Prostitutie: Ja of nee?

Moeilijke ethische vraagstukken.

Moderator: Moderators

Moeten we prostitutie accepteren?

A: Ja, omdat....
12
30%
B: Ja, mits....
17
43%
C: Nee, omdat....
8
20%
D: Nee, tenzij....
1
3%
E: Geen mening.
2
5%

Totaal aantal stemmen: 40

appelfflap
Banned

Re: Prostitutie: Ja of nee?

Bericht door appelfflap »

Peter van Velzen schreef: Waarom zijn wij zulke vreselijke hufters?
en wat is er onfatsoenlijk aan als een vrfouw haar lichaam aanbiedt en mannen daarop ingaan?
waarom ben je als man een hufter als je daarop ingaat?

wat men mannen die niet vd grond komen, mannen die door de vrouw gestraft zijn, mannen die bepaalde zaken willen uittesten, mannen die geen relatie willen en hebben uitgerekend dat 1x per maand naar de hoeren stukken goedkoper is dan vrouw, trouwen en kinderen?
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Ik denk ook dat de druk op de prostitutie vandaag de dag groter is dan ooit, ironisch genoeg mede dankzij de emancipatie van vrouwen.

Doordat vrouwen er vaker voor kiezen om alleen te blijven, zoekt een aantal bijgevolg "kansloze" mannen, zijn heil elders.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Jagang schreef: Doordat vrouwen er vaker voor kiezen om alleen te blijven, zoekt een aantal bijgevolg "kansloze" mannen, zijn heil elders.
en wees dan blij dat er hoeren zijn
voor je het weet verkrachten ze de buurvrouw
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

appelfflap schreef:en wees dan blij dat er hoeren zijn
voor je het weet verkrachten ze de buurvrouw
Hoezo, mannen zijn toch net zo min ontoerekeningsvatbaar als prostituee's?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick »

Jagang schreef:Ik denk ook dat de druk op de prostitutie vandaag de dag groter is dan ooit, ironisch genoeg mede dankzij de emancipatie van vrouwen.

Doordat vrouwen er vaker voor kiezen om alleen te blijven, zoekt een aantal bijgevolg "kansloze" mannen, zijn heil elders.
gelukkig dat wij vrouwen kunnen kiezen om alleen te blijven of niet ,vroeger was dat anders ,dan werdt je al jong meisje al uitgehuwelijkt, en helaas gebeurt dat nog in bepaalde culturen ...
en ja als die kansloze mannen dan hun heil elders zoeken heb ik er gelukkig geen last van ,en als ik m,n heil wil zoeken tja kroegen genoeg ;)
ik heb dus ja gestemd ,ik heb niets tegen prostitutie zolang de prostituee het vak vrijwillig uitoefent ,als er dwang bij komt zeg ik dus duidelijk nee
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Waarom zijn wij zulke slechte lezers?
in
ik schreef:....
De voornaamste reden voor prostitutie lijkt vooral een of meer teleurstellingen te zijn in relatie(s). Vrijwel elke prostitué waar ik ooit een levensverhaal over heb gehoort, schijnt dit te zijn overkomen
......
Het komt me dan ook voor, dat de prostitutie slechts dan uit de wereld verdwijnt als wij mannen ons fatsoenlijker gedragen in niet betaalde relaties. Dus in plaats van acties tegen prostitutie op touw te zetten, zouden we ons misschien beter gericht kunnen toeleggen op het fatsoenlijk gedrag van ons mannen.
Waarom zijn wij zulke vreselijke hufters?
Beide reacties die het laatste deel van deze bewering citeerden, schijnen te denken dat ik hoerenlopers als hufters beschouw. Dat is echter allerminst het geval. Als ex-hoerenloper kan ik jullie dat verzekeren. De hoerenloper wekt geen verwachtingen op bij de hoer waaraan hij niet voldoet. Hij betaald dik(200 euro per uur meen ik me te herinneren), en als de hoer door niemand wordt uitgebuit, dan heeft zij een goede bron van inkomsten. Integendeel ik erger mij zelfs rot aan al die leugenaars en onnadenkenden die beweren dat de hoerenloper iemand uit zou buiten. Degene die zijn geld verliest en er materieel niets voor terug krijgt is niet degene die uitbuit. Hij is degene die uitgebuit wordt!

Ik heb het hier over een geliefde die zijn meisje belazerd heeft. Waardoor zij zich gebruik voelt. Dat is - zover ik weet - de meest voorkomende voorgeschiedenis van de hoer. Die man heeft geprofiteerd en haar liefde uitgebuit. Hij heeft gratis ontvangen en niet terug gegeven. Hij heeft zijn belofte gebroken!
Hij is de hufter.

Ik hoop niet dat ik het nog een derde keer moet uitleggen......
Ik wens u alle goeds
Jinny

Bericht door Jinny »

Nu wordt het duidelijker Peter.
En zo is het dan inderdaad wel.
LonnekeV

Bericht door LonnekeV »

Peter van Velzen schreef: Ik heb het hier over een geliefde die zijn meisje belazerd heeft. Waardoor zij zich gebruik voelt. Dat is - zover ik weet - de meest voorkomende voorgeschiedenis van de hoer. Die man heeft geprofiteerd en haar liefde uitgebuit. Hij heeft gratis ontvangen en niet terug gegeven. Hij heeft zijn belofte gebroken!
Hij is de hufter.
Aannemend dat de door u gestelde meest voorkomende voorgeschiedenis van de hoer daadwerkelijk zo zou zijn. Waarbij de basis van de "normale" relatie zou zijn dat een vrouw haar liefde en seksualiteit geeft om daar iets voor terug te verwachten -in de vorm van liefde etc- . en vice versa dat een man dit ook verwacht. Zijn mensen in een relatie dan niet elkaars prostituee? Waarbij er sprake is van wederzijdse betaling in natura?
windsurfer
Diehard

