Moslims in Nederland 2004-2012

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Cluny
Banned

Moslims in Nederland 2004-2012

Bericht door Cluny »

Het aantal moslims van de tweede generatie dat minstens een keer per week een moskee bezoekt is de afgelopen jaren gestegen.
Afbeelding
.
Bericht in het NRC.
Boekje bestellen voor €27 kan ook.
Moslim in Nederland 2012 volgens het SCP.
Ik ben niet verbaasd.
Voor degenen die hier wel van opkijken, laat het maar even bezinken.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
PietV.
Erelid

Re: Moslims in Nederland 2004-2012

Bericht door PietV. »

Cluny schreef: Ik ben niet verbaasd.
Ik ook niet. Er gaan toch regelmatig geluiden op dat de integratie mislukt is. Men valt steeds meer terug op de gewoonten die aansluiten bij hun leefomgeving. Als ik rondfiets door wijken in Rotterdam. Dan zie ik aan de huizen dat het Nederland is. Maar verder ontbreekt vaak het houvast. Het zou ook een deel van Marseille kunnen zijn.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

De situatie die ik hier om me heen zie zou ik omschrijven als segregatie.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Op die pagina kun je vervolgens de link "Bijlagen Moslim in Nederland 2012" aanklikken om gemeten statistieken te lezen.
Born OK the first time
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Op zich zelf niet zo'n vreemd verschijnsel. Je zag het ook bij Nederlanders, die na de oorlog verhuisden naar andere werelddelen. Ze bleven lang hangen in een jaren 50 cultuur en klampten zich vast aan de christelijke gemeenschap, waar ze tenminste onder elkaar waren.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
lisa
Banned

Bericht door lisa »

Cluny schreef:Ik ben niet verbaasd.
Ik ben ook niet verbaasd.

[quote ingekort ten behoeve van betere leesbaarheid, Rereformed]
Chechens - the bravest people in the world!
http://youtu.be/6bloyjV-Hhs" onclick="window.open(this.href);return false;
JohanT
Technologist
Contacteer:

Bericht door JohanT »

Het verbaast me niet, maar ook weer wel.

Er heerst bij de kinderen denk ik vaak ook een soort angst. Niet geloven? De doodstraf. Dat is dan wel in Islamitische landen, maar er zijn in dit land ook manieren om kinderen bij het geloof te houden.
En eenmaal in de spiraal van Allah is goed, Allah is machtig, ik moet alles doen voor Allah, dan is het moeilijk om er weer uit te komen.
En gewoonten, familie, dat telt ook enorm mee in deze culturen. Is je familie Islamitisch, dan is er grote kans dat jij dat ook bent en blijft.
Wat Vilaine ook zegt, vanuit Nederland is het ook gebeurt. De Christelijke religie heeft zich op deze manier ook flink verspreidt over de wereld. Emigreren en je eigen cultuur behouden, want je bent toch een Nederlander.

Toch verbaast het me ook wel, omdat ik stiekem had gehoopt op wat fatsoenlijke gedachten bij een aantal Moslims, dat was er gebeurt niet normaal is. De moorden die gepleegd worden, de wraken die uitgevoerd worden (hoewel dit niet enkel van de Moslims is).
Als je kijkt naar wat we gebeurt in naam van de Islam, dan ga je toch bij jezelf nadenken? Kijk de aanslagen, waar baseren ze dat op? Op datzelfde boek als waar jij je geloof op baseert! Lees de Koran dan nog een keer goed en haal niet enkel eruit wat je leuk vindt.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Hier in het dorp zie je ook een verandering optreden, vielen moslim vrouwen eigenlijk jaren lang niet op, zie je ze nu met hoofddoeken die elke haar bedekken, alleen het gelaat is zichtbaar (en de handen dan).
De mannen lopen vrijdags op weg naar de Moskee nu ook in jurken en hebben mutsjes op hun hoofd, hun vaders heb ik er nooit mee gezien.
Wat mij ook al eens opgevallen was dat de vrouwen nogal eens een waggelgang vertoonde. Sinds kort begrijp ik waarom, blijkt rachitus te zijn.
Patiënt A is een 12-jarig meisje dat men naar de polikliniek Kinderreumatologie verwees met de vraag: ‘Is er sprake van jeugdreuma?’. Sinds twee jaar had zij klachten van pijn in de polsen, knieën en enkels, alsmede spierpijn in de bovenbenen. Hierdoor kon zij moeilijk trappenlopen en lange afstanden lopen. Er was geen sprake van ochtendstijfheid. In de familie kwamen geen reumatische ziekten voor. Patiënte was afkomstig uit Marokko; zij was er de laatste vijf jaar niet meer geweest. Wij zagen een gezond ogend, gesluierd meisje, dat werd vergezeld door haar vader. Algemeen lichamelijk onderzoek bracht geen afwijkingen aan het licht. Bij het gewrichtsonderzoek vond men een geringe zwelling van de rechter pols met een verbreding net proximaal van het gewricht en duidelijke functiebeperking, geringe ontstekingsverschijnselen aan de knieën en de enkels en diffuse zwelling van de voeten. Patiënte kwam moeilijk uit een stoel overeind en had een waggelend looppatroon.

