Wat lees je nu?

Geef hier je mening over boeken die je hebt gelezen.

Moderator: Moderators

doctorwho
Ontoombaar

Re: Wat lees je nu?

Bericht door doctorwho »

Net begonnen in de ontdekking van de aarde. Het grote verhaal van een kleine planeet geschreven door Peter Westbroek een hoogleraar geologie. Net door de verschillende vormen van kalk en de cycli daarvan gekomen. So far so good de schrijver neemt het standpunt in van the earth system science waarin gepoogd wordt verschillende disciplines in een samenhangend geheel weer te geven. Buiten de natuurwetenschappen wordt dit ook op andere gebieden gepoogd zoals in the big history ofwel geschiedenis in het groot waarin deze van overkant tot globalisatie wordt besproken. Maarten van Rossem heeft hierover een zeer prettig hoorcollege gegeven welke op cd verkrijgbaar is maar dat terzijde.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

doctorwho schreef:Net begonnen in de ontdekking van de aarde. Het grote verhaal van een kleine planeet geschreven door Peter Westbroek een hoogleraar geologie.
Hoe is de layout van het boek Dockterwho? Veel grafieken en tekeningen? Ik vraag dit omdat ik dit boek eventueel aan wil schaffen om er de kleinkinderen mee lastig te vallen. :wink:
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Wel verhelderende plaatjes maar geen overdaad aan grafieken. Ik vind het prettig leesbaar.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Nu begonnen in een nieuw boek van Oliver Sacks over hallucinaties. :study:
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

God een onhoudbare hypothese - Victor J Stenger aan het herlezen.

En jawel: de Koran - vertaald in het Nederlands door prof.dr. J.H. Kramers
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
sytze
Diehard

Bericht door sytze »

God als misvatting nog eens aan het lezen.

Groet, Sytze
Wie rijk wil zijn, moet niet zijn vermogen vermeerderen maar zijn hebzucht verminderen. (plato)
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Roald Amundsen "De Noordwestelijk doorvaart"
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Jules Verne "Reis na de maan"
Ik had nooit beseft dat hier een zwaarder kaliber van de NRA een rol speelde :)
Ik wens u alle goeds
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

Ik ben van plan om "de mens een machine" te bestellen, dit door reclame op de site van FT. Weet iemand of dit een goed boek is, of dat er betere boeken zijn met dezelfde insteek?
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Ouderwetsche SF van Keith Laumer :study:
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

Berjan schreef:Ik ben van plan om "de mens een machine" te bestellen, dit door reclame op de site van FT. Weet iemand of dit een goed boek is, of dat er betere boeken zijn met dezelfde insteek?
Ik heb nu drie boeken besteld bij een website. We zijn ons brein, de mens een machine en De Proeftuin Van De Evolutie door Edward J.Larson. Ik hoop dat mijn standpunten naar deze boeken weer anders zijn geworden dan nu. Met meer kennis en dergelijke :)
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Nu (ook) bezig met: The Greatest Show on Earth, van een tamelijk onbekende schrijver: ene R. Dawkins

Zeer boeiend, trouwens. Zou verplichte kost moeten zijn op seminars, theologie en godgeleerdheid richtingen.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
JohanT
Technologist
Contacteer:

Bericht door JohanT »

Christopher Hitchens: God is not great. Ik hou wel van zijn toon :).
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

JohanT schreef:Christopher Hitchens: God is not great. Ik hou wel van zijn toon :).
Hij weet het ook erg goed te brengen! Prachtig taalgebruik.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Naar aanleiding van een leestip van CVE die ik dit al vaker zag aanbevelen maar eens aangeschaft. Pas een blz of 80 ver maar i.m.o zeer de moeite waard.

De menselijke geschiedenis is er een van voortdurende schaarste aan voedsel. De overvloed die in de laatste decennia voor velen is ontstaan, is zo uitzonderlijk dat wij nog niet hebben geleerd ermee om te gaan. We zijn ingesteld op schaarste en koesteren nog steeds de mythe van overvloed en ecologisch evenwicht, zoals die beschreven wordt in de verhalen over het paradijs. Daarom is het zo moeilijk om onze consumptie te beteugelen. En daarom ook voelen we ons schuldig over de schade die we de planeet toebrengen.
Hamburgers in het paradijs is Louise O. Fresco's magnum opus over het beheer van de aarde in een tijd van ongekende groei en mondialisering. Ze neemt de lezer mee op een unieke culturele reis door de geschiedenis en de toekomst van ons voedsel. Met een even verhelderende als fijnzinnige pen schrijft ze over de meest uiteenlopende onderwerpen, van het eerste brood tot gentechnologie, van klimaatverandering tot megastallen, van het nut van de hamburger tot de problemen van 'slow food'.
Hamburgers in het paradijs is een belangwekkend, fascinerend en rijk geïllustreerd verhaal over voedsel en voeding, landbouw en de aarde, bestemd voor een breed lezerspubliek.
http://uitgeverijprometheus.nl/index.ph ... 9035137134
Plaats reactie