Nog meer rede om geen nationale gun control regels in de USA te hebben.Fish schreef:Moeilijk om staten in de USA met elkaar te vergelijken, Dakota (dun bevolkt) met veel vrijheid voor bewoners om wapens te hebben, New York (stedelijk) met meer stringente wapenwetten.
Verder, er is wel onderzoek gedaan naar plaatsen met hoge stedelijke (urban) dicht bevolkte plaatsen.
Ook voor vrouwen schijnt het enorme voordelen te hebben want de verkrachtingen statetieken dalen hard... goede emancipatieHe proves, using crime statistics from 3,000 U. S. counties over 18 years, that when and where "shall-issue" right-to-carry laws are enacted, the crime rate, especially the rates of the violent crimes of murder, rape, robbery and aggravated assault, immediately go down significantly, and continue to go down over time. The drop in the crime rate in any jurisdiction is proportional to the number of permits issued in that jurisdiction.
Some of the high points -
The greatest benefit in terms of reduced crime due to concealed carry is enjoyed by women, blacks, and residents of densely populated urban areas.
Met nederland is het niet te vergelijken, ik denk dat we meer naar Zwitserland kunnen kijken, een ander wellicht niet zo'n goed voorbeeld zou Israel kunnen zijn, maar vanwege het palestijnse probleem ook wellicht niet...Fish schreef:Als ik ditdan nog lees praat ik niet meer over strenge (in verhouding tot Nederland) wapenwetten.
In staten als Dakota hebben ze meer een overkill aan wapens vergeleken met New York.
Je kan er maar met een tegelijk schieten.
http://www.therichest.org/video/israel- ... me-medved/" onclick="window.open(this.href);return false;
Israel, like Switzerland, has among highest gun ownership rates, among the lowest crime