Ik begrijp de pointe heel goed, het is een uiting van frustratie en een oproep om na te denken waar je mee bezig bent en samenhorigheid.
Mooi geschreven.
Ingezonden brief over religie
Moderator: Moderators
Re: Ingezonden brief over religie
god is a word and the argument ends there -Bill Callahan
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn’t go away -Philp K. Dick
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn’t go away -Philp K. Dick
Sorry Rereformed. Bedankt voor je kritische manier van lezen. Jij ook Mariakat. Evenals "zalwel". Bedankt voor zelfs een geluid dat klonk als compliment. Ik zal enige tijd nemen om een zinnig antwoord te bedenken.
Maar ik blijf erbij, dat ik er trots op ben deel uit te maken van een stuk evolutie. Maar dat ik ook de wens heb dat de mens ooit onderdeel van een soort "wereldharmonie" mag uitmaken. "Geen betere hemel dan een goed leven", maar daar is helaas nog lang niet iedereen achter.
Maar ik blijf erbij, dat ik er trots op ben deel uit te maken van een stuk evolutie. Maar dat ik ook de wens heb dat de mens ooit onderdeel van een soort "wereldharmonie" mag uitmaken. "Geen betere hemel dan een goed leven", maar daar is helaas nog lang niet iedereen achter.
"Geen betere hemel dan een goed leven." Grt, Lowflyer.
De opmerking "Het was te mooi om waar te zijn" is meer bedoeld als "Lees mij a.u.b." Deze zin en de verdere inhoud is meer voor de lezer die erover wil nadenken en zelf wil bepalen wat hij/zij aan mijn verhaal aannemelijk of niet logisch geredeneerd of juist tegenstrijdig vindt.
Wat betreft "het vertrouwen in de medemens" en het al of niet "veredeld zoogdier willen zijn" laat ik ook graag de mening aan anderen over. Natuurlijk vind ik het fijn wanneer iedereen het met mij eens is, maar dat slaat wel alle verdere discussie dood. Ik vind het uitwisselen van gedachten hierover veel te interessant en ik leer graag hoe anderen over bepaalde zaken denken. Ik sta vol vertrouwen in het leven en geniet met volle teugen. Verder blijf ik bij de reeds eerder gemaakte opmerkingen over en van mijzelf. Zullen we wat mij betreft het hierbij laten, anders val ik toch maar weer in herhaling? Quoten en citeren wil nog niet zo lukken. Groet,lowflyer.
Over die lang vervlogen tijd, méér dan tweeduizend jaar geleden, heb ik het ook en die komt m.i. niet meer terug. Blijft echter wel een onuitwisbaar onderdeel van de menselijke evolutie, of we daar nú gelukkig mee zijn of niet. Gelukkig leven we hier wél in omstandigheden dat we daar als Freethinker vrijelijk onze mond over mogen opendoen. Sorry ik ben misschien nog wat lyrisch hierover, omdat ik deze site nog niet zolang geleden binnenstapte. Ik vind dat ik al veel te duidelijk aanwezig ben, ben eigenlijk een bescheiden geest/ziel.door Rereformed: Ten tweede: "Er was één ding dat nog belangrijker was. Ongrijpbaar weliswaar. Iets dat ons leek te sturen. Iets bovennatuurlijks." Maar het hele punt van de evolutie - en het gehele moderne leven for that matter - is juist dat er geen bovennatuurlijk is dat ons bestuurt. Als er al 'iets bovennatuurlijks' was dat als belangrijk beschouwd werd dan heb je het over een tijd vóór de moderne tijd, een tijd die al lang vervlogen is en niet meer terugkomt.
Wat betreft "het vertrouwen in de medemens" en het al of niet "veredeld zoogdier willen zijn" laat ik ook graag de mening aan anderen over. Natuurlijk vind ik het fijn wanneer iedereen het met mij eens is, maar dat slaat wel alle verdere discussie dood. Ik vind het uitwisselen van gedachten hierover veel te interessant en ik leer graag hoe anderen over bepaalde zaken denken. Ik sta vol vertrouwen in het leven en geniet met volle teugen. Verder blijf ik bij de reeds eerder gemaakte opmerkingen over en van mijzelf. Zullen we wat mij betreft het hierbij laten, anders val ik toch maar weer in herhaling? Quoten en citeren wil nog niet zo lukken. Groet,lowflyer.
"Geen betere hemel dan een goed leven." Grt, Lowflyer.