Bericht door windsurfer »

LonnekeV schreef:
Peter van Velzen schreef: Ik heb het hier over een geliefde die zijn meisje belazerd heeft. Waardoor zij zich gebruik voelt. Dat is - zover ik weet - de meest voorkomende voorgeschiedenis van de hoer. Die man heeft geprofiteerd en haar liefde uitgebuit. Hij heeft gratis ontvangen en niet terug gegeven. Hij heeft zijn belofte gebroken!
Hij is de hufter.
Aannemend dat de door u gestelde meest voorkomende voorgeschiedenis van de hoer daadwerkelijk zo zou zijn. Waarbij de basis van de "normale" relatie zou zijn dat een vrouw haar liefde en seksualiteit geeft om daar iets voor terug te verwachten -in de vorm van liefde etc- . en vice versa dat een man dit ook verwacht. Zijn mensen in een relatie dan niet elkaars prostituee? Waarbij er sprake is van wederzijdse betaling in natura?
Wel eens gehoord van liefde en houden van Lonneke?
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"
LonnekeV

Bericht door LonnekeV »

windsurfer schreef: Wel eens gehoord van liefde en houden van Lonneke?
Ik denk dat je me niet helemaal begrepen hebt. Wanneer we de situatie zoals geschetst- waar ik verder geen oordeel over ga geven - voor waar zouden aannemen dan zou het er mijn inziens op neer komen dat een relaties een vorm van tweezijdige prostitutie is.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

LonnekeV schreef:
Hij is de hufter.

Aha, de filosofie van de koopman!

Het belangrijkste verschil tussen prostitutie en liefde, zit hem inderdaad niet in de vraag of de beloning in geld komt of in natura, maar in de aanwezigheid van (exclusieve) wederkerige emotionele en/of sociale banden. En dat is wel degelijk een wereld van verschil.
Ik wens u alle goeds
windsurfer
Diehard

Bericht door windsurfer »

LonnekeV schreef:
windsurfer schreef: Wel eens gehoord van liefde en houden van Lonneke?
Ik denk dat je me niet helemaal begrepen hebt. Wanneer we de situatie zoals geschetst- waar ik verder geen oordeel over ga geven - voor waar zouden aannemen dan zou het er mijn inziens op neer komen dat een relaties een vorm van tweezijdige prostitutie is.
Ik denk dat ik jou wel begrepen hebt maar jij mij niet. Liefde en houden van is namelijk niet van die aard dat het als betalingsmiddel kan fungeren. Geld (en andere zaken) wel, en daarom vind ik jouw stelling 'dat een relatie een vorm van tweezijdige prostitutie is' onzin.
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

*
Dat labelt dus ook de 'one-night-stand' tot prostitutie ...
Peter van Velzen schreef:<< >>
Het belangrijkste verschil tussen prostitutie en liefde, zit hem inderdaad niet in de vraag of de beloning in geld komt of in natura, maar in de aanwezigheid van (exclusieve) wederkerige emotionele en/of sociale banden. En dat is wel degelijk een wereld van verschil.
... en ook de uitgehuwelijkte maagd wordt daarmee,
zolang zij (nog) geen liefde voelt voor en sociale banden deelt met haar man,
tot hoer bevorderd.

De buurvrouw die het met de buurman doet is echter geen hoer,
althans, mits goed buurmanschap onder wederkerige sociale banden valt ...

*
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
LonnekeV

Bericht door LonnekeV »

Peter van Velzen schreef:
Aha, de filosofie van de koopman!

Op die manier gesteld, eens.

Verder nog even mijn mening over het nut dan wel de acceptatie van prostitutie.
Je hebt inderdaad de categorie klanten geen vrouw/geen vriendin wel seksuele behoeften. Niets mis mee, man wil graag seks, prostituee wel graag haar boterham verdienen. Even aannemend dat de prostituee voor zichzelf werkt en er geen mensenhandelaren achter zitten.

En de categorie mannen in een relatie. Vreemdgaan doe je naar mijn idee alleen als je het gevoel hebt iets tekort te komen in je relatie. Dit kan op seksueel gebied zijn, maar ook in aandacht, genegenheid etc. Puur feitelijk gezien is er geen verschil of je dit gat nou op probeerd te vullen door naar een prostituee te gaan of door iemand op te prikken uit de kroeg.

Wat betreft het nut, kom ik weer terug bij de koopman filosofie, prostitutie blijft bestaan en heeft nut zolang er vraag naar is. Acceptatie is natuurlijk veel lastiger, mijn inziens zit dat bij de meeste mensen in het onbegrip. Niet kunnen begrijpen hoe iemand in staat is zoiets te doen, seks en genegenheid te verkopen. Wel zoals eerder gesteld zit er achter iedere prostituee een verhaal zowel positief als negatief. Vaak is de grote motivator geld, maar is dit niet zo bij het grootste deel van de beroepsbevolking? Hoeveel procent van de mensen zou nog naar het werk gaan wanneer ze niet meer betaald worden? Ik zelf in ieder geval niet.

Prostitutie is een vak, geen vak dat grote groepen uit de samenleving kiezen maar desalniettemin een vak. En voor vrouwen die goed zijn in dat vak, maak ik een diepe buiging. Even diep als voor de balletdanseres die van haar lichaam kunst maakt.
Jinny

Bericht door Jinny »

De meesten zijn er niet vrijwillig in gekomen.
En wat betreft relatie, ik ken inmiddels enkele gevallen waar een vd partners aseksueel is.
De andere partner haalt de seksuele behoefte dan eventueel bij een prostituee.
Plaats reactie