Positieve invloed Omega-3 schromelijk overdreven

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

Blues-Bob
Bevlogen

Re: Positieve invloed Omega-3 schromelijk overdreven

Bericht door Blues-Bob »

Lucy schreef: (En dat is zonde, omdat het me veel beter lijkt voor het milieu, oftewel onze omgeving)!
Eigenlijk is dit al heel geniaal. Je geeft aan dat jij het zonde vindt, omdat jij de omgeving / het milieu belangrijk vindt, maar als blijkt dat je open staat voor het feit dat je het niet zeker weet, of het ook wel dat effect op onze omgeving heeft. =D>

Best wel niet onaardig om zo te lezen. Volgens mij is je denk-techniek best wel wat vooruit gegaan. Sinds ik je posts voor het eerst las, bedoel ik dan.

*kruipt weer onder een steen*
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Lucy
Forum fan

Bericht door Lucy »

Als ik er nog één ding over mag zeggen: iemand die het geen probleem vindt dat vissen en andere waterdieren zo (af)geslacht worden, zou dan ook niet tegen ritueel slachten moeten zijn!!! Want dat is in feite gewoon hetzelfde!!! (Al duurt het voor die vissen meestal nóg langer)!!!
-'Mits goed gelezen, is de Bijbel het beste argument
voor atheïsme ooit.' (I. Asimov)
-'Ik ben tegen religie omdat dat ons voorhoudt tevreden te zijn met het niet snappen van de wereld.' (R. Dawkins)
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Lucy schreef:Als ik er nog één ding over mag zeggen: iemand die het geen probleem vindt dat vissen en andere waterdieren zo (af)geslacht worden, zou dan ook niet tegen ritueel slachten moeten zijn!!! Want dat is in feite gewoon hetzelfde!!! (Al duurt het voor die vissen meestal nóg langer)!!!
Lucy, vissen en zoogdieren kun je in deze niet vergelijken. Jij rijd zeker ook geen auto? Of loopt door bos, hei en weiland?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Lucy
Forum fan

Bericht door Lucy »

Fish schreef:
Lucy schreef:Als ik er nog één ding over mag zeggen: iemand die het geen probleem vindt dat vissen en andere waterdieren zo (af)geslacht worden, zou dan ook niet tegen ritueel slachten moeten zijn!!! Want dat is in feite gewoon hetzelfde!!! (Al duurt het voor die vissen meestal nóg langer)!!!
Lucy, vissen en zoogdieren kun je in deze niet vergelijken. Jij rijd zeker ook geen auto? Of loopt door bos, hei en weiland?
Nee, ik rijd geen auto, maar ik ga soms wel naar het bos ofzo. Maar wat bedoelt u daar precies mee? Bedoelt u dat vissen niet met andere dieren te vergelijken zijn, omdat wij die nooit mooie dingen zien doen en er verder weinig mee te maken hebben? Maar dat mag nooit een excuus zijn hoor. Dat is eigenlijk heel onrechtvaardig. Een vis is gewoon een levend wezen, en daar moeten we dus gewoon respect voor hebben. En trouwens: er zijn hele mooie natuurfoto's te vinden van de onderwaterwereld, in bijvoorbeeld de National Geographic ofzo. Dus dan kan men wel degelijk zien hoe mooi het onder water is!
PS: Wel heel grappig dat uw nickname Fish is, en we net met dit onderwerp bezig zijn! :lol:
-'Ik ben tegen religie omdat dat ons voorhoudt tevreden te zijn met het niet snappen van de wereld.' (R. Dawkins)
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Lucy schreef: Nee, ik rijd geen auto, maar ik ga soms wel naar het bos ofzo. Maar wat bedoelt u daar precies mee? Bedoelt u dat vissen niet met andere dieren te vergelijken zijn, omdat wij die nooit mooie dingen zien doen en er verder weinig mee te maken hebben? Maar dat mag nooit een excuus zijn hoor. Dat is eigenlijk heel onrechtvaardig. Een vis is gewoon een levend wezen, en daar moeten we dus gewoon respect voor hebben. En trouwens: er zijn hele mooie natuurfoto's te vinden van de onderwaterwereld, in bijvoorbeeld de National Geographic ofzo. Dus dan kan men wel degelijk zien hoe mooi het onder water is!
PS: Wel heel grappig dat uw nickname Fish is, en we net met dit onderwerp bezig zijn! :lol:
Omdat auto rijders (maar ook bus of trein passagiers) per jaar millioenen insecten, vogels en zoogdieren doodrijden, en loop je door het bos trap je ook diertjes dood, sommige leven nog een tijdje en sterven dan.
Respect is in dit geval niet het goede woord denk ik.
Respect betekent aanzien, eerbied of waardering, die men heeft voor (of ontvangt van) iemand vanwege zijn kwaliteiten, prestaties of vaardigheden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Respect" onclick="window.open(this.href);return false;

Vis is voedsel voor andere vissen, vogels en zoogdieren (en een van die zoogdieren is de mens).
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Lucy
Forum fan

Bericht door Lucy »

Fish schreef:
Lucy schreef: Nee, ik rijd geen auto, maar ik ga soms wel naar het bos ofzo. Maar wat bedoelt u daar precies mee? Bedoelt u dat vissen niet met andere dieren te vergelijken zijn, omdat wij die nooit mooie dingen zien doen en er verder weinig mee te maken hebben? Maar dat mag nooit een excuus zijn hoor. Dat is eigenlijk heel onrechtvaardig. Een vis is gewoon een levend wezen, en daar moeten we dus gewoon respect voor hebben. En trouwens: er zijn hele mooie natuurfoto's te vinden van de onderwaterwereld, in bijvoorbeeld de National Geographic ofzo. Dus dan kan men wel degelijk zien hoe mooi het onder water is!
Omdat auto rijders (maar ook bus of trein passagiers) per jaar millioenen insecten, vogels en zoogdieren doodrijden, en loop je door het bos trap je ook diertjes dood, sommige leven nog een tijdje en sterven dan.
Respect is in dit geval niet het goede woord denk ik.
Ja, dat is zo. Maar dat kun je niet altijd voorkomen, dat gebeurt ook weleens per ongeluk.
Respect betekent aanzien, eerbied of waardering, die men heeft voor (of ontvangt van) iemand vanwege zijn kwaliteiten, prestaties of vaardigheden.
Niet alleen maar. Respect kan ook betekenen: iets of iemand goed behandelen, omdat het immers een levend wezen is!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Respect" onclick="window.open(this.href);return false;

Vis is voedsel voor andere vissen, vogels en zoogdieren (en een van die zoogdieren is de mens).
Ja, maar wij hebben het geluk dat we goede alternatieven hebben, bijvoorbeeld zeewier en algen. Begrijp me niet verkeerd hoor: wanneer er goed met die dieren wordt omgegaan, het niet meer zo slecht is voor het milieu en het zeeleven en niet meer heel het zeeleven vernietigd wordt, mag men van mij natuurlijk zoveel vis eten als-ie wil! (Als er überhaupt ooit nog verbetering komt in die dingen)!!!

Lucy, U zo vriendelijk willen zijn om de snelcursus quoten nog eens door te nemen?
Scheelt het beheer weer werk.
Dank U

Jin
Plaats reactie