Dodenlijst christelijke leiders: wie komen er in de hel?

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Dodenlijst christelijke leiders: wie komen er in de hel?

Bericht door dikkemick »

O.K. Wil ik 1 nuance aanbrengen. Je lijkt me zelf zeer gematigd en redelijk wat betreft je interpretaties en uitleg, maar ik hoop dat je het met me eens bent dat kinderen gevrijwaard moeten blijven van die ene religie die de ouders van hun (voor)ouders "ge-erft" hebben. Niet iedere christen haat zichzelf, omdat je nu eenmaal niet iedere christen op 1 hoop kunt gooien.
Maar zelf vind ik je kinderen aanleren dat geloven (zoals we er hier over spreken) een deugd is zeer verwerpelijk. Waar leg je immers de grens? Laat in godsnaam kinderen zelf kiezen!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

@ Dikkemick:
Ik ben het geheel met je eens, maar ik denk dat niet te voorkomen is dat ouders hun kinderen hun religie meegeven. Ik ben om de redenen die je noemt wel voor het opheffen van alle religieus onderwijs.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

DEAL!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
coby
Forum fan

Bericht door coby »

Berjan schreef: Lees je bijbel, bidt elke dag dat je weten mag. Er staat in de bijbel namelijk dat zij die niet geloven (m.a.w. ongelovigen en andersgelovigen) nog onder het oordeel staan. En ik weet niet wat jouw interpretatie van deze feiten is, maar mijn interpretatie is dat god wel houdt van hen die hem liefhebben en dat hij de rest in de stront laat zakken (was het maar waar, hij laat ze in eeuwig brandend vuur zitten). Ik heb de christelijke god weleens vergeleken met een dictator. Zolang je doet wat hij wil dat je doet is alles koek en ei. Maar wee je gebeente als je iets weigert, dan zwaait er wat. Hitler was ook heel aardig voor zijn naaste omgeving, als ik documentaires moet geloven.
Lees zelf de Bijbel ook weer eens goed.
God beloont ieder mens naar zijn daden. 7 Aan wie het goede doet en daarin volhardt, aan wie glorie, eer en onsterfelijkheid zoekt, schenkt hij het eeuwige leven.
Wanneer namelijk heidenen, die de wet niet hebben, de wet van nature naleven, dan zijn ze zichzelf tot wet, ook al hebben ze hem niet. 15 Ze bewijzen door hun daden dat wat de wet eist in hun hart geschreven staat; en hun geweten bevestigt dit, omdat ze zichzelf met hun gedachten beschuldigen of vrijpleiten.

Wanneer dan de Zoon des mensen komt in zijn heerlijkheid en al de engelen met Hem, dan zal Hij plaats nemen op de troon zijner heerlijkheid. 32 En al de volken zullen vóór Hem verzameld worden, en Hij zal ze van elkander scheiden, zoals de herder de schapen scheidt van de bokken, 33 en Hij zal de schapen zetten aan zijn rechterhand en de bokken aan zijn linkerhand. 34 Dan zal de Koning tot hen, die aan zijn rechterhand zijn, zeggen: Komt, gij gezegenden mijns Vaders, beërft het Koninkrijk, dat u bereid is van de grondlegging der wereld af. 35 Want Ik heb honger geleden en gij hebt Mij te eten gegeven. Ik heb dorst geleden en gij hebt Mij te drinken gegeven, Ik ben een vreemdeling geweest en gij hebt Mij gehuisvest, 36 naakt en gij hebt Mij gekleed, ziek en gij hebt Mij bezocht; Ik ben in de gevangenis geweest en gij zijt tot Mij gekomen.
Deze laatste tekst, slaat die op mensen die zich gelovig noemen?
Corrie ten Boom: O Willem, had ik jouw hersens maar.
Uranus1963

Bericht door Uranus1963 »

Uniek dat we in Nederland de eerste "Dodenlijst van de Christelijke Leiders" kennen. Er hadden alleen veel meer leiders aan de schandpaal gemoeten, maar goed; kennelijk was de auteur nog niet zover.

