Je opmerkingen vind ik vaak erg denigrerend. Dit is een forum waar mensen zoals ik wat ideetjes in brengen die wellicht door een deskundige kunnen worden beoordeeld op haalbaarheid. Je begon al met je VORK en toen ik als voorbeeld aanhaalde dat er ook zomaar IB schijven konden worden veranderd met meer dan 10%, dat er zomaar een plafond tot waar men een bepaalde premie moet betalen van 35.000 naar 50.000 opschroefde betekenen voor jou dus niets. Die volgens jou "niet gekwantificeerde, nauwelijks geobjectiveerde, en slonzig gerationaliseerde opmerkingen "zijn wel gebaseerd op eerdere en recente veranderingen in het belastingsysteem.heeck schreef:Cactus,Cactus schreef:Zoals ik schreef waren de hoogste belastingschijven in de vorige eeuw 70 en later 62 % Dat zal jij je ook wel kunnen herinneren. Die werden toch ook zomaar verlaagd tot 52% !
Onlangs werd ook het plafond voor de bijdrage Inkomens Afhankelijke Bijdrage Zorgwet ook verhoogd van 35000 naar 50000 euro inkomen . Als dat zomaar kan dan kan de bijdrage voor de AOW ook best naar een veel hoger inkomensplafond worden verschoven. Daardoor kan het percentage omlaag hetgeen goed uitkomt voor de lagere inkomens en dan komt er voldoende AOW premie binnen zodat er geen AOW uitkeringen meer uit de algemene middelen hoeven te worden gehaald. Dat helpt weer om de uitgaven te verminderen en het budget beter sluitend te maken. Wie betalen dat dan ? Voornamelijk de echt hoge inkomens.
Zoals ik al schreef heb ik niets aan niet gekwantificeerde, nauwelijks geobjectiveerde, en slonzig gerationaliseerde opmerkingen.
En zelfs al had je dat allemaal wel aangeleverd dan ben ik niet in staat om dat alles zonder modellen te evalueren.
Houd er gewoon rekening mee dat ik maar beperkt slim ben.
Roeland
Het zou je sieren hierop eens een reactie te geven ipv denigrerende opmerkingen over mijn voorstellen.
Verder zouden die z.g. kopstukken in de regering eens wat beter hun werk moeten doen want de huidige financiële puinhoop , enorme staatsschuld en het maar niet op gang komen van onze economie is voor een groot deel te wijten aan deze en voorgaande regeringen.
Dat is mij nu wel duidelijk.heeck schreef: Houd er gewoon rekening mee dat ik maar beperkt slim ben.