Ontstaansgeschiedenis van de bijbel

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Daar is de aap dan toch eindelijk!
Het is weer bekerings en beleringstijd!!
Thinklog schreef:1) Liefde is voor mij iets voor iemand doen zonder er zelf beter van te willen worden
Waarom heb je je 'god' lief?

En belangrijker nog ..... HOE?
Je meent namelijk dat liefde niet bewezen kan worden.
Thinklog schreef:Er staat verder wat over in korinthiers. 1 korinthiers 13
Dr. Ruth heeft er ook wel eens wat over geschreven.
Thinklog schreef:De hemelcriteria zijn mij niet helemaal duidelijk.
Mij ook niet!
Maar dat is niet vreemd want per slot van rekening hebben we het hier over een verzinsel.
Thinklog schreef:Mijn God kent juist wel liefde.
Welke 'god'?
En wat is dat dan 'god'??
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
marc aka controle
Ervaren pen

Bericht door marc aka controle »

cymric schreef:
marc aka controle schreef:Gelovigen in God als atheisten geloven beide in absurde/onlogische concepten. Dus jij beweert dat eeuwigheid eigenlijk een wetenschappelijk concept is? Laat ze het niet horen.
Ik geloof als atheïst helemaal nergens in. Houd je bij de discussie, aljeblieft. 'God' is een groter absurdisme dan 'alleen het universum'. Dat kan iedereen die logisch nadenkt zo voor je beredeneren.
edit: en het bestaan van God wordt ook bewezen, geef ze nog een paar eeuwen.
Ze zijn al 5000 jaar bezig, mijn beste marc. Wetenschap is pas 200 jaar goed op dreef en heeft al meer voor elkaar gekregen dan geloof en religie ooit nog zullen doen. Ik stel voor dat je je niet zo arrogant opstelt en de discipline wat voordeel van de twijfel gunt.
JIj gelooft nergens in? Dus de materie discussie laat je maar aan je voorbij gaan om niet na te hoeven denken?

Ik stel me net zo arrogant op als atheisten.
marc aka controle
Ervaren pen

Erik schreef:Daar is de aap dan toch eindelijk!
Het is weer bekerings en beleringstijd!!
Thinklog schreef:1) Liefde is voor mij iets voor iemand doen zonder er zelf beter van te willen worden
1) Waarom heb je je 'god' lief?

En belangrijker nog ..... HOE?
Je meent namelijk dat liefde niet bewezen kan worden.
Thinklog schreef:Er staat verder wat over in korinthiers. 1 korinthiers 13
Dr. Ruth heeft er ook wel eens wat over geschreven.
Thinklog schreef:De hemelcriteria zijn mij niet helemaal duidelijk.
Mij ook niet!
Maar dat is niet vreemd want per slot van rekening hebben we het hier over een verzinsel.
Thinklog schreef:Mijn God kent juist wel liefde.
2) Welke 'god'?
En wat is dat dan 'god'??
1) Omdat God het goede is. Door zijn wil te proberen doen, te leven naar de leer van JC. (ik zeg niet hoe goed ik dat doe)

2) De drie-enige God (kom maar met nicea).
Wat is God? De almachtige schepper van hemel en aarde. Maar dat antwoord kon je denk ik al.
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

By the way, je moet nog steeds de paashaas van deadline weerleggen.

Niet zo respectloos AUB voor andermans geloof!
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Deadline
Forum fan

Bericht door Deadline »

marc aka controle":
[quote]En geloven in God is niet persoonlijk? Ik moet zeggen dat ik er niet wakker van lig (ik kom van geenstijl en ben al heel wat gewend), maar hoe jij je aanstelt vind ik werkelijk het toppunt van hypocrisie. Ik heb altijd gezegd in liefde te geloven. Dat jij je aangevallen voelt ligt toch echt aan jezelf met je dubbele moraal qua het leven met bewijzen omtrent concepten als God/liefde[/quote]
Ga je weer lekker Marc,

ok nu maakt mij het ook niets meer uit.

Jouw god is een KLOOTZAK:
1. hij heeft genocide gepleegd (staat in de bijbel)
2. moordenaar van kinderen (staat in de bijbel)
3. aanspoorder van (groeps)verkrachtingen (ook in de bijbel)
4. laat mensen bijna hun kind offeren om hun ware liefde te tonen, hmmm is dat de liefde die jij bedoelt Marc?,

enz.

En jij hebt ook een dubbele moraal Marc aka moordernaarsaanbidder:

jij predikt liefde (zonder eigenbelang!) aan de ene kant, maar aan de andere kant als mensen het niet met eens zijn mag je hun belachelijk maken en dus kwaad doen (kwaadspreken). Dat is pas hypocriet! En als een wildvreemde je liefde nodig heeft krijgt hij deze niet, want dat is geen liefde zonder eigenbelang! Over dubbele moraal gesproken.

