"God" geeft nieuwe geslachtsdelen

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

coby
Forum fan

Re: "God" geeft nieuwe geslachtsdelen

Bericht door coby »

PietV. schreef:Ik heb wat filmpjes bekeken via de links van Rereformed. Maar aan de rechter kant zat er ook nog eentje. Zijn vrouw doet ook mee. Een bijzondere getuigenis waar een olifant een belangrijke rol in speelt.
En nog steeds is PietV niet overtuigd. Ik vind het onbegrijpelijk. Zoveel overstelpend bewijs van coby en de vrouw van Todd en nee hoor, hij is nog steeds een vrijdenker.
Misschien moet God haar ook eens het zwijgen opleggen net als mij. Als er toch een ding is wat ik hier heb geleerd is het dat ik voortaan m'n kop dichthoudt. Zelfs een dwaas die zwijgt gaat door voor wijs.
Nee Heer, leg Rereformed het zwijgen maar niet op voor de 20ste, doe het maar liever bij een hoop gelovigen en bij mij ook.
Corrie ten Boom: O Willem, had ik jouw hersens maar.
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

coby schreef:Nee Heer, leg Rereformed het zwijgen maar niet op voor de 20ste, doe het maar liever bij een hoop gelovigen en bij mij ook.
Je knijpt 'm behoorlijk merk ik. :twisted:
Je hebt geen idee hoe je jezelf en je geloof voor schut hebt gezet he?!
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
coby
Forum fan

Bericht door coby »

Erik schreef:
coby schreef:Nee Heer, leg Rereformed het zwijgen maar niet op voor de 20ste, doe het maar liever bij een hoop gelovigen en bij mij ook.
Nou, het begint een beetje te dagen.
Ik heb Gerda Tolsteyn overtroffen denk ik.
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

coby schreef:
Erik schreef:
Nou, het begint een beetje te dagen.
Ik heb Gerda Tolsteyn overtroffen denk ik.
En toch blijf je maar raaskallen!
Weet je hoe dat mogelijk is??
OMDAT ER GEEN GOD BESTAAT DIE JE HET ZWIJGEN OP ZOU KUNNEN LEGGEN!!
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

coby schreef: En nog steeds is PietV niet overtuigd. Ik vind het onbegrijpelijk. Zoveel overstelpend bewijs van coby en de vrouw van Todd en nee hoor, hij is nog steeds een vrijdenker.
Ja, dat verbaast me ook. Ik ben ten einde raad. Ze bidden al jaren voor mij. Overal stromen de pleinen vol om voor mij te bidden. En verdorie het werkt helemaal niet. Misschien moet ik gewoon een bankrekeningnummer geven. Voor een bedrag met meerdere nullen wil ik best een dag doen alsof. Maar de klok tikt Coby. Je kan het tegendeel bewijzen. En zo niet dan verwacht ik dat je ook gaat vrijdenken.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
coby
Forum fan

Bericht door coby »

PietV. schreef:
coby schreef: En nog steeds is PietV niet overtuigd. Ik vind het onbegrijpelijk. Zoveel overstelpend bewijs van coby en de vrouw van Todd en nee hoor, hij is nog steeds een vrijdenker.
Ja, dat verbaast me ook. Ik ben ten einde raad. Ze bidden al jaren voor mij. Overal stromen de pleinen vol om voor mij te bidden. En verdorie het werkt helemaal niet. Misschien moet ik gewoon een bankrekeningnummer geven. Voor een bedrag met meerdere nullen wil ik best een dag doen alsof. Maar de klok tikt Coby. Je kan het tegendeel bewijzen. En zo niet dan verwacht ik dat je ook gaat vrijdenken.
Al zou ik het willen, ik zou het niet eens kunnen. Maar voor een bedrag... o nee dan ben ik weer een hypocriete christen.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Nou, dat is nogal een tautologie, hoor!
De eerste christen die het voor elkaar krijgt om niet hypocriet te zijn, moet ik nog tegenkomen.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Rereformed schreef:Zijn tegenwoordige vrouw is ook letterlijk geschift:
http://www.youtube.com/watch?v=XjMYqDHbYtg" onclick="window.open(this.href);return false;
(vanaf minuut 3)
Ja, dat vinden sommigen van de commenters ook..
Mega Riddikulus 1 dag geleden

Preachers of GOD TV are demon possessed and so are the viewers of GOD TV
Gezien zijn nick neem ik aan dat het satire is. 8*)
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

coby schreef: Al zou ik het willen, ik zou het niet eens kunnen.
Dat is inderdaad zoals het voelt voor een gelovige. Jarenlang dacht ik ook dat het geloof een soort axioma was in mijn leven waar ik met geen mogelijkheid een streep door kon zetten. Wat dat betreft kan ik je helemaal inleven in je.

Wat jij nodig hebt is een aha-ervaring, het inzicht krijgen dat christelijk geloof, net als alcohol dat voor iemand kan zijn, voor jou niet ten goede werkt, maar je juist, vanwege je overontvankelijkheid ervoor, je steeds naar de diepte trekt. Je wordt beheerst door je gevoelens die op en neer gaan, en je interpreteert ze door de bril van het christelijk geloof, waardoor je telkens in een achtbaan zit van wel of niet door God geaccepteerd te worden, wel of niet een goed mens te zijn.

