Studenten gaan op alpha cursus

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

PietV.
Erelid

Studenten gaan op alpha cursus

Bericht door PietV. »

In de studentenkerk in Utrecht. Worden ook alpha-cursussen gegeven. Nu zal de doorsnee curusleid(st)er zichzelf af en toe confronteren met hedendaagse inzichten. Maar hier zit er weer eentje die ruime opvattingen koestert over genezen en bevrijden. Nu heb je dus studenten en studenten. Twee studenten journalistiek hebben de boel eens onderzocht. Zoals alle studenten dit eigenlijk behoren te doen. Want is het niet de bedoeling om zelfstandig iets te kunnen onderzoeken en niet kritiekloos de voorganger te volgen. Op goedgelovig staat het relaas van hun avonturen.

http://goedgelovig.wordpress.com/2013/0 ... nalistiek/" onclick="window.open(this.href);return false;

Onderin het item staat nog een interview van een andere journaliste. Dit keer van de EO. Namelijk Mirjam van der Vegt. Die in typische EO-stijl de boel analyseert. Een andere opleiding gehad zullen we maar denken.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
PietV.
Erelid

Re: Studenten gaan op alpha

Bericht door PietV. »

Jim schreef:Maar dat staat toch ook in de grondwet?

Hik stilte, hik, jamaar...................
Dit is het vervolg dus. Als het hun niet zint dan komen de advocaten in beeld. En de voorganger gaat op jacht naar degenen die niet zijn visie delen.
Dit item maakte ik ongeveer een half jaar geleden samen met Joeri. Het filmpje viel niet echt in de smaak bij de dames en heren van de Studentenkerk en toen het ook nog op internet verscheen werd er zelfs gedreigd met advocaten. Best raar, want ik vind dat we het respectvol hebben gemaakt. Daar kun je dus blijkbaar over van mening verschillen.
Zoals je in dit item ziet, liggen de prioriteiten van die ene god niet bij Aids, kanker of het wereldvoedselprobleem, maar bij de spit van Edward. Als journalist kan ik daar alleen op doorvragen of niet, als mens sta ik dan echt te stomen en te koken.
Nu had ik afgelopen week weer even contact met Erik Munneke. Hij had me na een kort gesprek voor school weer opgespoord via mail. Het wilde onder andere dat ik mijn eigen blog met mijn eigen mening en mijn eigen dingen aanpaste omdat het hem tegen de borst stuit. Dat gaat natuurlijk onder geen enkel beding gebeuren. Als journalist kan ik dergelijke uitspraken niet doen, als mens in mijn vrije tijd wel. [...] Als journalist vind ik het vooral een goed verhaal waar ik meer van wil weten. Aan mij als journalist is het dan de taak om het beeld dat ik van Erik als persoon heb los te laten en een evenwichtig item te maken. Moeilijk, maar naar mijn mening in deze gelukt.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

http://www.eo.nl/magazines/visie/artike ... n-utrecht/" onclick="window.open(this.href);return false;
Als Alpha-team nemen we de vragen van mensen serieus en gaan we samen op zoek naar het antwoord.” Een belangrijke rol in het werk spelen ook de wonderen en tekenen. Als Erik daarover vertelt, wijst zijn arm regelmatig naar de hemel. “Heel bijzonder; God laat Zich echt aan mensen zien! Er zijn geregeld avonden over het onderwerp genezing, waar ik onderwijs over geef. De vraag waarom God soms niet geneest, komt aan de orde, waarna we bidden voor elkaar. Vervolgens gebeuren er wonderen!” Hij pakt er een blaadje bij, want hij is de tel inmiddels kwijtgeraakt: “Er is herstel geweest van hernia, astma, doofheid, kloven onder voeten, botten die uitstaken, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Een aantal van deze wonderen is ook echt geverifieerd door een arts,” is hij eventuele vragen voor. “
Is Erik Munneke ergens te bereiken. Om hem uit te nodigen om samen met ons op zoek te gaan naar antwoorden op vragen die wij aan hem gaan stellen.
petals
Ervaren pen

Bericht door petals »

http://www.studentenkerk.nl/utrecht/contact/contact.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Wie heeft zin om hem uit te nodigen? ;-)
Wil het ook wel doen hoor. Net zoals die Ignace Demaerel van laatst.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

petals schreef:http://www.studentenkerk.nl/utrecht/contact/contact.php

Wie heeft zin om hem uit te nodigen? ;-)
Wil het ook wel doen hoor. Net zoals die Ignace Demaerel van laatst.
Als jij hem uitnodigt, dan stofzuig ik de rode loper :wink:
petals
Ervaren pen

Bericht door petals »

de uitnodiging is verstuurd, rol de loper maar alvast uit!
Dies
Forum fan

Bericht door Dies »

petals schreef:de uitnodiging is verstuurd, rol de loper maar alvast uit!
Is hier nog op gereageerd door de studentenkerk?
petals
Ervaren pen

Bericht door petals »

nee... niks mogen ontvangen helaas...
Dies
Forum fan

Bericht door Dies »

petals schreef:nee... niks mogen ontvangen helaas...
Was ook niet te verwachten. Maar je zou van studenten inderdaad anders verwachten.
Overigens is het fenomeen niet nieuw. Toen Alpha zo'n 15 jaar geleden in Nederland geïntroduceerd werd gebeurde dat ook vanuit studentenkringen. De introductie had door toedoen van charismatische hokus-pokus veel weg van een hersenspoeling. Wel leuk dat er nu op FT aandacht aan gegeven wordt.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Dies schreef: De introductie had door toedoen van charismatische hokus-pokus veel weg van een hersenspoeling. Wel leuk dat er nu op FT aandacht aan gegeven wordt.
Positieve feedback daar zijn we altijd blij mee :)
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

er staat
Jezus geeft vele genezingen: een meisje haar knie werd totaal genezen op straat, een man werd genezen van zijn hernia en van koude voeten, iemand genas van rugklachten, een meisje genas van astma en allergie voor chemische stoffen, een vrouw van vlekken voor haar ogen en kaakpijn, een vrouw van whiplash, een vrouw van artrose, een vrouw van migraine en infecties, een vrouw van de gevolgen van blaasontsteking en nierontsteking, veel mensen van ongelijke armen en benen, een meisje van een ernstig verstoorde menstruatie, een man van scoliose en voortdurende hoofdpijn
veel mensen van ongelijke armen en benen :?: Dit is een eenvoudig te toetsen bewering. Ik ken wel een paar mensen met ongelijke benen zoals iemand die in zijn jeugd polio heeft doorgemaakt die de proef op de som willen nemen om zo gelijke benen te krijgen. En dan dus geen twee poliobenen hé [-X

Ook een scoliose is weg te bidden [-o< lees ik. Wat een stelletje oplichters en relikwakkers zeg. Dit mag ik gewoon zeggen want mensen die met droge ogen beweren genoemde aandoeningen te genezen met bidden zijn niet meer dan dan.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Dies
Forum fan

Bericht door Dies »

PietV. schreef:
Dies schreef: De introductie had door toedoen van charismatische hokus-pokus veel weg van een hersenspoeling. Wel leuk dat er nu op FT aandacht aan gegeven wordt.
Positieve feedback daar zijn we altijd blij mee :)
Ik kan niet anders zeggen dan dat de FT gangers de Alphacursus correct hebben geannaliseerd. Even afgezien van de soms platte manier van zeggen maar die is wellicht als humor bedoeld.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

doctorwho schreef:
Ook een scoliose is weg te bidden [-o< lees ik. Wat een stelletje oplichters en relikwakkers zeg. Dit mag ik gewoon zeggen want mensen die met droge ogen beweren genoemde aandoeningen te genezen met bidden zijn niet meer dan dan.
Is de vereniging ter bestrijding van kwakzalverij al ingelicht. Of valt dit niet onder hun expertise.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

PietV. schreef:
doctorwho schreef:
Is de vereniging ter bestrijding van kwakzalverij al ingelicht. Of valt dit niet onder hun expertise.
Dit zijn weer nieuwe knakkers die best onder de aandacht gebracht mogen worden. :)
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

doctorwho schreef:een man werd genezen van zijn hernia en van koude voeten, .

Ik heb ook een wonder meegemaakt, ik had al een paar jaar last van koude en dikke voeten. leeftijd dacht ik. Een electrische deken aangeschaft en dat gaf verlichting voor de koude voeten.
Maar nu het wonder, ik ben van beide aandoeningen af, is dat geen wonder? Geen dikke, en koude voeten meer. :)
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Plaats reactie