Die schuingedrukte citaten zijn eigenlijk een spiegel van jezelf viel me net op. Jij bent precies wat je over mij schrijft. Maakt het mij weer gemakkelijk niet? Bovendien zijn vaak de eigenschappen van de ander waaraan je je ergert, de eigenschappen die je zelf in overvloed bezit.

Dus Marc wat zegt dit over je?

Groet,
Deadline
Laatst gewijzigd door Deadline op 22 aug 2006 15:28, 4 keer totaal gewijzigd.
groet, Deadline
Nature and nature's laws lay hid in night: evolution said, "Let Newton be!" and all was light.
We make our world significant by the courage of our questions and by the depth of our answers - Carl Sagan
marc aka controle
Ervaren pen

Erik schreef:By the way, je moet nog steeds de paashaas van deadline weerleggen.

Niet zo respectloos AUB voor andermans geloof!
als de paashaas een andere naam voor God is heeft hij gelijk.
marc aka controle
Ervaren pen

Deadline schreef:
marc aka controle schreef: En geloven in God is niet persoonlijk? Ik moet zeggen dat ik er niet wakker van lig (ik kom van geenstijl en ben al heel wat gewend), maar hoe jij je aanstelt vind ik werkelijk het toppunt van hypocrisie. Ik heb altijd gezegd in liefde te geloven. Dat jij je aangevallen voelt ligt toch echt aan jezelf met je dubbele moraal qua het leven met bewijzen omtrent concepten als God/liefde.
Ga je weer lekker Marc,

ok nu maakt mij het ook niets meer uit.

Jouw god is een KLOOTZAK:
1. hij heeft genocide gepleegd (staat in de bijbel)
2. moordenaar van kinderen (staat in de bijbel)
3. aanspoorder van (groeps)verkrachtingen (ook in de bijbel)
4. laat mensen bijna hun kind offeren om hun ware liefde te tonen, hmmm is dat de liefde die jij bedoelt Marc?,

enz.

En jij hebt ook een dubbele moraal Marc aka moordernaarsaanbidder:

jij predikt liefde (zonder eigenbelang!) aan de ene kant, maar aan de andere kant als mensen het niet met eens zijn mag je hun belachelijk maken en dus kwaad doen (kwaadspreken). Dat is pas hypocriet! En als een wildvreemde je liefde nodig heeft krijgt hij deze niet, want dat is geen liefde zonder eigenbelang! Over dubbele moraal gesproken.

Die schuingedrukte citaten zijn eigenlijk een spiegel van jezelf viel me net op. Jij bent precies wat je over mij schrijft. Maakt het mij weer gemakkelijk niet? Bovendien zijn vaak de eigenschappen van de ander waaraan je je ergert, de eigenschappen die je zelf in overvloed bezit.

Dus Marc wat zegt dit over je?

Groet,
Deadline
Je bent weer heel selectief bezig. Vroeger was het allemaal wat meer hardcore, ja soms moet je ingrijpen om je volk te laten overleven.
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

thinklog schreef:Omdat God het goede is. Door zijn wil te proberen doen, te leven naar de leer van JC.
Maar je weet niet eens wat 'god' is, hoe kun je dan überhaupt weten wat zijn wil is en dat 'god' goed is?

Er zijn vele andere godenaanhangers die hetzelfde beweren.
Jij hangt een dwaalleer aan!
thinklog schreef:De drie-enige God (kom maar met nicea).
Wat is God? De almachtige schepper van hemel en aarde. Maar dat antwoord kon je denk ik al.
Je hebt nu al geen steekhoudende argumenten meer, dat is snel.
Dit is geen antwoord, slechts een drogbeeld!

marc aka controle
Ervaren pen

Erik schreef:
thinklog schreef:Omdat God het goede is. Door zijn wil te proberen doen, te leven naar de leer van JC.
Maar je weet niet eens wat 'god' is, hoe kun je dan überhaupt weten wat zijn wil is en dat 'god' goed is?

Er zijn vele andere godenaanhangers die hetzelfde beweren.
Jij hangt een dwaalleer aan!
thinklog schreef:De drie-enige God (kom maar met nicea).
Je hebt nu al geen steekhoudende argumenten meer, dat is snel.
Dit is geen antwoord, slechts een drogbeeld!
Je hebt helemaal gelijk. Er zijn tig leren. Ik heb ook de koran/hadith wat bestudeert, nog even 10* meer hardcore. Het is en blijft geloven.
Deadline
Forum fan

Bericht door Deadline »

marc aka controle schreef: Je bent weer heel selectief bezig. Vroeger was het allemaal wat meer hardcore, ja soms moet je ingrijpen om je volk te laten overleven.
Ik selectief? Jij bagataliseert KINDERMOORD en andere min of meer gelijke MISDADEN! Wow en je noemt mij selectief?? :shock: Wow dit is net als zeggen de Holocaust heeft nooit plaatsgevonden. Owja je zei toch ook iets over dubbele moraal en hyporcriet....?

