Ik zat eigenlijk te denken aan een religie die niet alleen het "hiernamaals" garandeerd, maar ook de zekerheid dat je je banksaldo uit het "nu" kan meenemen naar "gene zijde". Dit is echt iets nieuws. Bestaande religies kennen dit nog niet. Vanwege het verwachte succes denk ik toch zelf de rol van penningmeester op me te moeten nemen gezien het niet geringe belang wat aan het vertrouwen in dergelijke transacties moet worden toegekend. Want we willen onze geloofsgenoten niet teleurstellen toch?Fish schreef:Dan wordt ik daarna wel penningmeester.Bonjour schreef:Als jij nu even iets dieps zegt, dan zorgen wij wel voor je kruisiging, en bouwen een mythe om je leven er later omheen.
Nieuwe religie, ook voor u allen !!
Moderator: Moderators
- GuusNatuur
- Banned
Re: Nieuwe religie, ook voor u allen !!
redeneren is makkelijker dan je denkt: redeneren is makkelijker als je denkt.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Ik voorzie een schisma . . .GuusNatuur schreef:Ik zat eigenlijk te denken aan een religie die niet alleen het "hiernamaals" garandeerd, maar ook de zekerheid dat je je banksaldo uit het "nu" kan meenemen naar "gene zijde". Dit is echt iets nieuws. Bestaande religies kennen dit nog niet. Vanwege het verwachte succes denk ik toch zelf de rol van penningmeester op me te moeten nemen gezien het niet geringe belang wat aan het vertrouwen in dergelijke transacties moet worden toegekend. Want we willen onze geloofsgenoten niet teleurstellen toch?Fish schreef:Dan wordt ik daarna wel penningmeester.Bonjour schreef:Als jij nu even iets dieps zegt, dan zorgen wij wel voor je kruisiging, en bouwen een mythe om je leven er later omheen.
Ik wens u alle goeds
Ik zou als ik jouw was een wat overtuigender verhaal proberen weg te zetten. Mijn banksaldo is in het nu al minimaal en wil je wereldwijd gaan dan moet je er eerst zorgen dat wereldwijd iedereen een banksaldo heeft anders werkt ook die noviteit niet .Ik zat eigenlijk te denken aan een religie die niet alleen het "hiernamaals" garandeerd, maar ook de zekerheid dat je je banksaldo uit het "nu" kan meenemen naar "gene zijde". Dit is echt iets nieuws. Bestaande religies kennen dit nog niet. Vanwege het verwachte succes denk ik toch zelf de rol van penningmeester op me te moeten nemen gezien het niet geringe belang wat aan het vertrouwen in dergelijke transacties moet worden toegekend. Want we willen onze geloofsgenoten niet teleurstellen toch?
En misschien is dat ook wel de reden waarom het nieuw lijkt, het zal niet gaan werken.

- GuusNatuur
- Banned
De opbrengst: Paus, Judas, 3 uit het oosten, penningmeester en iemand die goed kan timmeren. Nee, dat hebben we allemaal al. Ik mis eigenlijk allerlei charismatische personen met frisse ideeen m.b.t. de zin van het leven en de zin van het niet-leven na de dood verpakt in een leuk sprookje. Ik had toch wat meer creativiteit verwacht.
O, nu begrijp ik het, creativiteit doet denken aan crea........
Nee hoor, creativiteit heeft ook gewoon zijn grenzen. Ik heb geen behoefte aan een nieuwe religie en ook niet aan georganiseerde zingeving zoals ik al eerder schreef en het gaat nu voor mij ook te veel de kant op van oplichting . Daar zet ik mijn creativiteit niet voor in en ik ben niet melig genoeg om me daar overheen te zetten.GuusNatuur schreef:De opbrengst: Paus, Judas, 3 uit het oosten, penningmeester en iemand die goed kan timmeren. Nee, dat hebben we allemaal al. Ik mis eigenlijk allerlei charismatische personen met frisse ideeen m.b.t. de zin van het leven en de zin van het niet-leven na de dood verpakt in een leuk sprookje. Ik had toch wat meer creativiteit verwacht.
- BadAssChick
- Ervaren pen
Mooie foto erbij en we hebben een icoontje om boven de stede te hangen
en B.t w ik wordt je tegenstander, horentjes en een pijlstaart past me wel , dus kan je mij aan je lijt toevoegen als de duvel 

Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.
http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- GuusNatuur
- Banned
"georganiseerde zingeving", prachtige term, die ga ik hergebruiken.Krautsjo schreef:Nee hoor, creativiteit heeft ook gewoon zijn grenzen. Ik heb geen behoefte aan een nieuwe religie en ook niet aan georganiseerde zingeving zoals ik al eerder schreef en het gaat nu voor mij ook te veel de kant op van oplichting . Daar zet ik mijn creativiteit niet voor in en ik ben niet melig genoeg om me daar overheen te zetten.
Ik ben nog maar kort actief op dit forum en dit was een beetje ludieke actie om eens te zien wat voor behoeften er zouden kunnen rondzingen om de populairiteit van religie te kunnen verklaren. Maar ik schrik er een beetje van hoe serieus e.e.a. soms wordt opgepakt.
Gelukkig deed op de valreep de duivel ook nog even mee. Angst is natuurlijk een van de meest succesvolle drijfveren achter vele religies.
Tijd om dit draadje (zo heet dat toch?) maar te sluiten (als dat kan?). Het is wel grappig te constateren dat het noemen van religie of god(bewust zonder hoofletter) op dit forum toch zoiets is als "vloeken in de kerk", terwijl het toch een belangrijke drijfveer schijnt te zijn voor het bestaan van dit forum.
- BadAssChick
- Ervaren pen
ik vatte het totaal niet serieus op, en ik denk jij ook niet GuusNatuur ? dus van mij was het als grapje bedoeld

Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Ik denk dat je beter moet lezen en/of zelf iets moet verzinnen. Ik had wel door dat het ludiek bedoelt was, maar ik kan ook heel serieus zijn in mijn humor. En op "georganiseerde zingeving " staat copyright daar moet je eerst toestemming voor vragen om het te mogen gebruiken.
Wanneer een religie wil slagen dan moet het niet de geringste indruk wekken dat het niet serieus zou zijn, je moet er immers in geloven en humor is een vorm van relativeren, een dodelijke combinatie voor beiden zoals je zelf al gemerkt hebt.
Dus of je meent het echt en gelooft in de religie die je verzint of het gaat gewoon niet lukken. Het is hetzelfde als jezelf kietelen daar moet jezelf ook niet van lachen, gaat gewoon niet werken.
En humor moet je niet willen uitleggen, in zoverre zijn religie en humor ook al moordende concurrenten .
Wanneer een religie wil slagen dan moet het niet de geringste indruk wekken dat het niet serieus zou zijn, je moet er immers in geloven en humor is een vorm van relativeren, een dodelijke combinatie voor beiden zoals je zelf al gemerkt hebt.
Dus of je meent het echt en gelooft in de religie die je verzint of het gaat gewoon niet lukken. Het is hetzelfde als jezelf kietelen daar moet jezelf ook niet van lachen, gaat gewoon niet werken.
En humor moet je niet willen uitleggen, in zoverre zijn religie en humor ook al moordende concurrenten .