Homeopathie is kwakzalverij.
Moderator: Moderators
- MOODY BLUE
- Diehard
Dus dat verhaal dat hij jou kent op de één of andere manier (fysiek) kent is verzonnen?beste cluny,
wie jij ook bent, dit verhaal heb jij comopleet uit je duim gezogen en van nu af aan heb je geen enkel recht van spreken meer
ga mij niet vertellen dat ik een kwakzalver zou zijn
toen ik pas met homoeopathie begon was ik nog geen fan van the who
dat is het bewijs dat je liegt
eeen skepticus en een leugenaar ben je, cluny!
mustafa

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.
There you go man, keep as cool as you can.
-
bad_religion
Volgens mij is dat wat Mustafa zegt. Waarom zou Mustafa liegen? Ik ken hem niet anders dan een oprecht mens. Huma/Cluny ken ik vooral als een user die graag anderen beledigt en ze voor rotte vis te kakken zet, hoewel ik sinds het einde van het God Bestaat Niet forum geen problemen meer heb gehad met Huma. Dat laatste doet echter niets af aan het feit hoe Huma uit de hoek kan komen naar mensen die hij niet ziet zitten.MOODY BLUE schreef:Dus dat verhaal dat hij jou kent op de één of andere manier (fysiek) kent is verzonnen?beste cluny,
wie jij ook bent, dit verhaal heb jij comopleet uit je duim gezogen en van nu af aan heb je geen enkel recht van spreken meer
ga mij niet vertellen dat ik een kwakzalver zou zijn
toen ik pas met homoeopathie begon was ik nog geen fan van the who
dat is het bewijs dat je liegt
eeen skepticus en een leugenaar ben je, cluny!
mustafa
Als ik dat zo allemaal lees , is voormeld forum terecht verwijderd ?sinds het einde van het God Bestaat Niet forum geen problemen meer heb gehad
Moesten de deelnemers misschien tegen zichzelf beschermd worden ?
Enfin ... het kan me geen berst meer schelen wat daar allemaal is gebeurt ....
kan je terugkeren naar het onderwerp zelf .... dat is namelijk interesssanter dan dit soort herbergruzies .... ....
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Er zijn inderdaad mensen die vermoeden dat de RVU heeft forum heeft gesloten vanwege de onbeheersbare ruzies waar een aantal harde kern bekenden debet aan waren.Tsjok45 schreef:Als ik dat zo allemaal lees , is voormeld forum terecht verwijderd ?sinds het einde van het God Bestaat Niet forum geen problemen meer heb gehad
Moesten de deelnemers misschien tegen zichzelf beschermd worden ?
Enfin ... het kan me geen berst meer schelen wat daar allemaal is gebeurt ....
kan je terugkeren naar het onderwerp zelf .... dat is namelijk interesssanter dan dit soort herbergruzies .... ....
-
bad_religion
Zo vind ik dit hele draadje,de niet inbreng van mustafa, of e.v.t. andere inbreng waarin gelogen omtrent een fictieve gebeurtenissen /relaties m.b.t andere forum deelnemers een afbreuk aan dit forum.Ridder schreef:Er zijn inderdaad mensen die vermoeden dat de RVU heeft forum heeft gesloten vanwege de onbeheersbare ruzies waar een aantal harde kern bekenden debet aan waren.
Echter dit is het forum niet te verwijten en aan de andere kant is het dan wel weer zo dat dit forum niet vanwege de p.r. de vrijheid van meninguiting beperkt
Natuurlijk is het een verzonnen verhaal.
Het feit is wel dat als het gebeurd was, de homeopaat er nooit achter was gekomen dat het Belladonna C30 medicijntje door een ander waardeloos brouwsel was vervangen.
Belladonna C30 bestaat niet, ver voor het getal van Avogadro, wat waarschijnlijk ergens al bij 10 was het Belladonna gehalte niet meer meetbaar en merkbaar geweest.
Ooit heeft Mustafa Islam zelfs een wonderbaarlijke genezing met een C300 brouwsel beschreven.
Ik wil met mijn fictieve verhaal alleen maar aantonen dat als zoiets gebeurt, wat bij een gewone apotheek een heel ernstige zaak is, dat het bij een homeopathische apotheek met D12 verdunningen en hoger het geen ene moer uitmaakt.
Het feit is wel dat als het gebeurd was, de homeopaat er nooit achter was gekomen dat het Belladonna C30 medicijntje door een ander waardeloos brouwsel was vervangen.