Ik heb nog nooit iemand zoveel onzin zien spuien in zo´n korte tijd dat moet ik je nageven Marc.
Laatst gewijzigd door Deadline op 22 aug 2006 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
groet, Deadline
Nature and nature's laws lay hid in night: evolution said, "Let Newton be!" and all was light.
We make our world significant by the courage of our questions and by the depth of our answers - Carl Sagan
marc aka controle
Ervaren pen

Deadline schreef:
marc aka controle schreef: Je bent weer heel selectief bezig. Vroeger was het allemaal wat meer hardcore, ja soms moet je ingrijpen om je volk te laten overleven.
Ik selectief? Jij bagataliseert KINDERMOORD! Wow en je noemt mij selectief?? :shock:

Ik heb nog nooit iemand zoveel onzin zien spuien in zo´n korte tijd dat moet ik je nageven Marc.
Ken je de voorgeschiedenis? Je onzekerheid toont zich.
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Thinklog schreef:Je hebt helemaal gelijk. Er zijn tig leren. Ik heb ook de koran/hadith wat bestudeert, nog even 10* meer hardcore. Het is en blijft geloven.
Klopt!!
En allemaal hebben ze dezelfde chronische tekortkoming, ze hebben geen poot om op te staan! :lol:

Bijgeloof is voor kleuters!

Je moet niet zo snel gaan huilen als je fopspeentje wordt afgepakt.

Je kan bestudeerd hebben wat je wilt, ga al die anderen nu eerst maar eens weerleggen inclusief de paashaas.
Eerder kunnen we jou natuurlijk nooit serieus nemen.

marc aka controle
Ervaren pen

Erik schreef:
Thinklog schreef:Je hebt helemaal gelijk. Er zijn tig leren. Ik heb ook de koran/hadith wat bestudeert, nog even 10* meer hardcore. Het is en blijft geloven.
Klopt!!
En allemaal hebben ze dezelfde chronische tekortkoming, ze hebben geen poot om op te staan! :lol:

Bijgeloof is voor kleuters!

Je moet niet zo snel gaan huilen als je fopspeentje wordt afgepakt.

Je kan bestudeerd hebben wat je wilt, ga al die anderen nu eerst maar eens weerleggen inclusief de paashaas.
Eerder kunnen we jou natuurlijk nooit serieus nemen.
Heeft de paashaas ook een volk? Een leer? En hoeveel mensen geloven erin? Enfin, geloven kan je niet bewijzen daarom heet het geloven. Dat jij alleen wilt geloven in dingen die NU te bewijzen zijn moet jij weten.
Deadline
Forum fan

Bericht door Deadline »

marc aka controle schreef: Ken je de voorgeschiedenis? Je onzekerheid toont zich.
These are the cries of the carrots, the cries of the carrots, tomorrow it is harvest day and to them IT IS THE HOLOCAUST. One million terrified voices full of fear and terror posses me now, and I yelled: Hear me now Lord I have seen the light, they have a consiousness they have a life, let the rabbits wear glasses, saves our brothers!
(sorry voor eventuele Engelse spelfouten ik moest dit even tikken deed me er zo aan denken deze ongeloofelijk voorzienigheid van onze broeder en heilige Marc aka conctrole!)

Oewwww wat ben ik onzeker! Ja zo onzeker dat ik nu zeg: als de here bestaat moge hij me dan nu treffen met al zijn macht! Moge hij me veroordelen voor mijn ongeloof. *gaat op zijn tafel staan*: kom maar, kom maar, kom maar!
groet, Deadline
marc aka controle
Ervaren pen

Deadline schreef:
marc aka controle schreef: Ken je de voorgeschiedenis? Je onzekerheid toont zich.
These are the cries of the carrots, the cries of the carrots, tomorrow it is harvest day and to them IT IS THE HOLOCAUST. One million terrified voices full of fear and terror posses me now, and I yelled: Hear me now Lord I have seen the light, they have a consiousness they have a life, let the rabbits wear glasses, saves our brothers!
(sorry voor eventuele Engelse spelfouten ik moest dit even tikken deed me er zo aan denken deze ongeloofelijk voorzienigheid van onze broeder en heilige Marc aka conctrole!)

Oewwww wat ben ik onzeker! Ja zo onzeker dat ik nu zeg: als de here bestaat moge hij me dan nu treffen met al zijn macht! Moge hij me veroordelen voor mijn ongeloof. *gaat op zijn tafel staan*: kom maar, kom maar, kom maar!
Zullen we het even concreet maken, want dit schiet niet op. Over welk bijbelverhaal heb je het mijn beste?
Plaats reactie