heeck schreef:Haha die Jagang,
Even een dipje vanwege een verhelderend overkomend uitzicht op het ware formaat van de gang van zaken.
Nee, eerder een gesneuvelde koppakking.
Niet om het formaat, maar om het vruchteloze duw en trekwerk.
Gedenk het vechten tegen de bierkaai, dat nooit valt te winnen.
Tot je beseft dat als je niet vecht je door die bierkaai de gracht wordt ingeschoven.
Ja, wat we doen als de "bierkaai" aan de deur komt, zie ik dan wel weer.
Een proxy-oorlog op een forum zal aan de uitkomst niet veel veranderen.
En dan komen de Coveyaanse kringen in het water te pas, waarvolgens je je invloedssferen kunt inschatten en gaat afwegen op welk gebied je hoeveel moeite gaat investeren.
Ik kende die Coveyaanse kringen niet, maar ze kloppen pittig met mijn huis-tuin-en-keuken-wijsheden. {
http://www.mt.nl/90/66330/management/de ... heden.html" onclick="window.open(this.href);return false; }
"Wijsheid 8" komt me vreemd voor, in de context van de deterministische gedachtengang die je hier hanteert.
Maar het maakt niet uit.
Veel zaken daarvan kan ik niet in de praktijk brengen.
Systeem scheppen en prioriteiten stellen/hoofd & bijzaken scheiden is niet de sterkste kant van ADD-ers.
Ben meer van het type snel-associatief denken.
Wat je jongste inzicht te maken zou kunnen hebben met "Humanist-af" worden, daar snap ik helemaal niets van.
Tenzij je humanisme verwart met een geloof; dan kan zoiets best over beteren.
Roeland
Roeland, elke inhoudelijke levensopvatting is een "geloof".
Alleen is niet elk geloof een religie.
Maar humanisme omvat wel een belangrijke "geloofskwaliteit" die ik mis, en dat is het vertrouwen in "de mens" om met het gebruik van rede hun problemen op te lossen.
En natuurlijk lost men met het gebruik van rede meer problemen op dan met bidden, daarover geen onduidelijkheid.
Maar men blijft wel steeds vechten met een biddende meerderheid, die volgens mij ook onder de soort "mens" valt.
En daar bovenop valt ook het "Verlichte westen" ten prooi aan een economische, neerwaartse spiraal.
Ook hier nemen de tegenstellingen toe, terwijl er ook nog eens een massief overbevolkingsprobleem op ons afrolt.
Dat gaan we helemaal niet "oplossen", maar dat gaat gewoon gebeuren.
Behalve voor diegene die meent dat we al die problematiek met ons verstand wel gaan oplossen, zie ik geen reden om op grond de hierboven genoemde gegevens onder de vlag "humanist" te varen.