Paus Benedictus XVI treedt 28 februari af
Moderator: Moderators
Re: Paus Benedictus XVI treedt 28 februari af
Ik begrijp het ook niet helemaal, maar dat zal wel met het gedegradeerde item respect te maken hebben....
- Blackadder
- Ervaren pen
Da carrière van de paus erg sterk in beeld gebracht door de Volkskrant.......

May the Lord hate you and all your kind, may you be turned orange in hue, and may your head fall off at an awkward moment.'
- GetBigFast
- Forum fan
Bron wiki:
De paus
"De paus draagt de titel Plaatsbekleder van Jezus Christus op Aarde, de opvolger van sint Petrus, de bisschop van Rome, het hoofd van de Rooms-katholieke Kerk en is het staatshoofd van Vaticaanstad, het kleinste land ter wereld."
Wat een verschrikkelijke ego tripperij. Hij is nog net niet god zelf. Persoonlijk hoop ik op een donkere paus. Miscchien heeft dat een positief effect op het niveau van rasicme.
De paus
"De paus draagt de titel Plaatsbekleder van Jezus Christus op Aarde, de opvolger van sint Petrus, de bisschop van Rome, het hoofd van de Rooms-katholieke Kerk en is het staatshoofd van Vaticaanstad, het kleinste land ter wereld."
Wat een verschrikkelijke ego tripperij. Hij is nog net niet god zelf. Persoonlijk hoop ik op een donkere paus. Miscchien heeft dat een positief effect op het niveau van rasicme.
Zelfde poep, andere dag.
Ik vind dat Berlusconi maar Paus moet worden. Zijn we meteen van hem af.
- GetBigFast
- Forum fan
Hij is er egozentrisch genoeg voor.
Zelfde poep, andere dag.
Within hours of Pope Benedict announcing his resignation, lightning struck St Peter's Basilica.
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-21421810
Deed me even hieraan denken:
2 Koningen 1,10
Maar Elia antwoordde: ‘Als ik een godsman ben, laat er dan vuur uit de hemel komen om u en uw vijftig mannen te verteren.’ Hierop kwam er vuur uit de hemel dat de bevelhebber en zijn mannen verteerde.
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-21421810
Deed me even hieraan denken:
2 Koningen 1,10
Maar Elia antwoordde: ‘Als ik een godsman ben, laat er dan vuur uit de hemel komen om u en uw vijftig mannen te verteren.’ Hierop kwam er vuur uit de hemel dat de bevelhebber en zijn mannen verteerde.
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.
http://www.cip.nl/artikel/33785/Blikseminslag-Vaticaan" onclick="window.open(this.href);return false;
En moeten we dit dan zien als een teken van instemming of afkeuring?

Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
Wie volgt deze overduidelijke tussen-paus op. Zijn zoon zeker? 

- Doppelgänger
- Bevlogen
Nee...

"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
- collegavanerik
- Superposter
#Pontifexit
Good riddance, ik heb Pappa Ratzi altijd een kamergeleerde gevonden.

Good riddance, ik heb Pappa Ratzi altijd een kamergeleerde gevonden.

5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
- The Black Mathematician
- Ervaren pen
Ik ben geloof ik een van de weinigen hier die het jammer vindt. Ik ben het met heel veel zaken niet eens met de paus, maar ik het was wel een intellectueel en daar kan ik respect voor opbrengen. Ik heb ook het idee dat dat ook een reden voor zijn opstappen is, dat hij zich als kamergeleerde niet bepaald thuis voelde binnen de curie en haar machtsspelletjes. Als ik broer Ratzinger mag geloven was hij destijds ook helemaal niet blij dat hij als paus werd gekozen. Je moet nu maar afwachten wat ervoor in de plaats komt. Ik gok zo dat het er niet progressiever op zal worden, en het zou me niets verbazen als het een of andere dikke Italiaan wordt die het wel achter de ellebogen heeft.
Shut up Murdock, crazy fool!
Dat zal zijn TBM, maar intellectueel eerlijk is hij in ieder geval niet.
En dat zal de volgende ook niet zijn overigens......
En dat het een kamergeleerde is, het heeft hem er niet van weerhouden om de slachtoffers van misbruik in de kou te laten staan.....
En dat het een kamergeleerde is, het heeft hem er niet van weerhouden om de slachtoffers van misbruik in de kou te laten staan.....
- Peter van Velzen
- Site Admin
Tja, ' tis lastig voor een dondergod om zich duidelijk uit te drukken met al die bliksemafleiders van tegenwoordig. Vroeger - ja vroeger - toen kon je nog eens eens iemand succesvol electrocuteren, maar tegenwoordig is alles zo beveiligd, daar is geen blikseminslag meer tegen op gewassen.Kochimodo schreef:http://www.cip.nl/artikel/33785/Blikseminslag-Vaticaan
Ik wens u alle goeds
Zelfs God krijgt het niet voor elkaar de bliksemafleider te omzeilen? Misschien had hij Thor van stal moeten halen...
- The Black Mathematician
- Ervaren pen
Ik zie wel vaker hier de term 'intellectueel eerlijk' voorbijkomen en ik vraag me al tijden af wat daar precies mee bedoeld wordt. Googelen levert overigens als eerste hit dit forum zelf op, maar daar word ook niet echt een definitie gegeven. Een gok: intellectueel oneerlijk is doelbewust drogredenen gebruiken? Geen idee of de paus zich hier echt schuldig aan maakt. Ik blijf van mening dat je heel veel kan beweren zonder logisch inconsistent te zijn zolang je maar bereid bent om Ockham over boord te kieperen. Aangezien Ockham voor zover ik weet niet bewijsbaar juist is, kan ik mij voorstellen dat het voor veel mensen helemaal niet zo'n probleem is om het overboord te gooien, zeker niet als je denkt de aanwezigheid van God te ervaren. Over Ockham wil ik nog wel eens een topic openen.Jim schreef:Dat zal zijn TBM, maar intellectueel eerlijk is hij in ieder geval niet.
Over het kindermisbruik: de man heeft zijn excuses aangeboden, voor sommigen zal het niet genoeg zijn. Voor sommigen zal denk ik geen enkel excuus in welke vorm dan ook genoeg zijn.
Shut up Murdock, crazy fool!