Een non-theïst toch ook niet?SteffOnline schreef:Helemaal niet eens. Een atheïst gelooft niet in een god.
Atheïsme betekent niet "godsontkenning".Een non theist erkent of ontkent god niet, het maakt geen deel uit in zijn visie.
Het is een woord uitgevonden door theïsten om diegenen die niet in (hun) goden geloofden te duiden.
Daar passen jouw zgn. "non-theïsten" prima in, aangezien ze geen theïsten zijn.
Non-theïsme is een overbodige naam voor iets dat al onder een andere naam bekend was: Atheïsme, de afwezigheid van een godsgeloof.Men mag beweren dat ik niet weet wat een atheist is, maar dat geldt voor jouw rond de non theist.
Het filmpje buffert (hier nu) niet (want youtube is weer eens aan het experimenteren met het een of ander), maar ik snap ook niet wat een filmpje over het boeddhisme toevoegt aan je verhaal over non-theïsme. Boeddha wordt toch niet geacht een god te zijn, ook al is deze tijdens de zwangerschap van koningin Maya door "wijze mannen" benoemd tot godenzoon?
(Al vraag ik me af waarom deze mannen dan het gezag wordt toegekend "wijs" te zijn geweest. Semi-theïsme?)