Palestijnse vluchtelingen - Joodse vluchtelingen.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Cactus
Bevlogen

Re: Palestijnse vluchtelingen - Joodse vluchtelingen.

Bericht door Cactus »

Rereformed schreef:
Cactus schreef:Nou, ik weet donders goed wat de holocaust was.
Nee, jij begrijpt totaal de strekking van het argument niet. De holocaust had tot gevolg dat Europa geen optie meer voor de Europese joden was. Te zeggen dat de joden na de oorlog gewoon in Europa hadden moeten blijven is zo ongeveer het domste wat een Europeaan maar kan uitkramen.
Kletskoek ! In alle bevrijde landen konden joden gewoon gaan wonen en werken. Zelfs de vader van Anne Frank, die oorspronkelijk een Duitser was, was ook hier welkom. Waar komen al die joodse Nederlanders anders vandaan ?
Verder hadden de meeste joden die naar Palestina gingen niet in nazi kampen gezeten en waren Polen, Russen die ontsnapt waren aan de nazi's . De joden die in kampen werden opgesloten kwamen er bijna zeker niet levend meer uit en dat waren dus de echte holocaust slachtoffers.
Ik vind het domste wat men kan zeggen is om maar naar Palestina te gaan want dat is een land zonder volk en joden zijn een volk zonder land. Die 1,2 miljoen Palestijnen waren dus geen mensen in de ogen van de zionisten en het westen.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Cactus schreef: Verder hadden de meeste joden die naar Palestina gingen niet in nazi kampen gezeten
Klopt helemaal, die in de nazikampen zaten waren dood.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Cactus schreef:** Enne, zou je ff willen quoten waar ik deed zoals je beweert? ...............................
" Maar inhoudelijke argumenten doe je (zodra het over Israel vs Palestijnen gaat) vooral af als propaganda, kletspraat, etc."
Mijn post was bedoeld als goed bedoelde feedback. Hier desgevraagd een paar voorbeelden:

Cactus schreef:Misschien geloof je teveel wat er door de zionistische propaganda wordt voorgeschoteld.
Cactus, hierboven en al diverse keren daarvoor o.a. aan rereformed schreef:Kletskoek !
Cactus aan Rereformed schreef:Dacht jij dat hier iemand zit die achterlijk is? Gedurende mijn hele betoog heb ik de vele methoden uiteengerafeld en aangetoond waaruit duidelijk blijkt hoe geraffineerd de zionisten te werk gaan. Slechts de naïevelingen geloven die zionistische leugens en propaganda. Ik niet! Ik kijk daar dwars doorheen.
Zo naïef ben ik nu ook weer niet. Maar ik slik echt die leugens en verdraaiingen van feiten niet die de zionisten middels door hen gecontroleerde media de wereld in toeteren.
Cactus aan Getses schreef:Pure zionistische propaganda en pure leugens.
Cactus aan Chronos schreef:Praatjes alsdat de "Arabieren"de staat Israel niet zouden willen erkennen is dus gewoon uit de duim gezogen KUL ! De Zionistische propaganda machine werkt heel goed. Maar ik trap daar echt niet in.
Wel, genoeg zo.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

appelfflap schreef: als een land haar joden op dezelfde manier zou behandelen zoals Israel met de palestijnen doet, dan bestaat dat land nooit 60j.
Het tegendeel is waar. Europa heeft de joden 2000 jaar lang als uitschot behandeld en al die jaren kraaide er geen haan naar. En er zijn nog steeds veel Europeanen die het presteren te denken dat ze de joden een lesje in verheven moraal kunnen leren.
Geschiedenis is zeker niet je hobby.
Op Amazon kun je 1833 boeken over de geschiedenis van het antisemitisme lezen, in jouw taal: 'wat de joden misschien is overkomen'.
http://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_ss_i_ ... tisemitism" onclick="window.open(this.href);return false;
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

gerard_m schreef:Wel, genoeg zo.
Voor mij ook wel weer. Een cactus komt het beste tot zijn recht als roepende in de woestijn. Misschien dat hij na jaren "Kletskoek! Kletspraat! Kul! Achterlijk! Propaganda! Nonsens!" ooit nog eens een bloemetje produceert.
Ik heb mijn woonplaats in het verre noorden. We hebben niets gemeen.
Born OK the first time
Jinny

Bericht door Jinny »

