Jimmy schreef:Als jij denkt dat geloof veel met logica te maken heeft, dan laat ik je in die waan. Een discussie over de schoonheid van de werken van Bach, of de liefde van jou voor je vrouw, zal op exact dezelfde manier direkt stranden, omdat jij blijkbaar alleen maar op een logische manier kunt denken. Want ik laat mij door jou niet commanderen, in welke mate ik van Bach moet houden, en jij laat mij niet commanderen in hoeverre jij wel of niet van je vrouw houdt. En ik laat me al zeker niet commanderen door iemand, die bij voorbaat al weet, dat geloof in God onzin is.
Ik geniet nog steeds van je felle schrijven, maar geef nu de raad je eerst wat beter te verdiepen in je gesprekspartner voordat je er zulke verstrekkende oordelen over velt. Wanneer je iets afgekoeld bent en je toonzetting nog eens doorleest, zul je er slechts een beschrijving van je ontplofbare zelf in vinden, vooral omdat ik helemaal niet van mening ben dat geloof in God onzin is. In de link over Kuitert had je precies je eigen mening kunnen lezen die ik hierboven uit je tekst uitgelicht heb.
Ik geloof in God. Maar ik hoop van harte, dat ik nooit in de verleiding zal komen om mensen die niet in God te geloven op deze egotripperige, drammerige en gelijkhebberige manier tegemoet te treden, zoals jij in je bericht doet. Als je ooit werkloos wordt, dan adviseer ik je tekstschrijver te worden van Benny Hinn. Eén knopje omdraaien in je hoofd, en je kunt rijk worden. Reken er maar op dat Hinn blij met je is. Want hij wil mensen kost wat kost, iets door de strot duwen, en jij weet precies hoe dat moet.
Ik heb het geloof voor mij niet zo gemakkelijk gemaakt als jij hierboven doet, door het slechts neer te zetten als een axioma en wat iemand anders je tot denken geeft volledig te negeren en al zwart te maken voordat je er mee kennis maakt. Vreemd dat je de links die ik doorgaf zonder ze te lezen als 'machtsvertoon' uitlegt. Vanwaar zo'n uiterst agressieve toon?
Ik heb niets tegen op geloof, maar blijf erbij dat geloof niet tegen de logica in mag gaan. Zoiets te zeggen is niet drammen, noch iemand iets door de strot wensen te duwen, maar eenvoudige wijsheid.
Ik meen dat het geloof in de bijbel op alle mogelijke manieren tegen de logica ingaat, tegen hoogwaardige ethiek ingaat en ook nog het tegendeel is van hoge esthetiek. Dus geloof in de bijbelse God is zowel volkomen onzin als hoogst tegenstrijdig in jouw geval, iemand die zowel scherp kan denken als harmonie en schoonheid hoog in zijn vaandel heeft staan.
Ik verbaas me erover dat je precies alle fouten van Mysterieus, miezerige pinkstermannetjes en Benny Hill weet aan te wijzen, maar blind bent voor de onzin in je eigen christelijk geloof.
De voorspelling dat je het christelijk geloof
geheel achter je zal laten was echt niets bijzonders, want ik had eerst de diagnose gesteld dat je de poten onder je christelijk geloof al weggezaagd
hebt, en slechts een duwtje nodig hebt om er de laatste conclusies aan te verbinden.
Indien je het hier niet mee eens bent zul je jouw theologie moeten verantwoorden, en niet lopen kwaadworden en schelden op iemand die jou ervan verdenkt de zaken niet goed doorgedacht te hebben. Om te beginnen zou je mijn username eens beter kunnen lezen.
Overigens, de eerste keer dat ik op dit forum kwam werd ik ook van alle kanten aangevallen omdat ik het woordje God niet geschrapt had uit mijn woordenboek. Het duurt in mijn ervaring een lange tijd voordat je iemand op een forum beter leert kennen.