De grootste contradictie van dit forum.

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

elle
Ervaren pen

Re: De grootste contradictie van dit forum.

Bericht door elle »

collegavanerik schreef:Leeuw speelt weer eens het spelletje "raad eens wat ik geloof", hij claimt "christen" te zijn maar wil niet vertellen van welk kerkgenootschap.
Voegt dat iets toe?
Je kunt christen zijn zonder bij een kerkgenootschap te behoren.

Kom Leeuw, voor de draad ermee! Bij welke christelijk genootschap ben je aangesloten? Als lone prophet met eigen uitleg van de Bijbel ben je namelijk absoluut ongeloofwaardig.
Als Leeuw had verteld bij welk kerkgenootschap hij zou zijn aangesloten, had je hem dan geloofwaardiger gevonden?
Non sum qualis eram
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

elle schreef:
collegavanerik schreef:Leeuw speelt weer eens het spelletje "raad eens wat ik geloof", hij claimt "christen" te zijn maar wil niet vertellen van welk kerkgenootschap.
Voegt dat iets toe?
Het voegt zeker iets toe. Dan kun je meteen weten wat hij denkt en waarom.
En christen zijn zonder kerk, daar geloven vooral die mensen zelf in. Zo ken ik er ook een paar. Totaal afgeven op de kerken, en de Kerk (christelijke term, zegt in feite niks), maar in feite die dingen geloven die de kerk zo geleerd heeft. Traditie en dergelijke. Die mensen spugen in feite op de hand die hen voedt.

Zoals Protestanten nogal afgeven op de Roomse Kerk, terwijl ze in feite negeren welke rol die kerk gehad heeft in hun rituelen en geschriften waar ze zelf ook uit lezen :lol:
Stanhope
Ervaren pen

Bericht door Stanhope »

Berjan schreef:
elle schreef:
Voegt dat iets toe?
Zo is dat. Maar ja, die schijtlijster durft dat niet te vermelden. :tongue2:
Famous Sam McCloud quotes:
-Will you hold my bomb just a minute? Just a minute. I got a pebble in my boot.
-*There* yuh go!
elle
Ervaren pen

Bericht door elle »

Berjan schreef:
elle schreef:Voegt dat iets toe?
Niet alle christenen zijn in een vakje te plaatsen m.i.
De meesten wel, maar een enkeling niet.
Stanhope schreef:
Zo is dat. Maar ja, die schijtlijster durft dat niet te vermelden.
Of hij wil het niet.
Ik zou me ook niet laten dwingen om iets te zeggen wat ik niet wil.
Non sum qualis eram
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

elle schreef:Of hij wil het niet.
Ik zou me ook niet laten dwingen om iets te zeggen wat ik niet wil.
Waarom dan niet zeggen: "Ik wil het niet zeggen."?
Je kan ook eerlijk zeggen dat je iets niet kwijt wil, maar die geheimzinnigdoenerij is gewoon huichelachtig.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Jagang schreef: Waarom dan niet zeggen: "Ik wil het niet zeggen."?
Soms heeft dit antwoord een theologische basis. Christenen weten dat Jezus zijn volgelingen heeft geboden één te zijn. Ook Paulus heeft hier op aangedrongen. De onderlinge verdeeldheid van de gelovigen is dus een ernstige zaak, - erger nog: een grove zonde - waar menig christen mee in zijn maag zit. Sommige gelovigen denken deze zonde te kunnen ontlopen door er zoveel mogelijk niet aan mee te doen.