Bij bloedonderzoek waren de BSE, het hemogram, de lever-, nier- en schildklierfunctie en het eiwitspectrum zonder afwijkingen. IgM-reumafactor en antinucleaire factor (ANF) waren niet aantoonbaar. Opvallend was de extreem verhoogde activiteit van alkalische fosfatase in het serum met een waarde van 1130 U/l (normaal op deze leeftijd: 200-250). De serumcalciumconcentratie was normaal: 2,43 mmol/l bij een albuminewaarde van 42 g/l, en de serumfosfaatconcentratie was verlaagd: 0,43 mmol/l. De calciumexcretie in de urine was extreem laag: 0,25 mmol/l, terwijl de hydroxyproline-excretie verhoogd was met 85 mmol/l. De concentratie van parathormoon was sterk verhoogd: 45 pmol/l (normaal: 1-7), en de hoeveelheid 25-hydroxyvitamine D was zeer klein: < 5 nmol/l (normaal: 30-100 in het zomerseizoen, 20-70 in het winterseizoen).

Bij röntgenonderzoek werden versmalde gewrichtsspleten gezien in de heup- en de kniegewrichten. In de distale femur- en de proximale tibia-uiteinden werden Looser-zones gezien (transversale fractuurachtige ophelderingen). Er waren erosieve veranderingen zichtbaar aan beide calcanei. Aan de polsen zag men een hogere skeletleeftijd dan de kalenderleeftijd en verminderde mineralisatie distaal met verbreding, het al genoemde champagneglasfenomeen. Een botbiopsie werd niet verricht omdat patiënte nog dezelfde week met haar familie voor langere tijd naar Marokko zou gaan.

Op grond van de spierzwakte, de verbrede polsen, de verhoogde alkalischefosfatasewaarde, de verlaagde serumconcentratie van vitamine D en de verhoogde parathormoonspiegel, gecombineerd met klassieke röntgenologische afwijkingen, werd de diagnose ‘rachitis met secundaire hyperparathyreoïdie’ gesteld. De belangrijkste oorzaken van het ontstaan van deze ziekte waren de kleed- en leefgewoonten van patiënte. Vanwege haar geloof (islam) was zij zeer dik gekleed; alleen haar gezicht en handen waren onbedekt. Tevens mocht zij niet buiten spelen. De expositie aan zonlicht was dus zeer gering. In het dieet ontbraken vitamine-D-bevattende producten. De oorzaak van de ziekte werd aan de patiënte en haar vader uitgelegd. De behandeling bestond uit het geven van adviezen en uit suppletie met vitamine D en calcium.

Na de zomervakantie kwam patiënte opgewekt en normaal lopend de spreekkamer binnen. Zij mocht voortaan van haar vader buiten spelen. De spier- en gewrichtsklachten waren sterk verminderd en verdwenen in de daaropvolgende maanden. De serumactiviteit van alkalische fosfatase daalde uiteindelijk naar 221 U/l, voor haar leeftijd een normale waarde; de parathormoonspiegel daalde naar 16 pmol/l, hetgeen nog een verhoogde waarde is. De spiegel van 25-hydroxyvitamine D steeg naar 52 nmol/l.

Patiënt C is een 34-jarige Nederlandse vrouw. Zij bezocht de polikliniek Reumatologie met gewrichtszwellingen en pijnen aan de vingergewrichten, de metatarsofalangeale gewrichten, de knieën en de enkels. Sinds haar 20e jaar was zij bekend wegens psoriasis, waarvoor zij geen medicatie gebruikte. Zij had last van ochtendstijfheid, die een paar uur duurde. Zij had grote moeite met de verzorging van haar kinderen van acht maanden en drie jaar. Het huishouden deed zij zelf. Trappenlopen naar driehoog lukte nog aardig. Bij diep zuchten gaf zij pijn aan op de borstkas en in de wervelkolom. In haar familie kwam psoriasis voor. Zij was gehuwd met een Egyptische man.

