Waarom ben je er niet gebleven?lost and not found yet! schreef:Sorry Cactus! Had niet gezien dat jij het bericht plaatste of er overheen gelezen, en nee, been there, seen it, done that!
Verkiezingen in Israel
Moderator: Moderators
Re: Verkiezingen in Israel
-
Jinny
Netjes blijven Cactus, deze aanval heeft geen enkel doel
Ga dan eerst even een kopje thee drinken of een boksbal bewerken voordat je post.
Dit soort opmerkingen ga ik niet mee akkoord.
Ga dan eerst even een kopje thee drinken of een boksbal bewerken voordat je post.
Dit soort opmerkingen ga ik niet mee akkoord.
Goed zo.Cactus schreef:Ja, en moet dat ten koste gaan van mensen die daar al sinds het jaar 700 in overgrote meerderheid wonen?Cluny schreef:In feite is Israël één groot vluchtelingenkamp.
Alleen al kwart miljoen ontheemde perzische Joden.
Pas nadat Israel in 1948 begon met de verovering van aan de Palestijnen toegewezen gebieden en de gevluchte Palestijnen niet liet terugkeren ( wat de VN verbood !) verdreven Arabische landen de daar aanwezige joden als represaille. Dat is dus eigen schuld, dikke bult. De joden hadden immers toen een eigen land ! Of niet soms ?
Wat jouw antwoord ook moge zijn: Israel behoort zich te houden aan de VN resoluties en moet zich terug te trekken uit de bezette gebieden.
Je gebruikt het woord represaille.
Dat is een beginnetje in de noodzakelijke omslag in jouw kokervisiedenken.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Tja, Cluny, het is niet verwonderlijk dat de Arabische landen een wraakactie uitvoerden door de daar aanwezige joden uit te wijzen. Die Europese joden hadden > 700.000 Palestijnen terugkeer naar hun woonplaatsen/gebieden verboden. Ik vind het nog heel netjes dat ze die joden er gewoon uit zetten ipv ze te gijzelen totdat de Palestijnen naar hun woongebieden mochten terugkeren. Zó zou ik het aangepakt hebben. Je zal maar gevlucht zijn en dan niet meer mogen terugkeren naar het land waar je geboren bent en gewoond hebt! Dat is toch een mensonterende maatregel! De VN verplichtte Israel die mensen terug te laten keren maar Israel negeerde zoals gewoonlijk de VN behalve toen die VN hen de helft van Palestina toewees. Toen was de VN wel goed voor hen!
En nu loopt die fascist Bennett de boel verder te vern**ken !
En nog één.Cactus schreef:Tja, Cluny, het is niet verwonderlijk dat de Arabische landen een wraakactie uitvoerden door de daar aanwezige joden uit te wijzen. Die Europese joden hadden > 700.000 Palestijnen terugkeer naar hun woonplaatsen/gebieden verboden. Ik vind het nog heel netjes dat ze die joden er gewoon uit zetten ipv ze te gijzelen totdat de Palestijnen naar hun woongebieden mochten terugkeren. Zó zou ik het aangepakt hebben. Je zal maar gevlucht zijn en dan niet meer mogen terugkeren naar het land waar je geboren bent en gewoond hebt! Dat is toch een mensonterende maatregel! De VN verplichtte Israel die mensen terug te laten keren maar Israel negeerde zoals gewoonlijk de VN behalve toen die VN hen de helft van Palestina toewees. Toen was de VN wel goed voor hen!
Zelfs een nog mooier woord.
Wraakactie.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Represaille betekent wraakactie!
Daar weten rechtse Israeliers alles vanaf! Gaza vergeten?
Cactus schreef:Represaille betekent wraakactie!
Met een laatste aanpassingen staat alles op de goede plek.Tja, Cluny, het is niet verwonderlijk dat de Arabische landen een wraakactie uitvoerden door de daar aanwezige joden uit te wijzen.
Het is niet verwonderlijk dat de Moslimlanden een wraakactie uitvoerden door alle daar wonende Joden te verjagen.
Ik verwacht niet dat er ooit een bevredigende oplossing voor het Israelisch-Palestijns conflict komt zolang religieuze aanspraken vanuit zowel de TeNaCh(OT) als de Koran blijven bestaan.