Als de stap tot atheïsme te moeilijk is zou je een begin kunnen maken door eens op een andere manier naar God te kijken. God heeft niets maar dan ook niets met een heilig boek te maken. Alles wat gelovigen uitkramen over God is godslastering, het dom en klein maken van God. Indien Hij jou en al het andere geschapen heeft, dan accepteert Hij je zoals je bent. Hij stelt geen eisen en je hebt niets nodig. Iedere dag wanneer je wakker wordt, lig je in de hand van God. Sta op en leef en loof het leven. Meer is niet nodig.
Born OK the first time
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

coby schreef: Al zou ik het willen, ik zou het niet eens kunnen..
Dit heb ik al zo vaak gehoord dat ik de tel ben kwijt geraakt. Weet je wat een terugkerende kreet is van degenen die hun geloof hebben weggegooid. "Ik kan me niet herinneren dat ik dit ooit heb gezegd". Coby vind je aandacht prettig? Want het lijkt mij dat je van dit spelletje geniet. Onder het motto: "Ik hou veel mensen bezig met mijn zaakjes en roep wat onzinnige zaken en ik kan weer aan de slag". Is dit ook een vorm van therapie. En ben je in werkelijkheid gewoon onzeker en weet je niet goed wat je aan moet met je situatie. Borderline was toch de diagnose?
coby
Forum fan

Bericht door coby »

Rereformed schreef:
coby schreef: Al zou ik het willen, ik zou het niet eens kunnen.
Dat is inderdaad zoals het voelt voor een gelovige. Jarenlang dacht ik ook dat het geloof een soort axioma was in mijn leven waar ik met geen mogelijkheid een streep door kon zetten. Wat dat betreft kan ik je helemaal inleven in je.

Wat jij nodig hebt is een aha-ervaring, het inzicht krijgen dat christelijk geloof, net als alcohol dat voor iemand kan zijn, voor jou niet ten goede werkt, maar je juist, vanwege je overontvankelijkheid ervoor, je steeds naar de diepte trekt. Je wordt beheerst door je gevoelens die op en neer gaan, en je interpreteert ze door de bril van het christelijk geloof, waardoor je telkens in een achtbaan zit van wel of niet door God geaccepteerd te worden, wel of niet een goed mens te zijn.

Als de stap tot atheïsme te moeilijk is zou je een begin kunnen maken door eens op een andere manier naar God te kijken. God heeft niets maar dan ook niets met een heilig boek te maken. Alles wat gelovigen uitkramen over God is godslastering, het dom en klein maken van God. Indien Hij jou en al het andere geschapen heeft, dan accepteert Hij je zoals je bent. Hij stelt geen eisen en je hebt niets nodig. Iedere dag wanneer je wakker wordt, lig je in de hand van God. Sta op en leef en loof het leven. Meer is niet nodig.
Op een andere manier naar God kijken, wat meer je gezond verstand gebruiken lijkt me wel gezond. Ik geloof niet dat alles wat gelovigen uitkramen Godslastering is, maar een hele hoop wel.
Het geloof trekt me niet naar de diepte, wel het gewauwel er omheen als je niet oppast, zie het stuk wat ik in het andere topic heb gezet.
coby
Forum fan

Bericht door coby »

PietV. schreef:
coby schreef: Al zou ik het willen, ik zou het niet eens kunnen..
Dit heb ik al zo vaak gehoord dat ik de tel ben kwijt geraakt. Weet je wat een terugkerende kreet is van degenen die hun geloof hebben weggegooid. "Ik kan me niet herinneren dat ik dit ooit heb gezegd". Coby vind je aandacht prettig? Want het lijkt mij dat je van dit spelletje geniet. Onder het motto: "Ik hou veel mensen bezig met mijn zaakjes en roep wat onzinnige zaken en ik kan weer aan de slag". Is dit ook een vorm van therapie. En ben je in werkelijkheid gewoon onzeker en weet je niet goed wat je aan moet met je situatie. Borderline was toch de diagnose?
Ik bid met alle liefde en ik zal verder niet meer raaskallen op dit forum, sorry daarvoor (ik geloofde volgens mij dat jullie gelovigen waren, zoals ik praatte en dan raar opkijken als ze je voor gek verslijten) en als tegenprestatie helpen jullie me met alle liefde van de rariteiten af.
Psychiatrie is geen wetenschap. Gezond verstand kan volgens mij veel patienten beter helpen dan diagnoses, medical drugs en inner healing.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

coby schreef: Ik bid met alle liefde en ik zal verder niet meer raaskallen op dit forum, sorry daarvoor
Doe je best.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

coby schreef:Op een andere manier naar God kijken, wat meer je gezond verstand gebruiken lijkt me wel gezond.
Het geloof trekt me niet naar de diepte, wel het gewauwel er omheen als je niet oppast.
Precies. Goed als dat steeds duidelijker voor je wordt.
Born OK the first time
Plaats reactie