Evangelist-wil-broertjes-opwekken-uit-de-dood.

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

PietV.
Erelid

Re: Evangelist-wil-broertjes-opwekken-uit-de-dood.

Bericht door PietV. »

Het tegengas komt uit de bekende hoek. Proef ook instemming en begrip voor deze evangelist. Dat kwam ik ook tegen op CIP en een paar andere plaatsen.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Wie de berichtgeving over de tornado in de VS gevolgd heeft zal het vast opgevallen zijn dat er sprake is van religioterie. De ene moeder bedankt de god dat haar kind ongedeerd onder het puin vandaan gehaald wordt, de volgende moeder mag haar dode kind begroeten. De eerste heeft kennelijk niet in de gaten dat de tweede naast het verdriet om een verloren kind een religieus mes in de rug gestoken krijgt. Om nog maar te zwijgen van de televangelist die beweerde dat als de mensen genoeg hadden gebeden Jezus de tornado voor hun stad tot stilstand had gebracht.
Ergo: idioterie is troef in de christelijke gemeenschap.

Met excuus dat het wat off-topic was.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Storm
Bevlogen

Bericht door Storm »

PietV. schreef:
Als de religioten het debat beheersen is het dan de taak van de geloofsbroeders en zusters om de schade te herstellen?
Als het kan ja, zoveel als mogelijk is.
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Storm schreef:
Als het kan ja, zoveel als mogelijk is.
Ben je anders bang dat atheïsten het initiatief compleet naar zich toe trekken. En dit veel mensen van hun geloof doet afvallen?
Storm
Bevlogen

Bericht door Storm »

Nee als dat gebeurd kan ik het nog begrijpen ook.
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Dit soort ziekelijke waanideeën zou openlijk (zonder ook maar enige vorm van begrip) afgekeurd moeten worden.
En zo vond ik ook dat de islamitische gemeenschap (voor zover deze bestaat) zich openlijk had moeten uitspreken over alle aanslagen. Je moet dit als (religieus) MENS veroordelen! Vele gelovigen blijven zich maar verstoppen achter de religieuze vrijheid van meningsuiting. Alles lijkt wel geoorloofd.
Spreek als mens, niet als verlengstuk van een aangeleerd en geïndoctrineerd denkbeeld. Durf te twijfelen, durf (als MENS) te spreken.
Laatst gewijzigd door dikkemick op 23 mei 2013 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Jinny

Bericht door Jinny »

Dus het is mantel der liefde en schade beperken ipv deze idioten simpel een schop onder hun kont geven?
En ja, dat zie je ook op credible, de beminde gelovigen manoeuvreren uiterst voorzichtig, en de daar nog rondhangende atheïsten geven ronduit commentaar.

Ergo, de beminde gelovigen durven zo een gek niet te schoppen, wellicht omdat ze zien dat ze dan aan de basis van hun kaboutergeloof knagen....
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Jin schreef:Dus het is mantel der liefde en schade beperken ipv deze idioten simpel een schop onder hun kont geven?
En ja, dat zie je ook op credible, de beminde gelovigen manoeuvreren uiterst voorzichtig, en de daar nog rondhangende atheïsten geven ronduit commentaar.

Ergo, de beminde gelovigen durven zo een gek niet te schoppen, wellicht omdat ze zien dat ze dan aan de basis van hun kaboutergeloof knagen....
Van het zelfregulerende karakter heb ik geen grote dunk. Ik heb de link van Bonjour nog een keer geopend en ben daarna naar CIP gesurft. De exegetische knuffelmethode doet me weer achterover vallen. De respons moet komen van degenen die dus niet geloven en de groep die hier hard op weg naar is. Die hebben niets te verliezen en pakken het probleem grondig aan. De rest zit zich te laven rond Jezus, Lazarus, Jairus en anderen . En kijken naar elkaar onder het motto: "Wie gaat er het eerst een psalm zingen".
Knutselsmurf
Forum fan