Imagine van John Lennon schreef:Imagine there's no heaven
It's easy if you try
No hell below us
Above us only sky
Imagine all the people living for today
Imagine there's no countries
It isn't hard to do
Nothing to kill or die for
And no religion too
Imagine all the people living life in peace
You, you may say
I'm a dreamer, but I'm not the only one
I hope some day you'll join us
And the world will be as one
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
Ga je nu een complexe kluwe gebeurtenissen uiteenrafelen te beginnen op een willekeurig gekozen punt (1948) om de indruk te wekken dat daar niets aan vooraf ging? Wil je werkelijk proberen ons wijs te maken dat een handjevol Joden zich vestigden temidden van een overgrote meerderheid aan Palestijnen. En dat die Palestijnen gillend van angst uiteenstoven omdat zij met zovelen waren? En aanwezige Joden uit omliggende Arabische landen verdrijven uit represaille is dat dan logica? Inplaats van hun Palestijnse broeders te hulp te komen stuurden zij ze nog meer Joden op hun dak. Zou dat geholpen hebben denk je?Cactus schreef: Pas nadat Israel in 1948 begon met de verovering van aan de Palestijnen toegewezen gebieden en de gevluchte Palestijnen niet liet terugkeren ( wat de VN verbood !) verdreven Arabische landen de daar aanwezige joden als represaille. Dat is dus eigen schuld, dikke bult. De joden hadden immers toen een eigen land ! Of niet soms ?
En dacht je werkelijk dat de Joden in 1948 een eigen land hadden? Ze zaten midden in een oorlog met alle landen uit de buurt. Het enige wat voorlopig was gebeurt is dat Israel zich onafhankelijk had verklaart.
Daarna was er geen enkel Arabisch land te vinden dat met Israel wilde praten. De naam mocht zelfs niet genoemd worden.
Natuurlijk kwamen de joden niet in een land zonder inwoners, al probeerde zij via een goed werkende propaganda de indruk te wekken dat dit wel zo was. Zeker zijn er onrechtvaardigheden begaan, en erg veel had anders en beter kunnen worden geregeld.
Mijn vraag is ; Hadden de Joden een keus? In de begin periode was de politieke leiding links en het kader was veelal afkomstig uit communistische gelederen. De grote politieke vergissing van de toenmalige premier Ben-Gurion was dat hij per-se de ultra orthodoxen in zijn kabinet wilde hebben, want zo zei hij
"dan kan ik ze beter in de hand houden". Tegen het advies van de linkse knesset leden die van Israel een seculiere staat wilde maken naar het model van Kemal Atatürk.
Orthodoxen en fundamentalisten Joods of Islamitisch, zijn nu eenmaal niet in de hand te houden, en je moet ze daarom nooit ook maar enige zeggenschap geven.
in 1948 zeiden de Arabische landen, wij geven geen centimeter Arabisch land op. Na de toespraak van Jasser Arafat voor de VN. mochten de joden wel al het land dat zij tot 1967 veroverd hadden houden (Behalve Jerusalem) Toen was een oplossing mogelijk geweest, als beide partijen hadden gewild. Het ging pas onherstelbaar fout toen de Israelische bevolking Ariël Sharon als leider koos.
Deze Sharon was net zo'n rechtse mesjoggene hond als destijds generaal Patton bij de Amerikanen.
Vanaf die dag is het onherstelbaar fout gegaan, en je hebt een leger tovenaars nodig om die rotzooi op te ruimen.
Dat gaat niet meer lukken. Niet meer tijdens mijn leven, (maar dat is zo voorbij) maar zelfs niet meer tijdens het uwe. Helaas Tweede kansen doen zich zelden voor in het Midden Oosten.
Wij stevenen af op een afschuwelijke catastrofe, tenzij Rusland en Amerika gezamelijk deze vechtende broederstammen uit elkaar trekken en ze met hun godsdienstwaanzinnige breinen tegen elkaar slaat.
Maar goed, wanneer jij het zinvol vindt om enige onrechtvaardigheid te vinden in de gebeurtenissen van 1948 en de schuld daarvoor uitsluitend en alleen bij de Joden te leggen, dan kan ik je daar niet van weerhouden. Je kunt ook proberen je kennis wat te vergroten, en te trachten wat objectiever en genuanceerder tegen de zaken aan te kijken
- Peter van Velzen
- Site Admin
Tsja het is inderdaad waar dat de meeste staten uit het midden-Oiosten eigenlijk nooit of te nimmer iets nuttigs hebben gedaan voor de Palestijnen. Helaas beseffen de Palestijnen dat zelf totaal niet. Velen stonden te juichen toen de Twin-Towers naar beneden kwamen, of toen Saddam raketten op Israel afstuurde, maar behalve dat deze daden op zich immoreel waren, heeft geen van die onzinnige aanvallen de toestand van de Palestijnen verbeterd, integendeel!
Hetzeflde geldt voor Hamas waar ze in meerderheid op hebben gestemd. Ook die beweging heeft met haar stompzinnige raketlanceringen alleen maar meer ellende gebracht.
Rationeel denken lijkt voor velen niet echt weggelegd. Holle kreten en zinloos wapengekletter worden helaas vaak hoger gewaardeerd, dan doordachte pogingen op vredelievende wijze de wereld vooruit te brengen. Dat is in westerse landen overigens niet veel anders, behalve dan dat onze holle kreten vaak wat meer van vrede spreken terwijl daarentegen onze wapens juist meer kapot maken.
"when will they ever learn"
Hetzeflde geldt voor Hamas waar ze in meerderheid op hebben gestemd. Ook die beweging heeft met haar stompzinnige raketlanceringen alleen maar meer ellende gebracht.
Rationeel denken lijkt voor velen niet echt weggelegd. Holle kreten en zinloos wapengekletter worden helaas vaak hoger gewaardeerd, dan doordachte pogingen op vredelievende wijze de wereld vooruit te brengen. Dat is in westerse landen overigens niet veel anders, behalve dan dat onze holle kreten vaak wat meer van vrede spreken terwijl daarentegen onze wapens juist meer kapot maken.
"when will they ever learn"
Ik wens u alle goeds
Nando 1944 schreef:
Ik weet wat onderdrukking is, ik weet wat een bombardement is en ik weet wat echte honger is.
Ik heb wel wis en waarachtig mijn kennis vergroot wat de palestijnse kwestie betreft.
Ik ga niet opnieuw mijn gehele overtuiging neer zetten maar beperk het tot het volgende hetgeen een beknopte samenvatting is van het gebeuren destijds :
De joden die in Palestina naast de Palestijnen woonden en werkten waren maar enkele procenten van de totale bevolking.Deze Palestijnen woonden daar sinds het jaar 700 in overgrote meerderheid. De joden die sinds 1900 vaak illegaal naar Palestina trokken waren vnl Russische en Poolse joden die daar middels pogroms vervolgd werden.T. Herzl stichtte het zionisme dat de terugkeer van joden naar het beloofde land nastreefde. Hier ging het dus al mis omdat je niet zomaar een land kan opeisen dat al 13 eeuwen door een ander volk bewoond werd.
In 1948 werd besloten middels VN Resolutie dat palestina in 2 delen moest worden gedeeld en dat joden en palestijnen zo hun eigen leefgebied konden krijgen. Jeruzalem zou een internationale stad worden die toegankelijk was voor iedereen.
Het plan van de joden was om de Palestijnen middels terroristische aanvallen angst aan te jagen hetgeen prima lukte. 700.000 Palestijnen vluchtten. En ja, de joden waren goed bewapend en velen waren goed getrainde vm militairen. Zij werden financieel gesteund door rijke joden in de VS en andere landen. De Palestijnen hadden helemaal geen leger! Verder was de verdeling onrechtvaardig omdat 1,2 miljoen Palestijnen 45% kregen toegewezen en de 600.000 joden 55% .Mede daarom ondertekenden de Palestijnen die resolutie 181 niet. De VN stuurde afgezant Folke Bernadotte om een betere deal voor de Palestijnen te bewerkstelligen.Dat wilden de zionisten niet en vermoordden Folke Bernadotte die n.b. tijdens de 2de WO duizenden gevangenen uit nazi kampen had weten te redden. Omdat de Palestijnen geen eigen leger hadden stuurden enkele buurlanden een strijdkracht naar Palestina om te redden wat er te redden was. Dat waren pogingen om reeds bezette , aan Palestijnen toegewezen gebieden, te ontzetten.Dat mislukte omdat die Arabische legers geen partij waren voor de reeds goed georganiseerde joodse strijdmacht.Het enige land dat een goed getraind leger had, Jordanie, slaagde erin de westbank te behouden.
