heeck schreef:
Zoals Piet het ook oppakt:
Het beeld dat je van iemand hebt kan er naar allemaal kanten toe afgrijselijk naast zitten.
1. Natuurlijk. Maar ik moet de berichten nog lezen, dat iemand ondanks de feiten beweert dat de beste man niet
schuldig kan zijn omdat ze geen voorgevoel hadden. Noch lees ik verhalen van buurtgenoten die vinden dat hij
schuldig moet zijn omdat ze altijd al zo'n voorgevoel hadden. Het verstand van onze medemens laat het schijnbaar in dit geval prima toe,
de feiten tot zich te nemen en
in te zien dat ze ernaast zitten / zaten. Ik zie dus de relevantie van jouw bericht totaal niet in.
Dat is een aanmaning tot bescheidenheid als je je een beeld probeert te vormen van stichters van godsdiensten en zeker geen aanbeveling tot een algeheel veronachtzamen van indicaties van onraad.
Roeland
2. Ook daar zie ik mensen
vooral feiten bekijken en daar een weging aan geven, vóórdat ze een positie in nemen. Geen van die forumleden wonen daarbij in het dorp van Paulus en baseert zijn mening op het sociale contact wat ze onderhouden met Paulus, of anderen. Op basis van dat gevoel vormt men zich dus zowiso geen mening.
3. Dat jij het hier vermeld, ik vermoed dat zoiets een reden heeft. Het zou zomaar met de relevantie van jouw bericht te maken kunnen hebben. Ik stel dat áls dit de relevantie van dit bericht is, je het bericht in het verkeerde topic geplaatst heb. En tevens stel ik dat áls dit de relevantie van jouw bericht is, deel 1 en 2 van mijn post, aangeven dat dit voorbeeld niet een heel goed voorbeeld is.
Groet,
Bob