Van Agt: Joden hadden staat in Duitsland moeten krijgen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
lanier
Superposter

Van Agt: Joden hadden staat in Duitsland moeten krijgen

Bericht door lanier »

De pro-Palestijnse oud-premier Dries van Agt heeft weer voor opschudding gezorgd met een anti-Israëlische uitspraak. Van Agt zei bij een bijeenkomst dat de Joden na de Tweede Wereldoorlog een staat in Duitsland hadden moeten krijgen.Van Agt had een Joodse staat in Duitsland willen zien.
Lees het commentaar van Robbert de Witt: Israël tuint met open ogen in pro-Palestijnse val. Dat schrijft De Telegraaf  vrijdag.Tijdens de bijeenkomst vroeg Van Agt zich af waarom de Joden zo nodig naar Palestinamoesten. 'Joden hebben een veilige plek nodig. Waarom hebben ze indertijd geen veilige thuishaven in Duitsland gekregen?'ApplausVolgens de krant kreeg Van Agt na zijn toespraak een luid applaus van de aanwezigen, onder wie veel traditionele moslims.Van Agt sprak in Heilig Landstichting bij Nijmegen op een symposium over de interreligieuze en interculturele dialoog.DialoogEen dialoog tussen de Palestijnen en de Israëliërs is volgens Van Agt niet mogelijk. Een tweestatenoplossing komt er volgens de activist dan ook niet: 'Volslagen onzin om dat te hopen of te denken.' Partijgenoot Jack de Vries reageerde ontzet op de uitspraken van Van Agt: 'Ik viel van mijn stoel. Vooral met oog op de Kristallnacht (vanavond 74 jaar geleden) getuigen deze uitspraken van weinig respect voor de geschiedenis.'

Op z'n minst opmerkelijk te noemen...

Bron: http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Cultu ... rijgen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Bregje
Forum fan

Re: Van Agt: Joden hadden staat in Duitsland moeten krijgen

Bericht door Bregje »

Van Agt heeft gelijk. Dat was wel het minste dat Duitsland had kunnen doen.
Bregje vindt de Islam wel vredelievend
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

bobbie schreef:Van Agt heeft gelijk. Dat was wel het minste dat Duitsland had kunnen doen.
Welkom bobbie op freethinker. Het had ook de Verenigde Staten kunnen zijn. Als je de Joden een echt veilige plek had willen aanbieden.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Jinny

Bericht door Jinny »

Welkom, en de VS is groot genoeg.

Maar je had ook een mailtje kunnen sturen Bregje.
Bregje
Forum fan

Bericht door Bregje »

Had ook een mogelijkheid kunnen zijn, maar duitsland had vooral wat goed te maken.
Bregje vindt de Islam wel vredelievend
erikketik
Forum fan

Bericht door erikketik »

bobbie schreef:(...) maar duitsland had vooral wat goed te maken.
En daarin zit nu misschien net het gevaar.
It's easier to fool people than to convince them that they have been fooled.
- Mark Twain
siger

Bericht door siger »

Na de val van het Nazisme was Europa zowat de veiligste plaats voor de Joden. En even belangrijk: ze waren gewoon Europeanen.

De oprichting van een Israelische staat heeft niets met jodenvervolging te maken. Het is een christelijk project.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Ik word kotsmisselijk van die pseudo-vriendelijke "interreligieuze dialogen".
Dat schijnheilige namaak-kleffe gedoe van groeperingen die elkaar, eenmaal achter de schermen verdwenen, weer als vanouds naar het leven staan.

Dialogen die geen enkele verschuiving bewerkstelligen, en weinig anders behelzen dan stroopsmeerderige bekeringspogingen over en weer.

Gatverdamme!

Verder dient geen enkele religieuze of etnische groepering zijn "eigen staat" te hebben.
Waarom zou dat nodig moeten zijn?
Omdat men een eigen plaatsje nodig heeft waar de orthodoxie haar gang kan gaan in het aan de gehele bevolking opleggen van voorhistorische denkbeelden?

Daarnaast lijkt het joodse slachtofferschap me langzamerhand wel een beetje sleets worden.
Ik heb het inmiddels wel een beetje gehad met die collectieve zieligheid op grond van associatie.
Ze draaien mee in de moderne maatschappij, zijn niet achtergesteld als beroepsgroep, en hebben gewoon dezelfde rechten en plichten als elke andere burger.

Het is tijd om te stoppen met het behandelen van de joodse medeburgers, als zouden ze een onderdeel zijn van een bedreigde diersoort.

Ook het zwaaiende vingertje naar Duitsland is inmiddels sleets, want Duitsland is thans prima geïntegreerd in Europa.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
aton

Bericht door aton »

Dat zijn spijkers met koppen ! Volkomen mee eens !!!
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Gewoon een publiciteitsstunt. Ongetwijfeld omdat het hele Israël-Palestina conflict niemand echt meer lijkt te interesseren. Vergeleken bij alle omringende Arabische landen hebben de Palestijnen het eigenlijk nog wel oke vrees ik.
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Samsa schreef:Gewoon een publiciteitsstunt. Ongetwijfeld omdat het hele Israël-Palestina conflict niemand echt meer lijkt te interesseren. Vergeleken bij alle omringende Arabische landen hebben de Palestijnen het eigenlijk nog wel oke vrees ik.
Dat weet ik niet, zojuist de documentaire 5 broken cameras gezien. Dit soort docu's houden die situatie wel onder de aandacht.

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Je zou ook kunnen zeggen, maar ik benadruk nu dat ik advocaat van de duivel speel, dat de omringende Arabische en Islamitische landen de Palestijnen veel makkelijker hadden kunnen opnemen dan Duitsland de Joden! In Jordanie en Egypte is er plek zat! Ben er zelf verschillende malen geweest, in beide landen, en onder de bevolking leeft die wil wel! Alleen de regimes werken het tegen! Wie wil die arme en noodlottige Palestijnen hebben! Zo goed is de Arabische broederschap ook weer niet tov hun mensen die hetzelfde geloof aanhangen! Het blijft, zoals altijd, een ik voor mezelf wereld! Sorry, kan er niks anders van maken!

Ps, en hoe had de Joodse gemeenschap er nu uitgezien in Duitsland als dat was doorgegaan?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Blues-Bob schreef:Dat weet ik niet, zojuist de documentaire 5 broken cameras gezien.
Met broken cameras maak je geen docu, al heb je er tien van. :D
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
siger

Bericht door siger »

lost and not found yet! schreef:Je zou ook kunnen zeggen, maar ik benadruk nu dat ik advocaat van de duivel speel, dat de omringende Arabische en Islamitische landen de Palestijnen veel makkelijker hadden kunnen opnemen dan Duitsland de Joden! In Jordanie en Egypte is er plek zat! Ben er zelf verschillende malen geweest, in beide landen, en onder de bevolking leeft die wil wel! Alleen de regimes werken het tegen! Wie wil die arme en noodlottige Palestijnen hebben! Zo goed is de Arabische broederschap ook weer niet tov hun mensen die hetzelfde geloof aanhangen! Het blijft, zoals altijd, een ik voor mezelf wereld! Sorry, kan er niks anders van maken!
Advokaat van de duivel, dat kan je wel stellen.

Er is natuurlijk zoveel plaats in Jordanië en Egypte als er Jordaniërs en Egyptenaren zijn.
En als er plaats te veel was, wat laat je dan denken dat daar Palestijnen in moeten en geen Jordaniërs en Egyptenaren? Zou je nu gaan beweren dat er feitelijk geen Palestijnen bestaan?
lost and not found yet! schreef:Ps, en hoe had de Joodse gemeenschap er nu uitgezien in Duitsland als dat was doorgegaan?
Wat bedoel je met "de Joodse gemeenschap"? Russen, Texanen etc...?
Jinny

Bericht door Jinny »

Dat is dus het punt, er zijn hoopjes mensen daar naar toe geëmigreerd.
Die hadden het (vaak) thuis ook niet best, daar niet van maar om daarop een stuk land te claimen.......
Plaats reactie