Het heikele punt is dat de gevluchte Palestijnen volgens de VN ALLE rechten hadden om gewoon terug te keren naar hun woonplaatsen.Tot op heden heeft Israel de VN bijna alle resoluties genegeerd.
Als een ander land een poot dwars zet, zoals Iran, dan staat de VS klaar met sancties maar in dit geval doet de VS totaal niets! Begrijpelijk , want er zijn te veel belangen verweven met Israel . Verder is de joodse lobby AIPAC in de VS enorm sterk en die bepaalt in feite wat er gebeurt m.b.t. Israel.
Zo zie ik de gebeurtenissen na er veel over gelezen te hebben. Oplossing? Ja, die is er.
Israel moet gewoon alle VN resoluties aanvaarden en uitvoeren. Dat betekent dat het bezette gebieden MOET ontruimen en de Palestijnen een eigen staat gunnen waar ook de vluchtelingen naar kunnen terugkeren.
Oh beste Nando 1944 , mijn leven is in feite al voorbij en leef nog op een toegift.In 1944 was ik 9 en heb de onderdrukking van de nazi's meegemaakt en het bombardement op Rotterdam door stom geluk overleefd.Dat gaat niet meer lukken. Niet meer tijdens mijn leven, (maar dat is zo voorbij) maar zelfs niet meer tijdens het uwe. Helaas Tweede kansen doen zich zelden voor in het Midden Oosten.
Wij stevenen af op een afschuwelijke catastrofe, tenzij Rusland en Amerika gezamelijk deze vechtende broederstammen uit elkaar trekken en ze met hun godsdienstwaanzinnige breinen tegen elkaar slaat.
Maar goed, wanneer jij het zinvol vindt om enige onrechtvaardigheid te vinden in de gebeurtenissen van 1948 en de schuld daarvoor uitsluitend en alleen bij de Joden te leggen, dan kan ik je daar niet van weerhouden. Je kunt ook proberen je kennis wat te vergroten, en te trachten wat objectiever en genuanceerder tegen de zaken aan te kijken
Ik weet wat onderdrukking is, ik weet wat een bombardement is en ik weet wat echte honger is.
Ik heb wel wis en waarachtig mijn kennis vergroot wat de palestijnse kwestie betreft.
Ik ga niet opnieuw mijn gehele overtuiging neer zetten maar beperk het tot het volgende hetgeen een beknopte samenvatting is van het gebeuren destijds :
De joden die in Palestina naast de Palestijnen woonden en werkten waren maar enkele procenten van de totale bevolking.Deze Palestijnen woonden daar sinds het jaar 700 in overgrote meerderheid. De joden die sinds 1900 vaak illegaal naar Palestina trokken waren vnl Russische en Poolse joden die daar middels pogroms vervolgd werden.T. Herzl stichtte het zionisme dat de terugkeer van joden naar het beloofde land nastreefde. Hier ging het dus al mis omdat je niet zomaar een land kan opeisen dat al 13 eeuwen door een ander volk bewoond werd.
In 1948 werd besloten middels VN Resolutie dat palestina in 2 delen moest worden gedeeld en dat joden en palestijnen zo hun eigen leefgebied konden krijgen. Jeruzalem zou een internationale stad worden die toegankelijk was voor iedereen.