We moeten uitkijken wat de lijn is heel dun van zuiver naar vals. Ik moet daar Rob Verbeek en Jan Prins daar gelijk in geven. We hebben onderwijs in de Schrift voor nodig en wetende wat Gods lijnenplan is die Hij in de Bijbel uitgezet heeft. Het gaat om de leer van Christus. Als de zuivere leer van Christus de basis is, dan zien we dat de wonderen en tekenen ook zuiver zijn. Is het een onzuivere leer dan zijn de wonderen en tekenen ook vals. Vaak vraag ik mezelf ook af welke geest ze nu weer heilig hebben verklaard? Bij deze heb ik net als Rob Verbeek en Jan Prins ook onderzoek gedaan naar de praktijken van Mattheus van der Steen en hij heeft banden met die valse profeten profetessen als David Wagner; Patricia King; Heidi Baker en Angela Greenig. Wanneer je Angela Greenig zou vragen om voor bevrijding te bidden, maar ze volgt een ander evangelie, namelijk die Voorspoed Evangelie (Gospel of Prosperity) dan kan je van op aan, dat de wonderen en tekenen ook uit de koker van Satan komt, die in de kerken; groepen en kringen werkt als een engel des Lichts, want daarvoor heeft Ezechiél in Ezech. 23:29 en 31 al gezegd , da er na de opstanding van Christus en valse Algemene Kerk zou komen na de tijd van de eerste gemeenten, die onder de hoer van Babylon zit. Daar zitten ze allemaal onder. Dan kan God ook niets, want ze hebben de leer van Christus niet. Smal is de weg die naar het eeuwig leven leidt en breed is de weg die naar de afgrond leidt en dat is door valse leringen, die tussen ons en God kunnen zitten.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Uranus1963 schreef:Uniek dat we in Nederland de eerste "Dodenlijst van de Christelijke Leiders" kennen. Er hadden alleen veel meer leiders aan de schandpaal gemoeten, maar goed; kennelijk was de auteur nog niet zover.
We moeten uitkijken wat de lijn is heel dun van zuiver naar vals. Ik moet daar Rob Verbeek en Jan Prins daar gelijk in geven. We hebben onderwijs in de Schrift voor nodig en wetende wat Gods lijnenplan is die Hij in de Bijbel uitgezet heeft. Het gaat om de leer van Christus. Als de zuivere leer van Christus de basis is, dan zien we dat de wonderen en tekenen ook zuiver zijn. Is het een onzuivere leer dan zijn de wonderen en tekenen ook vals. Vaak vraag ik mezelf ook af welke geest ze nu weer heilig hebben verklaard? Bij deze heb ik net als Rob Verbeek en Jan Prins ook onderzoek gedaan naar de praktijken van Mattheus van der Steen en hij heeft banden met die valse profeten profetessen als David Wagner; Patricia King; Heidi Baker en Angela Greenig. Wanneer je Angela Greenig zou vragen om voor bevrijding te bidden, maar ze volgt een ander evangelie, namelijk die Voorspoed Evangelie (Gospel of Prosperity) dan kan je van op aan, dat de wonderen en tekenen ook uit de koker van Satan komt, die in de kerken; groepen en kringen werkt als een engel des Lichts, want daarvoor heeft Ezechiél in Ezech. 23:29 en 31 al gezegd , da er na de opstanding van Christus en valse Algemene Kerk zou komen na de tijd van de eerste gemeenten, die onder de hoer van Babylon zit. Daar zitten ze allemaal onder. Dan kan God ook niets, want ze hebben de leer van Christus niet. Smal is de weg die naar het eeuwig leven leidt en breed is de weg die naar de afgrond leidt en dat is door valse leringen, die tussen ons en God kunnen zitten.
Ik heb het eerst een paar keer gelezen. Interessant dat je onderzoek hebt gedaan naar Mattheus van der Steen. Hij viel mij pas op na de claim dat hij mensen geneest door middel van gebed. Bij zijn eigen vrouw was het niet gelukt met haar schildklierkanker. Tot zijn grote frustratie. De reguliere gezondheidszorg heeft het moeten klaren. Het heeft iets onsmakelijks dat hij in Birma mensen met valse verwachtingen het bos weer in stuurt en zelf aanklopt bij de beste oncoloog.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Uranus1963 schreef:Het gaat om de leer van Christus... Smal is de weg die naar het eeuwig leven leidt en breed is de weg die naar de afgrond leidt en dat is door valse leringen, die tussen ons en God kunnen zitten.
De weg is nog veel smaller dan je je realiseert, want we beschikken helemaal niet over de leer van Christus. Slechts wat valse leraren tientallen jaren na zijn dood over hem hebben verzonnen en in zijn mond gelegd. 8*)
Born OK the first time
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

@uranus: http://www.nrc.nl/nieuws/2013/12/31/ter ... dsgenezer/" onclick="window.open(this.href);return false;
KRITIEK OP BIJEENKOMSTEN VAN DER STEEN
Tijdens de bijeenkomsten van Mattheus Van der Steen is veel ruimte voor de Heilige Geest, die volgens de Bijbel de plaatsvervanger van God op aarde is. De Heilige Geest zou volgens de kerkleider kracht geven die mensen kan genezen en zelfs doden zou opwekken. De praktijken van TRIN en Van der Steen worden vaak bekritiseerd. Vooral traditionele kerkelijke organisaties hebben moeite met de manier waarop de organisatie zich manifesteert.