Bij lichamelijk onderzoek zagen wij een zwaar gesluierde (alleen haar ogen waren onbedekt), bleke vrouw. De huid en de teennagels vertoonden psoriasiforme afwijkingen. De enkels en de distale interfalangeale gewrichten vertoonden respectievelijk duidelijke en lichte ontstekingsverschijnselen. De sacro-iliacale gewrichten en de ribbenbogen waren drukpijnlijk. De functie van de wervelkolom was normaal.

Het laboratoriumonderzoek leverde de volgende waarden op: BSE: 26 mm in het 1e uur; hemogram: geen afwijkingen; serumcreatinine: 65 ?mol/l; alkalische fosfatase: 111 U/l; serumcalcium: 2,53 mmol/l bij een albuminewaarde van 40 g/l. ANF en IgM-reumafactor waren niet aantoonbaar. De concentratie 25-hydroxyvitamine D was sterk verlaagd: < 5 nmol/l, en de parathormoonspiegel was sterk verhoogd: 25 pmol/l.
http://www.ntvg.nl/publicatie/ziek-door ... edig/print" onclick="window.open(this.href);return false;
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Je kan het zo stellen.
Dit is de situatie in 2012.
5% van Nederland is bezet door moslims.
Deze bezettingsmacht wordt steeds brutaler, zal zowel in aantal als in verhouding groeien en deze buitenlandse bevolkingsgroep met hun buitenlandse leefgewoontes zal voorlopig nog geen aanstalten maken om naar het moslimland van herkomst, hun eigen thuislanden, terug te keren.
Nederland in 2012 is 5% van haar land kwijt, Nederland heeft een probleem.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Jinny

Bericht door Jinny »

@Fish, met andere woorden, de islam is niet alleen slecht voor je geestelijke gezondheid, maar ook voor je lichamelijke gezondheid, als je vrouw bent tenminste.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Jim schreef:@Fish, met andere woorden, de islam is niet alleen slecht voor je geestelijke gezondheid, maar ook voor je lichamelijke gezondheid, als je vrouw bent tenminste.
Je moet als vrouw in ieder geval je maatregelen nemen.
Nu weer jammer dat de perfecte Koran (waar alle wetenschap al in staat) moslims niet gewaarschuwd heeft voor dit soort zaken, of zou Mohammed er soms geen idee van gehad hebben? :wink:
Net zoals schrijvers van de bijbel waarschijnlijk geen idee van ijsberen en de Noord en Zuidpool hadden.
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Nu weer jammer dat de perfecte Koran (waar alle wetenschap al in staat) moslims niet gewaarschuwd heeft voor dit soort zaken, of zou Mohammed er soms geen idee van gehad hebben?
Wat is dat nu weer een domme opmerking. Het zal best ergens in de Koran staan, maar je moet die dan wel in het Arabisch lezen. En als het er niet in staat, dan zijn de klachten een test en zal de beloning in het hiernamaals des te groter zijn.

Jij snapt ook niks van Mohammed, Allah en de Islam. :evil3:
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Ahh, zit het zo? :|

En dan zeker ook nog in het arabisch van 1400 jaar gelden?
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

Cluny schreef:Je kan het zo stellen.
Dit is de situatie in 2012.
5% van Nederland is bezet door moslims.
Deze bezettingsmacht wordt steeds brutaler, zal zowel in aantal als in verhouding groeien en deze buitenlandse bevolkingsgroep met hun buitenlandse leefgewoontes zal voorlopig nog geen aanstalten maken om naar het moslimland van herkomst, hun eigen thuislanden, terug te keren.
Nederland in 2012 is 5% van haar land kwijt, Nederland heeft een probleem.

Ik denk dat de enige die een probleem heeft jij bent, en de mensen die net zulke woorden gebruiken. Bezettingsmacht? Ga toch een eind fietsen, is veel gezonder dan dit soort negatief geblaat.

Het is een zeer normaal verschijnsel dat mensen in het buitenland in groepen bij elkaar gaan zitten, en in hun religie nog enig houvast hebben. Dit doen Engelsen, Schotten, Nederlanders, Duitsers, Amerikanen en dus ook mensen die in de Islam hun geloof stellen. Volgens mij is de mens een kuddedier, dat zal het wel verklaren.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Zie:
Nederlanders hingen ook in Amerika aan hun dorpen en regio’s en kropen vaak bij elkaar. De centrale stad van de Holland kolonie in Michigan werd gesticht in 1847 door mensen uit Gelderland en Overijssel. Binnen twee jaar vormden nieuw aangekomenen een cirkel van stadjes eromheen met namen als Zeeland, Vriesland, Groningen, Overisel, North Holland, Drenthe, en Geldersche Buurt, of namen als Zupthen, Nordeloos, Hellendoorn, Harderwijk en Staphorst.
http://www.amerika.nl/quincyclub/html/i ... /dutch.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie