Klikzoi schreef:dikkemick schreef:
A) Sta me toe landen erbij te betrekken waar doodstraf wel ingevoerd is, om aan te tonen dat dit niet DE oplossing is. Verder geef ik alleen aan waarom IK vind dat doodstraf geen optie is. Ik geef daar mijn reden voor. Ben je het daar niet mee eens reageer daar dan op.
B) Dus leven en dood (en straf) is een kwestie van geld? In dat geval legt de kruidenier weer een pistool onder de toonbank. Wordt er gestolen, schiet je de dief af. Scheelt de rechter/advocaat/de gemeenschap een hoop geld.
C) Euthanasie ben ik voorstander van ALS degene die geeuthaniseerd wil worden bij het volle verstand is en dus niet schizofreen!
A) Van mij mag je tegen de doodstraf zijn. Daarom schreef ik al eerder in een reactie dat dit onderwerp nooit zal leiden tot deelnemers die gelijk hebben of ongelijk. Vergelijk de criminaliteitscijfers tussen China en de VS (landen waar de doodstraf wordt toegepast) en je ziet overduidelijke verschillen.
B) De keuze tussen leven en dood wordt steeds meer bepaald door geld. Dat zien we nu al in de zorg, een andere post die door de samenleving wordt bekostigd. Daar valt het gevangeniswezen echt niet buiten. Ik blijf bij mijn stelling dat wanneer de criminaliteitscijfers wegens bezuinigingen en de crisis zullen blijven stijgen de samenleving zal vragen om hardere straffen. Waaronder de discussie rondom de doodstraf.
C) Licht dementerende ouderen worden in Nederland al geëuthanaseerd. Wanneer een schizofreen goed is ingesteld op medicatie kan hij/zij bij zijn volle verstand zo'n wens kenbaar maken.
Nu loop je zwaar uit je nek te lullen zonder enige onderbouwing en gebruik je nu precies het argument dat wij alsmaar aandragen, tegen jezelf.
Waar haal jij in vredesnaam vandaan dat licht dementerende bejaarden in Nederland worden geëuthanaseerd . En ook een goed ingestelde schizofreen is niet bij zijn of haar volle verstand, je denkt met zorgvuldige gekozen woorden de onzinnigheid van je betoog te omzeilen. Een wens kenbaar maken kan namelijk altijd, ik kan ook de wens kenbaar maken te kunnen vliegen, alleen zal dat niet gebeuren op eigen kracht.
Het cynisme waar jij je van bedient is schokkend en getuigt van een niets ontziend gebrek aan moreel besef en van een vervelend soort kinderlijke drammerigheid, maar vooral van een intellectuele oneerlijkheid . Eigenlijk kun je zo aansluiten bij al die gelovige betweters die precies dezelfde retoriek gebruiken om hun gelijk te houden terwijl al heel snel duidelijk werd dat ze geen enkel werkelijk ander argument hebben dan een goedkoop sentiment.
En als het de bedoeling voor jou is om het goedkoop te houden, dat laatste is het wat dat betreft wel gelukt.
Meer heb ik niet toe te voegen, want ik heb geen zin om deel te nemen aan een herhaling van zetten.