Rereformed schreef:
appelfflap schreef: als een land haar joden op dezelfde manier zou behandelen zoals Israel met de palestijnen doet, dan bestaat dat land nooit 60j.
Het tegendeel is waar. Europa heeft de joden 2000 jaar lang als uitschot behandeld en al die jaren kraaide er geen haan naar. En er zijn nog steeds veel Europeanen die het presteren te denken dat ze de joden een lesje in verheven moraal kunnen leren.
Geschiedenis is zeker niet je hobby.
Op Amazon kun je 1833 boeken over de geschiedenis van het antisemitisme lezen, in jouw taal: 'wat de joden misschien is overkomen'.
http://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_ss_i_ ... tisemitism" onclick="window.open(this.href);return false;
Rereformed, daar heeft het christelijke sfeertje haar steentje behoorlijk aan bijgedragen.....
Zonder het christendom geen pogroms en dergelijke.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Jin schreef:Rereformed, daar heeft het christelijke sfeertje haar steentje behoorlijk aan bijgedragen.....
Zonder het christendom geen pogroms en dergelijke.
Inderdaad. En uiteindelijk gaat deze trieste zaak nog veel dieper. Het moderne midden-oosten conflict laat goed zien dat je dezelfde sfeer van geloofsfanatisme ook in het jodendom en de islam tegenkomt, zodra die godsdiensten weer hun vrome kop opsteken.
Juist als je ook maar iets weet van het jodendom van pakweg de Maccabeeën tot Masada besef je dat de huidige situatie weinig verschilt van die tijd. De rode draad is altijd dat de religieuze fanatici doorgaan tot het einde. En dit einde kun je niet letterlijk genoeg nemen. De wereld kan mopperen op Israël totdat koeien gaan vliegen, maar enkel een atoombom kan een eind maken aan de staat Israël. En die atoombom zal niet ontploffen zonder dat Israël een groot deel van de wereld mee zal nemen.
Born OK the first time
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Cactus is intussen het onderscheid tussen de verschillende forummers helemaal kwijt.
Hij neemt niet meer op wie nu precies wat heeft gezegd, het lijkt hem ook weinig te kunnen schelen en voelt alleen nog maar dat een onredelijke meute andersdenkenden, zionistenlovers noemt hij die, hem onrecht aandoen.
De zionistenlover Cluny, die volgens Cactus vrijwel zeker veel stiekeme banden heeft met allerlei joodse, zionistische en pro-Israël organisaties, is van plan wat minder aandacht aan dit topic en de daarin slecht florerende cactuspropaganda te gaan besteden.
Zeker omdat mijn gemaakte punt, zie eerste bijdrage van dit topic, niet duidelijker gemaakt kan worden.
Laatst gewijzigd door Cluny op 28 jun 2013 08:30, 1 keer totaal gewijzigd.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Jinny

Bericht door Jinny »

De rode draad is altijd dat de religieuze fanatici doorgaan tot het einde.
Zeer juist.
Vandaar mijn wens op verbod van religieuze indoctrinatie, maar tevens zal dat een utopie blijken te zijn, dat besef ik.....
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Jin schreef:Vandaar mijn wens op verbod van religieuze indoctrinatie, maar tevens zal dat een utopie blijken te zijn, dat besef ik.....

Triest, maar inderdaad een utopie. Want dat zou enkel kunnen door net zo fanatiek te worden als de fanatieke religieuzen. Dat is nou net het grote gevaar voor ieder mens die zich uit de domme vrome religieuze state of mind wil bevrijden. Vandaar dat ik ook niet met fanatiekelingen zoals Cactus kan praten. Fanatisme is iets wat bijzonder gemakkelijk infekteert. Voor je het weet ben je in dezelfde kleuren uitgedost. Voor iedere Palestijn en Israeliër die een oplossing wil voor het midden-oosten is emigratie het beste wat je kan doen.
Born OK the first time
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Ik kwam iets merkwaardigs tegen.
Cactus hamert steeds, dat Israël zich niet houdt aan een resolutie uit 1948 en dat alles opgelost zou zijn als het zich er wel aan hield.
Maar ik lees op internet het omgekeerde. Dat de Arabische landen de resolutie niet erkenden en dat de Arabische Palestijnen juist in opstand kwamen en de Arabische landen het aan Israël toegewezen gebied binnenvielen.
Dan zou de oorzaak eerder aan de Arabieren liggen.
Nou zal dat wel weer zionistische propaganda zijn en wellicht allemaal niet gebeurd. Ik was toen nog niet geboren, dus ik weet het niet.
Weet iemand hoe het werkelijk zat?
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Volgens mij is het Resolutie 181.
En dit staat er op die Wiki-pagina.
De Palestijnse leiders wezen het plan af.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Na de zesdaagse oorlog kwam resolutie 242.

Wiki laat weten:
Wiki schreef:In a statement to the General Assembly on 15 October 1968, the PLO rejected Resolution 242
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Cluny schreef:Volgens mij is het Resolutie 181.
En dit staat er op die Wiki-pagina.
De Palestijnse leiders wezen het plan af.

De engelse Wiki is uitgebreider. Het laat oa weten:
Wiki schreef:The Arab Higher Committee rejected both the majority and minority recommendations within the UNSCOP report. They "concluded from a survey of Palestine history that Zionist claims to that country had no legal or moral basis". The Arab Higher Committee argued that only an Arab State in the whole of Palestine would be consistent with the UN Charter.
De engelse Wikipedia laat ook weten dat er van zionistenkant behoorlijk pressure in favour of the plan werd uitgeoefend.
Born OK the first time
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Vilaine schreef:Ik kwam iets merkwaardigs tegen.
Cactus hamert steeds, dat Israël zich niet houdt aan een resolutie uit 1948 en dat alles opgelost zou zijn als het zich er wel aan hield.
als de ander de regels overtreedt heb jij niet automatisch het recht om hetzelfde te doen.
Israel heeft de grenzen van 48 aanvaard, ergo ze moeten er zich aan houden en zich binnen die grenzen terugtrekken.
wat de buurlanden doen of denken doet er niet toe.
Plaats reactie