Youngster schreef:En waarop is die mening dan wel gebaseerd? En welke idioot gaat aan een tiener wiet voorschrijven om gedragsproblemen op te lossen?
Ik wilde daarmee juist duidelijk maken dat dit soort dingen niet de oplossing zijn.
Homeopathische geneesmiddelen evt. wel. En ja, je kan ook op een vechtsport.
Maar waarom naar een vechtsport als dit ook kan helpen?
En ik heb zeker geen tunnelvisie. Ik zal nooit in mijn leven homeopathische geneesmiddelen kopen, of innemen.
Gedragsproblemen zijn ergens het gevolg van, dat soort pilletjes doen helemaal niets aan het onderliggend probleem dus ook hier maskeer je het probleem terwijl je aan het probleem niets doet. Eigenlijk is dat het grootste probleem van alternatieve geneeswijzen. Het voelt alleen maar fijner dan de oplossing die meestal lastig en langdurig vervelend is.
Er wordt dus een schijnoplossing voor gehouden, die het werkelijke probleem niet aan pakt.
Dus een vechtsport is het probleem aanpakken, probleemgedrag heeft vaak te maken met een ongecontroleerde impuls, gebrek aan zelfbeheersing en dat kun je leren bij sommige vechtsporten. Maar dat is ook een proces dat van au gaat en vaak heel erg lastig is omdat het een leerproces is .
Van een pilletje alleen leer je niet wanneer je de instelling mist om er iets van te kunnen leren en zelfs dan nog moet het echt meer dan alleen maar een placebo-effect zijn wil een pil helpen.
Tunnelvisie heeft letterlijk te maken met de manier waarop je ergens naar kijkt, of je ae of niet tot het kopen ergens van over zou gaan is een ander verhaal.
Je overschat de werking van het placebo- effect en verwijt ons tunnel visie , dat is op zichzelf al bekrompen, omdat je toch zichtbaar te maken hebt met mensen die over dit onderwerp al jaren bezig zijn. Sorry, maar levenservaring krijg je alleen maar door ge leven , vervelend maar waar . Ik kan dat niet tegen iemand gebruiken, maar het is wel iets waar ik toen ik jong was ook gewoon rekening mee heb moeten houden, net zo als iedereen.
Het komt bij jou wel, alleen ben je nu nog niet in de positie om anderen een tunnelvisie te verwijten hou daar maar rekening mee.