Belladonna C30 bestaat niet, ver voor het getal van Avogadro, wat waarschijnlijk ergens al bij 10 was het Belladonna gehalte niet meer meetbaar en merkbaar geweest.
Ooit heeft Mustafa Islam zelfs een wonderbaarlijke genezing met een C300 brouwsel beschreven.
Ik wil met mijn fictieve verhaal alleen maar aantonen dat als zoiets gebeurt, wat bij een gewone apotheek een heel ernstige zaak is, dat het bij een homeopathische apotheek met D12 verdunningen en hoger het geen ene moer uitmaakt.
Laatst gewijzigd door Cluny op 27 aug 2006 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
-
bad_religion
-
Samante
Die hele alternatieve 'genees'-wereld kan bestaan omdat mensen belazerd willen worden. De goedgelovigheid van mensen en het theater van de 'genezers' zorgen ervoor dat veel geld wordt verdiend uit het kleine beetje hoop dat er bij mensen nog is.
Ik heb mijn moeder ooit begeleid naar een kwakzalver die met een ankh (dat was zijn gereedschap) langs het lichaam ging en daarmee de kundalinistroming zou beinvloeden.
Mijn moeder vertelde daar iets mee te voelen, als die man met dat malle geval uit de oudheid langs haar lichaam ging. Ze zei te voelen hoe haar aderen weer bloed transporteerden door haar lichaam.
Ik mankeer ook wat en ging ook bij die man op de bank liggen. De behandelingen van mijn moeder was ik niet bij, ik zat in de wachtkamer. Maar omdat ik zelf ook in behandeling ging kon ik zien en merken wat die man nu eigenlijk deed achter die gesloten deur.
Het was theater en niks meer dan dat. Ik voelde helemaal niks bijzonders. Toen mijn maag ging borrelen zei de man dat het begon te werken, dat was te horen. Ik had gewoon een lege maag en niets meer dan dat.
Wat een lariekoek en wat een bedrog!
Per sessie werd 25 gulden gerekend. Toen ik en mijn moeder weggingen waren de volgende goedgelovige arme sodemieters aan de beurt om belazerd te worden.
Bij de EO is een serie bezig over mensen die naar gebedsgenezing gaan. Het is allemaal dezelfde manier van theater en mensen belazeren. Zuiver bedrog en niets meer dan dat.
De spirituele nevelen en rookgordijnen die men erbij ophangt maken dat zeer veel mensen stekeblind trappen in de val van misleiding die alternatieve geneeswijze heet. En homeopathie schaar ik daar dus ook onder.
Overigens vind ik het voorbeeld van het oorpijnkindje wel een heel erg zwak voorbeeld om het gelijk van de homeopathische kunsten te bewijzen. Vroeg of laat houdt een kind altijd wel op met huilen en valt het in slaap. Een of ander flutwatertje draagt daar niets aan bij..
Ik heb mijn moeder ooit begeleid naar een kwakzalver die met een ankh (dat was zijn gereedschap) langs het lichaam ging en daarmee de kundalinistroming zou beinvloeden.
Mijn moeder vertelde daar iets mee te voelen, als die man met dat malle geval uit de oudheid langs haar lichaam ging. Ze zei te voelen hoe haar aderen weer bloed transporteerden door haar lichaam.
Ik mankeer ook wat en ging ook bij die man op de bank liggen. De behandelingen van mijn moeder was ik niet bij, ik zat in de wachtkamer. Maar omdat ik zelf ook in behandeling ging kon ik zien en merken wat die man nu eigenlijk deed achter die gesloten deur.
Het was theater en niks meer dan dat. Ik voelde helemaal niks bijzonders. Toen mijn maag ging borrelen zei de man dat het begon te werken, dat was te horen. Ik had gewoon een lege maag en niets meer dan dat.
Per sessie werd 25 gulden gerekend. Toen ik en mijn moeder weggingen waren de volgende goedgelovige arme sodemieters aan de beurt om belazerd te worden.
Bij de EO is een serie bezig over mensen die naar gebedsgenezing gaan. Het is allemaal dezelfde manier van theater en mensen belazeren. Zuiver bedrog en niets meer dan dat.
De spirituele nevelen en rookgordijnen die men erbij ophangt maken dat zeer veel mensen stekeblind trappen in de val van misleiding die alternatieve geneeswijze heet. En homeopathie schaar ik daar dus ook onder.
Overigens vind ik het voorbeeld van het oorpijnkindje wel een heel erg zwak voorbeeld om het gelijk van de homeopathische kunsten te bewijzen. Vroeg of laat houdt een kind altijd wel op met huilen en valt het in slaap. Een of ander flutwatertje draagt daar niets aan bij..