Het plan van de joden was om de Palestijnen middels terroristische aanvallen angst aan te jagen hetgeen prima lukte. 700.000 Palestijnen vluchtten. En ja, de joden waren goed bewapend en velen waren goed getrainde vm militairen. Zij werden financieel gesteund door rijke joden in de VS en andere landen. De Palestijnen hadden helemaal geen leger! Verder was de verdeling onrechtvaardig omdat 1,2 miljoen Palestijnen 45% kregen toegewezen en de 600.000 joden 55% .Mede daarom ondertekenden de Palestijnen die resolutie 181 niet. De VN stuurde afgezant Folke Bernadotte om een betere deal voor de Palestijnen te bewerkstelligen.Dat wilden de zionisten niet en vermoordden Folke Bernadotte die n.b. tijdens de 2de WO duizenden gevangenen uit nazi kampen had weten te redden. Omdat de Palestijnen geen eigen leger hadden stuurden enkele buurlanden een strijdkracht naar Palestina om te redden wat er te redden was. Dat waren pogingen om reeds bezette , aan Palestijnen toegewezen gebieden, te ontzetten.Dat mislukte omdat die Arabische legers geen partij waren voor de reeds goed georganiseerde joodse strijdmacht.Het enige land dat een goed getraind leger had, Jordanie, slaagde erin de westbank te behouden.
Het heikele punt is dat de gevluchte Palestijnen volgens de VN ALLE rechten hadden om gewoon terug te keren naar hun woonplaatsen.Tot op heden heeft Israel de VN bijna alle resoluties genegeerd.
Als een ander land een poot dwars zet, zoals Iran, dan staat de VS klaar met sancties maar in dit geval doet de VS totaal niets! Begrijpelijk , want er zijn te veel belangen verweven met Israel . Verder is de joodse lobby AIPAC in de VS enorm sterk en die bepaalt in feite wat er gebeurt m.b.t. Israel.
Zo zie ik de gebeurtenissen na er veel over gelezen te hebben. Oplossing? Ja, die is er.
Israel moet gewoon alle VN resoluties aanvaarden en uitvoeren. Dat betekent dat het bezette gebieden MOET ontruimen en de Palestijnen een eigen staat gunnen waar ook de vluchtelingen naar kunnen terugkeren.
Er is meer nodig! De moslims moeten stoppen de staat Israel te willen vernietigen! De moslimlanden zullen dan ook het bestaansrecht van de staat Israel moeten erkennen. Die gek in Iran is dat niet van plan, Hamas is dat niet van plan wat voor concessie Israel ook zal doen, Hezbollah is dat niet van plan. Zolang de islam en het judaisme niet uit het conflict wordt gefilterd zál er géén oplossing zijn!Oplossing? Ja, die is er.
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
@Cactus:
Dit onderwerp gaat over de verkiezingen in Israel. Jouw bijdragen zijn tot nu toe voor het merendeel off-topic. Aan Cactus en alle anderen die op hem reageren: graag nu enkel on-topic verder.
@Cactus: Probeer in discussies over het zionisme ook eens af te komen van tienerstraattermen als 'idioten' en 'oetlul'. Grow up.
Dit onderwerp gaat over de verkiezingen in Israel. Jouw bijdragen zijn tot nu toe voor het merendeel off-topic. Aan Cactus en alle anderen die op hem reageren: graag nu enkel on-topic verder.
@Cactus: Probeer in discussies over het zionisme ook eens af te komen van tienerstraattermen als 'idioten' en 'oetlul'. Grow up.
Born OK the first time
- Peter van Velzen
- Site Admin
Dank je Rereformed, we zouden het bijna vergeten.
Inderdaad speelde het programmapunt dat Cactus interesseert geen enkele rol in de verkiezinggsstrijd..
Helaas, het is niet anders. Desalniettemin is de uitslag voor wie - zoals wij - secularisatie voorstaat, een grote stap in de goede richting. Ook biedt zijn op andere gebieden hoop.
De grote winnaar: Er is een toekomst.
Inderdaad speelde het programmapunt dat Cactus interesseert geen enkele rol in de verkiezinggsstrijd..
Helaas, het is niet anders. Desalniettemin is de uitslag voor wie - zoals wij - secularisatie voorstaat, een grote stap in de goede richting. Ook biedt zijn op andere gebieden hoop.
De grote winnaar: Er is een toekomst.
Ik wens u alle goeds
60 - 60?
De zeteltjes dus.
Gisteren sprak met nog van een nipte overwinning van rechts.
De zeteltjes dus.
Gisteren sprak met nog van een nipte overwinning van rechts.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna