Britse moslimleider: islam is niet vredelievend

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Jagang
Ontoombaar

Re: Britse moslimleider: islam is niet vredelievend

Bericht door Jagang »

Jim schreef:Dat jij dat niet wilt zien, wel, we zien je tzt wel terug in 'getuigenissen van afvalligen'.
Nee, dat denk ik niet.
Bregje heeft veel te veel te bewijzen, zich veel te diep ingegraven om zich zonder gezichtsverlies terug te trekken, bovendien zou ze daarmee vermoedelijk veel van haar sociale contacten kwijtraken.

Niet iedereen is sterk genoeg om die storm te trotseren.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Bregje
Forum fan

Bericht door Bregje »

Jim schreef:Je vergeet dat Petals in jouw schuitje heeft gezeten.

Jij bent degene die zonder onderzoek voor waar aanneemt.
Jouw bijdragen in deze discussie doen niet een erg hoogstaand intellect vermoeden, wel een moslimvriendje en de suikerversie.

Dat jij dat niet wilt zien, wel, we zien je tzt wel terug in 'getuigenissen van afvalligen'.
Petals heeft duidelijk in een heel ander schuitje gezeten, anders zou hij/zij nu geen afvallige zijn.
Bregje vindt de Islam wel vredelievend
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Bregje, deze post over het hoofd gezien?

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 45#p354242" onclick="window.open(this.href);return false;

En wat betreft homosekualiteit, hoe moet ik dit uitleggen dan?

al-Tirmidhi (1456), Abu Dawood (4462)and Ibn Maajah (2561) narrated that Ibn ‘Abbaas (may Allaah be pleased with him) said: The Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “Whoever you find doing the action of the people of Loot, execute the one who does it and the one to whom it is done.”. Classed as saheeh by al-Albaani in Saheeh al-Tirmidhi.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Bregje
Forum fan

Bericht door Bregje »

Vilaine schreef:
In de Koran en in de ahadith wordt geen straf genoemd voor homosexualiteit
Lieg je nu of weet je het niet?
Nee hoor, ik lieg niet en ik weet ook waar ik het over heb. Dat legde ik ook uit na deze zin, maar dat heb je niet gequote. Kiks wel.
Bregje
Forum fan

Bericht door Bregje »

kiks schreef:
Bregje schreef:In de Koran en in de ahadith wordt geen straf genoemd voor homosexualiteit. Wel voor zina (sex buiten het huwelijk), maar dat geldt dus ook voor hetero's en onder zeer strenge voorwaarden, waardoor het via de officiele weg dus zelden tot nooit gebeurd(e). Het is zelfs vrijwel onmogelijk, want hoe kom je aan 4 getuigen die het koppel op heterdaad hebben betrapt?
Wat eigenaardig dat er dan in moslimlanden met regelmaat homosexuelen worden opgehangen. Als het zo is dat deze mensen deze benadering van homosexualiteit zelf verzonnen hebben, de schriften verkeerd interpreteren of de foute geleerden volgen lijkt het me gerechtvaardigd de islam een verwerpelijke religie of ideologie te noemen, aangezien dergelijke praktijken rechtstreeks het gevolg zijn van diezelfde religie. Gelukkig wonen er in Nederland niet zoveel moslims dat dergelijke praktijken gemeengoed worden, al vind ik het uit je woonhuis laten treiteren door moslims ook verderfelijk, net als het uitschelden van niet-moslim meisjes.

Groet
kiks
Als dat gebeurd alleen om het feit dat zij homo zijn, zonder dat er zina is gepleegd, is dat eigenaardig ja. Aangezien dergelijke praktijken niet rechtstreeks het gevolg zijn van de religie lijkt het me niet gerechtvaardigd de religie daarom verwerpelijk te noemen.
Je laatste zin ben ik het helemaal mee eens, en ik denk dat ik dan kan spreken voor alle moslims die iets van hun religie af weten.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Fish schreef:Bregje, deze post over het hoofd gezien?

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 45#p354242" onclick="window.open(this.href);return false;

al-Tirmidhi (1456), Abu Dawood (4462)and Ibn Maajah (2561) narrated that Ibn ‘Abbaas (may Allaah be pleased with him) said: The Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “Whoever you find doing the action of the people of Loot, execute the one who does it and the one to whom it is done.”. Classed as saheeh by al-Albaani in Saheeh al-Tirmidhi.

