Poll: Young people turn decisively against religion

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
PietV.
Erelid

Poll: Young people turn decisively against religion

Bericht door PietV. »

Bron: Ian Dunt

Tuesday, 25 June 2013 9:26 AM

Young people in Britain have turned against religion, with many considering it a source of evil, a new poll suggests.

A YouGov poll for the Sun found intense hostility towards religion among 18-24 year olds and very low levels of belief in God.

Forty-one per cent of young people told pollsters 'religion is more often the cause of evil in the world' while only 14% said it was a cause for good.

Asked which figures had influence in their lives, religious leaders came bottom, with only 12% saying they were influenced by them.

That was a lower figure even than for politicians, who scored 38%, brands, which scored 32% or celebrities, who scored 21%.

Twenty-five per cent of young people said they believed in God, 19% believed in a non-Godlike 'spiritual greater power' and 38% were atheists who didn't believe in any greater spiritual power.

Among believers, 13% were Church of England, nine per cent were Roman Catholic and four per cent were Muslim.

Een beeld wat we op meerdere plaatsen tegenkomen. Jongeren haken massaal af en worden agnost/atheïst.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Re: Poll: Young people turn decisively against religion

Bericht door The Prophet »

Ian Dunt schreef:A YouGov poll for the Sun found intense hostility towards religion among 18-24 year olds and very low levels of belief in God.
Ik zie geen onderbouwing voor "intense hostility". Wel een desinteresse in religie of het aanstippen van wandaden door religie. Maar intense vijandigheid gaat nog wel een paar stappen verder.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

The Prophet schreef:Ik zie geen onderbouwing voor "intense hostility". Wel een desinteresse in religie of het aanstippen van wandaden door religie. Maar intense vijandigheid gaat nog wel een paar stappen verder.
Misschien is het wel door een christen geschreven. :D
Die beginnen bij kritiek ook nog wel eens snel te piepen over "vervolging".
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Grima
Forum fan

Bericht door Grima »

Vijandigheid...nee zeer zeker niet tenzij we het over in zwart gehulde pubers hebben die zich nu eenmaal graag even afzetten tegen de gevestigde orde en wat is makkelijker dan religie? Ook ik heb me hieraan schuldig gemaakt (en eerlijk gezegd is het af en toe nog steeds even leuk aan het hek te rammelen als het verder geen gevolgen heeft voor mij persoonlijk).
Vergeet echter niet dat religieuzen al snel gepikeerd zijn door hun "waarheid" af te wijzen. Gewoon nee zeggen word al snel als doodsteek ervaren door hun.
Plaats reactie