- MOODY BLUE
- Diehard
Je hebt helemaal gelijk Samante, het is allemaal theater.Samante schreef:Die hele alternatieve 'genees'-wereld kan bestaan omdat mensen belazerd willen worden. De goedgelovigheid van mensen en het theater van de 'genezers' zorgen ervoor dat veel geld wordt verdiend uit het kleine beetje hoop dat er bij mensen nog is.
Alleen het is zo verdrietig dat goedgelovige mensen geld neerleggen omdat ze vaak wanhopig zijn v.w.b. hun gezondheid.
Trouwens de EO doet net zo hard mee aan leugens en theater, kijk alleen maar eens naar Andries Knevel
Daar mensen "het leven" an-sich, en hun eigen bestaan zo belangrijk zijn gaan vinden i.p.v. de continuïteit van de natuur, zullen velen zich ook altijd willen laten belazeren, hetzij middels religie, hetzij middels zulke zaken als homeopathie.

Samante, dat het bij je moeder wel werkte (althans, zoals zij dat aangaf) en bij jou niet, kan even goed te maken hebben met de mogelijkheid dat jouw moeder er meer in geloofde dan jij. Het is niet geheel onbekend binnen de mystiek dat mystieke ervaringen enkel mogelijk zijn bij een absoluut vertrouwen en geloof.
waarop ik wil aansluiten met de opmerking dat het principe van genezing m.b.v. homoeopathie berust op het stimuleren van het zelfgenezend vermogen
dat er ziektestadia bestaan waar bij de homoeopathie niet meer afdoende is hoeft geen reden te zijn de homoeopathie af te doen als slechts kwakzalverij
er bestaan kwakzalvers, ook onder de homoeopathen, maar net zo goed als het feit dat niet iedere moslims sinds 9 / 11 meteen een terrorist is, kun je ook niet zeggen dat homoeoepathie, alleen maar omdat er onder de homoeopathen ook beunhazen rondlopen, meteen ook maar kwakzalverij is
en voor de onbesliste strijd op verifieerbaarheid van de werking van homoeopathie kan iedereen surfen, bijvoorbeeld naar noorderlicht (vpro)
en de gesprekstechniek van paul roesemuller heeft af en toe veel weg van het homoeopathisch principe, confronterend en uitspraken ontlokkend
ik zag hem vanmiddag met yasmine allas in somalie (trema doet het ook al niet
)
dat er ziektestadia bestaan waar bij de homoeopathie niet meer afdoende is hoeft geen reden te zijn de homoeopathie af te doen als slechts kwakzalverij
er bestaan kwakzalvers, ook onder de homoeopathen, maar net zo goed als het feit dat niet iedere moslims sinds 9 / 11 meteen een terrorist is, kun je ook niet zeggen dat homoeoepathie, alleen maar omdat er onder de homoeopathen ook beunhazen rondlopen, meteen ook maar kwakzalverij is
en voor de onbesliste strijd op verifieerbaarheid van de werking van homoeopathie kan iedereen surfen, bijvoorbeeld naar noorderlicht (vpro)
en de gesprekstechniek van paul roesemuller heeft af en toe veel weg van het homoeopathisch principe, confronterend en uitspraken ontlokkend
ik zag hem vanmiddag met yasmine allas in somalie (trema doet het ook al niet
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
ik ben feminist
ervaring telt
beste samante,Samante schreef:Die hele alternatieve 'genees'-wereld kan bestaan omdat mensen belazerd willen worden. De goedgelovigheid van mensen en het theater van de 'genezers' zorgen ervoor dat veel geld wordt verdiend uit het kleine beetje hoop dat er bij mensen nog is.
het lijkt me geen geval van logische spiritualiteit om homoeopathie te verwarren met gebedsgenezing
en je opmerking over de oorpijn van het kindje slaat nergens op en vind ik van jouw kant wel erg gemakkelijk!
mustafa
god = music
ik ben feminist
ervaring telt
ik ben feminist
ervaring telt
- MOODY BLUE
- Diehard
Zelfgenezend vermogen OK! Daar zijn geen dure homeopathen met dito middeltjes voor nodig. Alleen meer geloof in eigen geestelijke kracht.mustafa schreef:waarop ik wil aansluiten met de opmerking dat het principe van genezing m.b.v. homoeopathie berust op het stimuleren van het zelfgenezend vermogen
ik zag hem vanmiddag met yasmine allas in somalie (trema doet het ook al niet)