Wat lees je nu?

Geef hier je mening over boeken die je hebt gelezen.

Moderator: Moderators

Peter van Velzen
Site Admin

Re: Wat lees je nu?

Bericht door Peter van Velzen »

Heb ik al verteld dat ik er eindelijk in geslaagd was "Also sprach Zaratoestra" uit te lezen, en dat ik nog steeds niet snap waarom het zo'n bijzonder boek is?
Ik wens u alle goeds
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Wildgroei van Rob Hengeveld. Elders door mij al onder de aandacht gebracht.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Peter van Velzen schreef:Heb ik al verteld dat ik er eindelijk in geslaagd was "Also sprach Zaratoestra" uit te lezen, en dat ik nog steeds niet snap waarom het zo'n bijzonder boek is?
Wat ik tot nog toe begreep van hem, over hem, eigenlijk, is dat hij voortdurend verkeerd werd/wordt begrepen. Hij vindt de moraal door een god, een opgelegde moraal, dus, verwerpelijk.
Maar hij heeft geen alternatief!

Ik kom hier nog wel op terug in een apart topic. Boeiend!!
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

doctorwho schreef:Wildgroei van Rob Hengeveld. Elders door mij al onder de aandacht gebracht.
Komt op mijn lijstje
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Ik heb het boek "Conversations on Consciousness" bijna uit. Het boek is geschreven door Susan Blackmore, en bevat interviews met allerlei neurologen en filosofen over het bewustzijn.

http://atheism.about.com/od/bookreviews ... scious.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.bol.com/nl/p/conversations-o ... 002945842/" onclick="window.open(this.href);return false;
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
Peter van Velzen
Site Admin

chromis schreef:Ik heb het boek "Conversations on Consciousness" bijna uit. Het boek is geschreven door Susan Blackmore, en bevat interviews met allerlei neurologen en filosofen over het bewustzijn.

http://atheism.about.com/od/bookreviews ... scious.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.bol.com/nl/p/conversations-o ... 002945842/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dank voor de tip: op mijn verlanglijstje gexet. Ik heb inmiddels "Natuurlijke intelligentie" uit, en ga daar eerst nog een nachtje over slapen. Geeft namelijk alheel veel te denken.
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

Robert Ludlum: De Bourne supremacy (Nederlandse vertaling)
Hiet deed ik mijn inspiratie op dat alleen god x bestaat maar dat hij (heel gemeen) alleen gebeden aan god y verhoort, , , Ludlums werk zit vol met allerlei personen die iemand anders voorwenden te zijn, en hoofpersonen die geen flauw benul hebben van hun situatie. En natuurlijk bedrog binnen bedrog,
Ik wens u alle goeds
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Ik ben begonnen met "Hitch-22", de memoires van Christopher Hitchens

Zie: http://www.bol.com/nl/p/hitch-22/1001004010924084/" onclick="window.open(this.href);return false;
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

chromis schreef:Ik ben begonnen met "Hitch-22", de memoires van Christopher Hitchens

Zie: http://www.bol.com/nl/p/hitch-22/1001004010924084/" onclick="window.open(this.href);return false;
Daarin ben ik nu halverwege. Let op het verhaal over Clinton .... verrassend ,,, (uit zijn schooltijd)
windsurfer
Diehard

Bericht door windsurfer »

Net gelezen "zen en de kunst van het motoronderhoud' van Robert Pirsig. Hoewel een klassieker kende ik het boek niet, en moet zeggen dat ik het een aardig boek vond om te lezen.
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Het verdriet van België van Hugo Claus.
Eenmaal aan het taalgebruik van onze zuiderbuur gewend een plezant boek.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

"infidel" Aayaan Hirsi Ali

Vreselijk! Haren gaan recht overeind staan. Barbaars geloof uit stenen tijdperk.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Aldus sprak de 'normale' mens
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Normaal wil ik niet zeggen. Wel moralistisch SUPERIEUR! En dat voor een atheist.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

normaal stond dan ook bewust tussen ' '
Plaats reactie