Walibi en zijn islamitische bezoekers.

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Cluny
Banned

Walibi en zijn islamitische bezoekers.

Bericht door Cluny »

Helaas kom ik nooit in Walibi.
Want dan kan ik dit pretpark ook niet boycotten.
Het nieuws
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Maria
Moderator

Re: Walibi en zijn islamitische bezoekers.

Bericht door Maria »

“Islamitische bezoekers bleken er behoefte aan te hebben. Tot nu toe zochten ze zelf rustige plekken op in de buurt van de attracties, maar die plekken zijn er niet zoveel”, zo zei Voskuil tegen De Telegraaf.
Dan krijgen ze er één bij.
Bij de Efteling nemen ze dan ook geen speciale maatregelen voor islamitische bezoekers. "Hooguit één of twee keer per jaar is er iemand die op een afgezonderde locatie wil bidden”, zegt woordvoerder Koen Sanders."Het gebeurt echt heel incidenteel. In zo’n geval bekijken we ter plekke of er ergens een ruimte vrij is, bijvoorbeeld in een EHBO-post of een leeg restaurant.”
Zou het bij Walibi zoveel anders zijn?

Lijkt me reclame.
Ze zullen het wel nodig hebben, nu met de crisis.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Als veel mensen om deze reden Walibi gaan mijden dan gaat Walibi een verdiepte crisis tegemoet. Dus mogelijk snijden ze met deze actie juist in hun eigen vlees.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Cluny schreef:Helaas kom ik nooit in Walibi.
Want dan kan ik dit pretpark ook niet boycotten.
Het nieuws
Een concurrent van de Efteling. Wat zouden de kinderen willen?

efteling-fatamorgana.jpg
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

vegan-revolution schreef:Als veel mensen om deze reden Walibi gaan mijden .....
Geloof jij echt in die mogelijkheid?????
PietV. schreef:Wat zouden de kinderen willen?
Precies !!!
vegan-revolution
Superposter

Mariakat schreef:
Volgens een recente opiniepeiling denkt 16% van de Nederlanders op de PVV te gaan stemmen. Dus het zou zomaar 16% minder bezoekers op kunnen leveren.
Mariakat schreef:
PietV. schreef:Wat zouden de kinderen willen?
Precies !!!
Het zijn over het algemeen nog altijd de ouders die bepalen waar zij met hun kinderen naartoe willen.
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Ik vind het wel goed, dat moslims die willen bidden weggestopt worden. Het is ook geen gezicht als ze dat in het openbaar doen. De directie wil kennelijk niet, dat mensen zien, dat er ook moslims komen. Een uitvoering van het beleid dat geloof iets is voor achter de deur en uit het zicht.
Zal wel weer protest op komen en beschuldigingen van islamofobie.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Vilaine schreef:Ik vind het wel goed, dat moslims die willen bidden weggestopt worden. Het is ook geen gezicht als ze dat in het openbaar doen. De directie wil kennelijk niet, dat mensen zien, dat er ook moslims komen. Een uitvoering van het beleid dat geloof iets is voor achter de deur en uit het zicht.
Zal wel weer protest op komen en beschuldigingen van islamofobie.
Ik zou het presenteren als een attractie. Grote ramen en gewoon de tijd erbij zetten van de voorstelling.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

vegan-revolution schreef:
Mariakat schreef:
Volgens een recente opiniepeiling denkt 16% van de Nederlanders op de PVV te gaan stemmen. Dus het zou zomaar 16% minder bezoekers op kunnen leveren.
Met dit soort argument en redenatie maak je het niet geloofwaardiger.

Zie ook het antwoord van Vilaine.
Vilaine schreef:Ik vind het wel goed, dat moslims die willen bidden weggestopt worden. Het is ook geen gezicht als ze dat in het openbaar doen. De directie wil kennelijk niet, dat mensen zien, dat er ook moslims komen.
Is ook geen gezicht als mensen op hun gazonnetje op het matje gaan.
:lol: :lol:
vegan-revolution
Superposter

Vilaine schreef:Ik vind het wel goed, dat moslims die willen bidden weggestopt worden. Het is ook geen gezicht als ze dat in het openbaar doen. De directie wil kennelijk niet, dat mensen zien, dat er ook moslims komen. Een uitvoering van het beleid dat geloof iets is voor achter de deur en uit het zicht.
Zo kun je er inderdaad ook tegenaan kijken. Zo beschouwd is deze maatregel dus misschien wel voordelig. Als ik de directie van Walibi vertegenwoordigde dan zou ik deze maatregel waarschijnlijk zó verkopen.
elsje

Bericht door elsje »

mogelijk is de entree prijs bij walibi goedkoper dan bij de efteling,( jammer maar helaas veel allochtone nederlanders , waaronder belijdende moslims behoren tot de lagere betaalde werknemers in nederland,) en zou dit een verklaring kunnen zijn, verder vind ik de opmerking dag het geen gezicht is, bidden op een kleedje in het openbaar, niet zo vriendelijk. Ik denk dat walibi gewoon een gebedsruimte inricht voor boedisten, christenen en moslims etc. walibi is een commercieel bedrijf, en doet dat wat denkt dat goed is om de omzet te verhogen cq hun bedrijf te laten voortbestaan.
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Elsje schreef: verder vind ik de opmerking dag het geen gezicht is, bidden op een kleedje in het openbaar, niet zo vriendelijk.
Tja, wellicht een persoonlijke opvatting. Maar voor een christen wellicht net zo aanstootgevend als het eten van een broodje ham en het dragen van een kruisje aan een ketting voor een moslim kan zijn.

Afbeelding

Ik zie dit toch liever in een eigen ruimte en niet langs de paden van een pretpark.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Mahalingam
Ervaren pen

Bericht door Mahalingam »

Op die foto zie ik de politie klaar staan om in te grijpen als ze nog gekker gaan doen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt zal zijn hoofd moeten missen.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Mahalingam schreef:Op die foto zie ik de politie klaar staan om in te grijpen als ze nog gekker gaan doen.
Ruim baan voor het verkeer. Dan is het snel afgelopen op de openbare weg.
elsje

Bericht door elsje »

ik ben voor scheiding van kerk en staat, zou zelf nooit op een kleedje gaan liggen babbelen, of met een kralen ketting in mijn hand versjes opzegggen, of langs gebedsmolens lopen, bloemen leggen bij een vrouw met kind op haar arm etc. ieder zn meug volgens mij ligt de discussie ergens anders, bidden op een mat op deopenbare weg is verboden. .......
als je bent voor scheiding vankerk en staat en zoals ik en velen van jullie melden op dit forum, hoort geloof tot de privesfeer, het vervelende is dat godsdienstbeoefenaars dit gezamenlijk willen doen dus in tempels kerken en moskeen. tolereren wij als atheisten deze gebedshuizen, of roepen we de politiek op (of de asp) deze gebedshuizen te sluiten? want godsdienst behoort tot de privesfeer, lijkt mij niet haalbaar. Wat blijft is dat je de gelovige niet expres hoeft te vernederen, als mensen om een tuinkabouter heen willen dansen omdat dat hun geloof is, denk ik ook die is niet goed bij zn hoofd maar laat maar, net zoals ik nog nooit in adam, en daar wonen veel moslims ,een een biddende moslim op straat heb gezien. het lijkt me dus verstandiger op bij deze engelse foto te zetten het is toch verboden?
Plaats reactie