Echt discussiëren kun je het niet noemen. Hij deed wel nog een andere poging om met een bewering aan te komen:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 51#p365851" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier beweert hij dat atheïsten schijnen te denken dat ze de tegenpartij niet hoeven te onderzoeken.
Blijkbaar is hij er niet van op de hoogte dat de christelijke religie in de westerse wereld een randverschijnsel is geworden juist als gevolg van vier eeuwen lang diepgaand kritisch onderzoek naar desbetreffende religie, hetgeen bovendien nog steeds vlijtig gedaan wordt.
Overigens is het waar dat op een gegeven moment de noodzaak tot nieuw onderzoek wegvalt. Op dezelfde manier als dat hijzelf zich niet zal bezighouden met de mythen van de Griekse religie verdwijnt ook de relevantie van de mythen over Jahweh.
Juist de mensen die vasthouden aan die mythen vertikken het om kennis te nemen van het moderne onderzoek. De vrome gelovige herkent men altijd daaraan dat hij niet op de hoogte is van de bibliotheek aan zaken die zijn geloof tegenspreken.
@Movimento:
Je zou er goed aan doen je op dit forum eens goed te gaan inlezen. Er zijn hier veel forummers die zowel goed thuis zijn in het gelovige christelijke wereldje als ook atheïst geworden zijn.
Ik ben zelf een voorbeeld van iemand die via uitgebreide studie aangaande het onderwerp op het atheïsme is beland. Atheïsme betekent voor mij niet 'zeker weten dat er geen God is', maar de overtuiging dat boekgodsdiensten naief, kinderachtig, schandelijk en en schadelijk zijn, en voor iedere andere vorm van theïsme geen dwingende redenen zijn, net zoals er geen dwingende redenen zijn om in reïncarnatie te geloven, of in duivels, of in feeën, astrologie, of chakra's.
Ik heb me echter tijdens mijn leven goed op de hoogte gesteld van reïncarnatie, duivels, astrologie en chakra's, en weet zelfs dat een fee in het Fins keiju is en chakra's volgens horenzeggen de centra van prana zijn.