Bericht door Knutselsmurf »

coby schreef:Een goede reputatie heb ik hier toch niet meer hoog te houden.
Je standvastigheid kan ik wel waarderen, je hebt al 246 berichten.
Dat wil niet zeggen dat ik het met je eens ben hoor.
Maar als iedereen elkaar napraat is er ook geen lol mee aan.
In Nederland hebben moslims meer vrijheid om hun versie van de islam
te volgen en te verspreiden als dat zij dat in de "islamitische" landen hebben.
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Wat betreft de gelovigen die proberen recht te praten wat krom is en daarmee een idioot als Plat openlijk te steunen, die zijn mijn inziens al te ver heen.
Uiteraard zijn atheïsten en de bijna ex-gelovigen terecht flink verontwaardigd over deze steun en over Plat himself, en het is goed dat zij die verontwaardiging ten toon spreiden.
Toch doen die gehersenspoelde gelovigen die achter Plat staan hun zaak meer kwaad dan goed, alleen zitten ze zo gevangen in hun haleluja-wereldje dat ze dat niet eens door hebben. 8*)
Als hun steun ergens toe leidt, dan is het volgens mij wel dat vele twijfelende gelovigen zich nu definitief afkeren van zoveel achterlijkheid.
Je kunt als rationeel mens in deze moderne tijd eenvoudigweg zoveel middeleeuwse onzin niet meer aan zonder zelf aan je verstand te gaan twijfelen.

Het is alleen vreselijk triest dat achterlijken als Plat en Zijlstra e.d. zoveel zout in de wonden strooien van nabestaanden ten gunste van reclame voor hun achterlijke bijgeloof.
Alleen daarvoor zou ik hun met het allergrootste plezier een schop voor hun ballen willen geven!
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
The Black Mathematician
Ervaren pen

Bericht door The Black Mathematician »

Eerste gedachte: prima, laat het hem maar proberen, dan kan hij flink op z'n bek gaan.
Tweede gedachte: toch liever niet, dit soort tuig is in staat de moeder de schuld van hun eigen falen te geven, met een rotsmoes als "het werkte niet omdat de moeder niet genoeg erin geloofde".
Shut up Murdock, crazy fool!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

The Black Mathematician schreef:Eerste gedachte: prima, laat het hem maar proberen, dan kan hij flink op z'n bek gaan.
Tweede gedachte: toch liever niet, dit soort tuig is in staat de moeder de schuld van hun eigen falen te geven, met een rotsmoes als "het werkte niet omdat de moeder niet genoeg erin geloofde".
Eerste gedachte ben ik het pertinent mee oneens
Tweede gedachte m.u.v. het woordje "liever" ben ik mee eens.

Het is gewoon TE triest voor woorden.

Het begint al met die malloten die "Jezus redt" op het dak moeten zetten of een ark gaan bouwen om HET verhaal te vertellen. M.a.w. Die evangelisatiedrang. Hier gaat het al fout.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

The Black Mathematician schreef:Eerste gedachte: prima, laat het hem maar proberen, dan kan hij flink op z'n bek gaan.
Je kan mensen in deze labiele situatie ook een ongelooflijke dreun verkopen. Wat jij zegt de moeder een schuldcomplex aanpraten of hier rond blijven hangen om een graantje mee te pikken. Je parasiteert dan op andermans ellende. Beïnvloedt hun manier van denken en trekt deze groep langzaam naar de door jou gewenste situatie. Want gemiddeld genomen is de weerstand nihil en zitten mensen er helemaal door heen.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Ik heb de indruk dat het omgekeerde gebeurt en deze meneer vooral veel weerzin opwekt
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

gerard_m schreef:Ik heb de indruk dat het omgekeerde gebeurt en deze meneer vooral veel weerzin opwekt
Genoeg weerzin om ook eens naar de voedingsbodem te kijken waar deze mensen op gedijen. Die ook door de rest van de gelovigen wordt onderhouden. Of is het slechts zoeken naar een manier om het imago van het christendom te herstellen. Zoals hierboven al beschreven de gelovigen zitten in spagaat. Ook jij zal weer zoeken naar generalisaties en aanverwante zaken. Excessen in de katholieke kerk waren ook excessen toch? De bron daar ligt het probleem. Hoe komen ze anders aan deze opvattingen? Niet van atheïsten. En zolang men niet het systeem ontmanteld dan komt er over een maand weer iemand die dit beweerd. Tot het een gewoonte wordt en het aantal aanhangers langzaam groeit. Ongemerkt vaak. Zelfs in kringen van academici raken ze besmet met gebedsgenezingen. En gooien ze er een dot geld tegenaan om een collega die gelooft dat benen door gebed aangroeien te beschermen tegen de kritiek die van buiten komt.
Plaats reactie