkig zij die geen kwaad denken
Gelukkig zij die vrede bewerken
Gelukkig zij die compassie hebben.
Plaats reactie