Indien zo, is je aanklacht van huichelachtigheid daarmee echter niet gepareerd, want hoe nauwgezetter, vromer, fundamentalistischer een gelovige is, des te meer zo'n persoon zich afzet tegen andere christenen en dus des te verantwoordelijker hij is voor de verdeeldheid. In het geval van Leeuw is het 'behoren tot het lichaam van Christus' enkel een holle frase, want hij heeft weinig of geen begrip voor andersdenkende christenen. Dat blijkt niet alleen uit wat hij in dit topic over bepaalde andere christenen zegt, maar ook uit het feit dat hij naar eigen zeggen van diverse christelijke forums is geband.
Leeuw is via zijn extreme opstelling een voorbeeld bij uitstek van iemand die zoveel mogelijk uit is op het vergroten van onderlinge verdeeldheid.

Het alternatief is dat hij behoort tot een sekte die bijvoorbeeld in de media veel negatieve aandacht heeft gekregen, en hij geen zin heeft om een hele discussie die daaruit weer meteen volgt te voeren.
Born OK the first time
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

elle schreef:
Jagang schreef:
Leeuw schreef:Ik kwam hier niet om een soort uitputtingsslag aan te gaan, een soort wedstrijd?
Waarvoor dan?
Voor een gemakkelijke, snelle bekering van alle forummers hier?
Kom op zeg, dat had je zelf toch zeker niet verwacht?
Volgens mij kwam Leeuw hier voor:
Wel vreemd dat de openingspost niet gaat over tegenstellingen in de bijbel dan.

(Deze had ik even gemist.)
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Jagang schreef:Wel vreemd dat de openingspost niet gaat over tegenstellingen in de bijbel dan.

Inderdaad, want Leeuw betoogt in dit topic juist dat de joodse en de christelijke interpretatie van de bijbel volledig van elkaar verschillen. Daaruit kan men moeilijk een andere conclusie trekken dan dat het OT buitengewoon contradictoir is. In plaats van contradicties weg te werken voegt hij er juist weer eentje aan toe.
Born OK the first time
elle
Ervaren pen

Bericht door elle »

Rereformed schreef:
Jagang schreef:Wel vreemd dat de openingspost niet gaat over tegenstellingen in de bijbel dan.

Inderdaad, want Leeuw betoogt in dit topic juist dat de joodse en de christelijke interpretatie van de bijbel volledig van elkaar verschillen. Daaruit kan men moeilijk een andere conclusie trekken dan dat het OT buitengewoon contradictoir is. In plaats van contradicties weg te werken voegt hij er juist weer eentje aan toe.
Dus eigenlijk is dit een enorme tegenstelling waar niemand omheen kan.
Er wordt éénheid nagestreefd en geproclameerd, terwijl in de praktijk van alledag het christendom uiteenvalt in talloze groeperingen en stromingen.
Non sum qualis eram
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Misschien dat Leeuw nog af en toe meeleest in dit forum, zo ja:

Homo door DNA-twist?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Kevin
Diehard

Bericht door Kevin »

Wauw... een stuk of 10 pagina's nieuwe reacties. Ik ga maar eens lezen :).
Kevin
Diehard

Bericht door Kevin »

Ik ben gestopt bij lezen op pagina 14. Het is me volkomen duidelijk dat Leeuw niet de intentie heeft zich door discussie te verrijken maar vooral tegen zichzelf praat. De initiële instelling van mogelijkheid tot discussie was puur en alleen om zichzelf uit te nodigen tot monoloog. Er wordt ook geen enkele interesse getoond in de persoon(en) achter de argumenten, tenzij een eigenschap gebruikt kan worden in zijn monoloog.

Ik vind het jammer. Hopelijk hebben de gesprekken buiten zijn reacties om effect op de manier waarop hij denkt, al meen ik aan sommige reacties te zien dat hij compleet onbereikbaar is voor argumenten.

Ik kan maar moeilijk geloven dat hij echt is zoals hij zich hier voordoet eigenlijk... Om eerlijk te zijn wordt ik een beetje zenuwachtig en krijg ik de kriebels als dit wel zo is.
elle
Ervaren pen

Bericht door elle »

Kevin schreef:Ik ben gestopt bij lezen op pagina 14. Het is me volkomen duidelijk dat Leeuw niet de intentie heeft zich door discussie te verrijken maar vooral tegen zichzelf praat. De initiële instelling van mogelijkheid tot discussie was puur en alleen om zichzelf uit te nodigen tot monoloog. Er wordt ook geen enkele interesse getoond in de persoon(en) achter de argumenten, tenzij een eigenschap gebruikt kan worden in zijn monoloog.