Of heb ik jouw antwoord over het hoofd gezien? :?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Bregje
Forum fan

Bericht door Bregje »

Fish schreef:Bregje, deze post over het hoofd gezien?

Nog een keer: de people of Loot pleegden openbaar zina. Dat waren niet alleen homo's, ook hetero's. Ik weet dat het jullie teleurstelt, maar het gaat om zina, niet om homosexualiteit.
siger

Bericht door siger »

Bregje schreef:de people of Loot pleegden openbaar zina. Dat waren niet alleen homo's, ook hetero's. Ik weet dat het jullie teleurstelt, maar het gaat om zina, niet om homosexualiteit.
Zina lijkt me wel wat. Kan ik me ergens aanmelden?
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Bregje schreef:Petals heeft duidelijk in een heel ander schuitje gezeten, anders zou hij/zij nu geen afvallige zijn.
Kortom: Iedereen die van de islam valt, heeft het niet begrepen.
Mooie drogredenering.
Die stelt je nooit teleur.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Bregje schreef:Nog een keer: de people of Loot pleegden openbaar zina.
Je bedoelt dat ze neukten op straat? (voor zover er straten waren...)
Henry Ford
Bregje
Forum fan

Bericht door Bregje »

Jim schreef: Jouw bijdragen in deze discussie doen niet een erg hoogstaand intellect vermoeden, wel een moslimvriendje en de suikerversie.
Haha, nee, maar gelukkig hebben we jou Jim, dat verhoogt het niveau aanzienlijk. :D
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Bregje schreef:Als dat gebeurd alleen om het feit dat zij homo zijn, zonder dat er zina is gepleegd, is dat eigenaardig ja.
En als er wel zina (is dat hetzelfde als overspel, of seks buiten het huwelijk?) is gepleegd, dan is het wel gerechtvaardigd?
Je laatste zin ben ik het helemaal mee eens, en ik denk dat ik dan kan spreken voor alle moslims die iets van hun religie af weten.
Dat zijn er dan nogal wat, en ik zie dergelijk gedrag het meest bij kinderen die in moslimgezinnen opgroeien.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Bregje
Forum fan

Bericht door Bregje »

kiks schreef:
Bregje schreef:Als dat gebeurd alleen om het feit dat zij homo zijn, zonder dat er zina is gepleegd, is dat eigenaardig ja.
En als er wel zina (is dat hetzelfde als overspel, of seks buiten het huwelijk?) is gepleegd, dan is het wel gerechtvaardigd?
Dat zijn er dan nogal wat, en ik zie dergelijk gedrag het meest bij kinderen die in moslimgezinnen opgroeien.

Groet

kiks
Mits het bewijs op rechtvaardige manier is verkregen wel ja. Zweepslagen althans. Dat staat in de Koran. En uiteraard geldt dit alleen voor moslims, niet voor niet-moslims. Die behoren berecht te worden volgens hun eigen wet (bijv. christelijk of joods).

Juist ja, bij kinderen, die geen benul hebben van wat ze doen en nog nooit een letter van de Koran hebben gelezen. Er zijn veel geboren moslims die uit een gezin komen waar niets aan de Islam gedaan wordt, net zoals bij zoveel 'christelijke' gezinnen in Nederland.
Jinny

Bericht door Jinny »

Bregje schreef:
Jim schreef: Jouw bijdragen in deze discussie doen niet een erg hoogstaand intellect vermoeden, wel een moslimvriendje en de suikerversie.
Haha, nee, maar gelukkig hebben we jou Jim, dat verhoogt het niveau aanzienlijk. :D
Je vergeet dat ik hier niet ben om het niveau te verhogen middels mijn bijdragen, maar via de grote rode knop onder handbereik. :D
En jij kunt niet oordelen over Petals, ik vermoed dat Petals gewoon wat beter heeft nagedacht na verloop van tijd.

Dat jij achter een pedofiele baard aanzwijmelt kan ik niets aan doen.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Ik neem aan dat het homo huwelijk niet is toegestaan binnen de islam. Zodra een homo de liefde bedrijft, heeft hij per definitie sex buiten het huwelijk en pleegt hij dus automatisch zina.

Als homo blijven dus 2 opties over: celibatair leven of de doodstraf.

Sorry, maar mooier kun je het niet maken.

Overigens legt de islam ook regels aan niet-moslims op, maar dat is een ander verhaal.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Plaats reactie