Welke argumentatie? Deze?lost and not found yet! schreef:Maar toch eigenlijk wel jammer dat je niet ingaat op de argumentatie in mijn posts Dikkemick!
je eerste zin ben ik het (met egoistische) tegenzin mee eens. Het mag, is gedoogd, dus jij doet dit. Prima. Ik schuif wel een plaats op.Ik vind dat ik het recht heb om op een terras, waar dat toegestaan is, te roken! De anti rooklobby heeft al genoeg bereikt voor de niet rokers! Of bestaan er in jouw belevingswereld geen rokers? En hoezo onvrijheid? Je kunt toch ook gewoon binnen gaan zitten? De veroverde ruimte van de anti rooklobby, speciaal voor jou!?
Je 2e zin ben ik het niet mee eens. Zou dit echt alleen voor de anti-rooklobby gerealiseerd zijn, of zit er meer achter? Ook ik heb ik klassen gezeten waar de leraar stond te kettingroken. Geen goede zaak vinden we nu? Hebben we dat te wijten(!) aan de antirooklobby of is dit gewoon beschaving?
Je derde zin: Ja, in mijn wereld zijn (helaas) nog rokers. Zoals verteld, ik heb er ongelooflijk last van als mijn buren ieder kwartier MOETEN roken. Maar ook dan verplaats IK me, omdat ze buiten mogen roken.
Je zin m.b.t. binnen zitten: Dat verdom ik! Zeker ook als ik je laatste zin lees. Je hebt nogal wroeging wat betreft de anti rooklobby. Helaas ben ik er trots op dat we het zover voor elkaar hebben gekregen. Nu die laatste stap nog. het is deels egoistisch belang, deels in belang van de kinderen en de beschaving. IK vind dat roken daar niet meer bij hoort. Roken heeft in mijn optiek geen enkel nut, behalve het wegdrukken van de ontwenningsverschijnselen.