Ik vind het jammer. Hopelijk hebben de gesprekken buiten zijn reacties om effect op de manier waarop hij denkt, al meen ik aan sommige reacties te zien dat hij compleet onbereikbaar is voor argumenten.
Dit is de methode van een gelovige.

Wegduiken achter de dikke muren van zijn eigen gecreëerde vesting .. als hij dit niet doet zal hij geraakt worden .. en geraakt worden is eng en pijnlijk .. het kan zelfs de dood betekenen.

Terwijl geraakt worden zo heilzaam is .. geloofde de gelovige dit nu maar .. !
Non sum qualis eram
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Kevin schreef:Ik ben gestopt bij lezen op pagina 14. Het is me volkomen duidelijk dat Leeuw niet de intentie heeft zich door discussie te verrijken maar vooral tegen zichzelf praat. De initiële instelling van mogelijkheid tot discussie was puur en alleen om zichzelf uit te nodigen tot monoloog. Er wordt ook geen enkele interesse getoond in de persoon(en) achter de argumenten, tenzij een eigenschap gebruikt kan worden in zijn monoloog.

Ik kan maar moeilijk geloven dat hij echt is zoals hij zich hier voordoet eigenlijk... Om eerlijk te zijn wordt ik een beetje zenuwachtig en krijg ik de kriebels als dit wel zo is.
Mooie samenvatting Kevin.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Cas
Forum fan

Bericht door Cas »

Leeuw schreef:
Je kan onze blijdschap nog volmaken door in het weekend nog even uit de doeken te doen welke mening je bent toegedaan over de hel, de Satan en over het bezeten zijn van demonen. Velen zouden ook smullen van iets meer te horen over je eindtijdverwachtingen. Het verpletterende optreden van Jezus dat je even aanstipte dient nog wat uitgediept te worden.
Beste Rereformed, daar heb ik helemaal geen weekend voor nodig. Zoals God bestaat, bestaat er ook 'the dark side'. Een demoon is niets anders dan hetgeen jouw denken beïnvloed als je los van Gods geest bent om keuzen te maken die je nog verder van Hem afbrengen.
De hel is bestemd als eeuwige (tijdperk of altijd, geen idee) plek van pijniging voor deze satan en zijn dienaren. En er is een andere plek waar mensen na hun oordeel vernietigd zullen worden. Merk op dat ik niet geloof in de rooms katholieke versie van een eeuwig durende foltering omdat iemand God niet wilde volgen. Zo lees ik die gedeelten niet.
En mijn eindtijdverwachting is dat het spoedig is en dit keer geen 2000 jaar maar hoogstens jaren. Mocht ik het fout hebben is dat echter geen probleem aangezien ik morgen door een auto geschept kan worden en dan is dat voor mij het einde. Dus probeer ik elke dag gereed te zijn om mijn Schepper en Rechter te ontmoeten.
Ik weet Leeuw volgens mij toch niet reageert, maar ik vind dit echt wel een kromme gedachtegang. Er is de hemel of de hel. De dienaren van de satan komen in de hel. Je dient te geloven in christus om met zekerheid in de hemel te komen en anders loop je de risico in de hel te komen. En ben je dus blijkbaar een dienaar van satan? Ik vind dat hele gedoe met hemel/hel en vrije wil en liefdevolle god maar moeilijk met elkaar rijmen. Het is niet echt logisch vind ik.
'Dat, wat jij ervaart is niet de werkelijkheid. Het is jouw interpretatie ervan.'
Plaats reactie