Daarnaast zouden claims van genezen zieken niet kloppen. Zo schreef Trouw in 2011 dat zieken in Burma, waarvan TRIN claimde dat ze tijdens een bijeenkomst waren genezen, nog steeds ziek waren:

“Als we haar bezoeken in Burma blijkt de 74-jarige vrouw, Naw Tun May, inderdaad oogproblemen te hebben, die volgens haar dochter door haar ouderdom komen. Ze zegt dat ze sinds de bijeenkomst haar dokter niet meer bezoekt, omdat ze gelooft dat alleen God haar problemen kan oplossen. Van de bijeenkomst herinnert ze zich vooral ‘een heel goed gevoel’, maar haar dochter geeft aan dat haar oogproblemen die dag niet structureel zijn verbeterd.”
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

gerard_m schreef: En elk geloof is per definitie subjectief.
Gerard ben je sinds het EenVandaag forum niet steeds meer opgeschoven van vrijzinnig protestand richting Boedisme?
Of laat mijn herinnering mij nu in de steek?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Uranus1963 schreef:Uniek dat we in Nederland de eerste "Dodenlijst van de Christelijke Leiders" kennen. Er hadden alleen veel meer leiders aan de schandpaal gemoeten, maar goed; kennelijk was de auteur nog niet zover.
U wenst mensen de dood toe. Dat is nogal wat.
Oordeel niet, opdat er niet over jullie geoordeeld wordt. Matteus 7:1.
U zou die tekst toch moeten kennen en er naar handelen. Waarom doet U dat hier niet ?
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Uranus1963 schreef: Smal is de weg die naar het eeuwig leven leidt en breed is de weg die naar de afgrond leidt en dat is door valse leringen, die tussen ons en God kunnen zitten.
En welke religie (hoofdstroming) en welke denominatie hierin is die smalle weg die ook ik zou moeten gaan bewandelen?
Er is zo onnoemelijk veel keuze. Er zijn zo ontzettend veel smalle wegen...10.000? 20.000? 50.000?
Einstein/Mick
Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

Het idee alleen al dat er mensen zijn die zo arrogant zijn dat zij het lijnenplan van Hun god denken te kunnen kennen door te menen dat die uitgezet zijn in een duidelijk door mensen geschreven boek is volgens mij nog veel en veel opmerkelijker. Vooral ook omdat er dan nog anderen zoals Uranus1963 zijn die helemalal denken het te weten. Waren gods wegen, lees lijnenplannen, niet ondoorgrondelijk ? En zolang de god die daarmee bedoelt lijkt te worden niet doorgrondelijker wordt en zich werkelijk laat kennen, lijkt het me juist een onvergevelijke doodzonde om voor de beurt te praten.
Het is niet aan de mensen om welke dodenlijst dan ook op te stellen, tenminste als je je niet als een hypocriete gelovige opstelt.

Ik wodt steeds meer in de conclusie ondersteund dat gelovig zijn voornamelijk het gevolg is van (geinstitutionaliseerde) mentale slordigheid al dan of niet bewust .
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Krautsjo schreef:Ik wordt steeds meer in de conclusie ondersteund dat gelovig zijn voornamelijk het gevolg is van (geinstitutionaliseerde) mentale slordigheid al dan of niet bewust .
Dit vind ik een mooie. Want dat is de kern van een religieuze overtuiging denk ik. Mentale slordigheid (naiviteit?)/wensdenken en uiteraard gefundeerd op opvoeding/instituten.
Einstein/Mick
Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

dikkemick schreef:
Krautsjo schreef:Ik wordt steeds meer in de conclusie ondersteund dat gelovig zijn voornamelijk het gevolg is van (geinstitutionaliseerde) mentale slordigheid al dan of niet bewust .
Dit vind ik een mooie. Want dat is de kern van een religieuze overtuiging denk ik. Mentale slordigheid (naiviteit?)/wensdenken en uiteraard gefundeerd op opvoeding/instituten.
Je hebt blijkbaar toch nog steeds niet "Godsdienst verklaard" van Pascal Boyer gelezen ? Ik dacht dat je dat in huis had gehaald ?

Mentale slordigheid is de kern van de meeste starre overtuigingen van mensen, gebrek aan overzicht is namelijk ons grootste probleem. Dat zorgt er voor dat we standpunten moeten in nemen, alleen vergeten wij mensen nog wel eens duidelijk te maken en voor onszelf duidelijk te krijgen waar we nu werkelijk staan en dan is het vaak gemakkelijker om maar met voorgevormde en schijnbaar beproefde posities mee te gaan. Dat hebben religieuze leiders goed begrepen, mensen blijken gevoelig te zijn voor vastgeroeste paden, dat is wat ze dan met trots traditie noemen. Het slechtste argument dat er is, maar het werkt wel .
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Krautsjo schreef:
dikkemick schreef:
Je hebt blijkbaar toch nog steeds niet "Godsdienst verklaard" van Pascal Boyer gelezen ? Ik dacht dat je dat in huis had gehaald ?

Mentale slordigheid is de kern van de meeste starre overtuigingen van mensen, gebrek aan overzicht is namelijk ons grootste probleem. Dat zorgt er voor dat we standpunten moeten in nemen, alleen vergeten wij mensen nog wel eens duidelijk te maken en voor onszelf duidelijk te krijgen waar we nu werkelijk staan en dan is het vaak gemakkelijker om maar met voorgevormde en schijnbaar beproefde posities mee te gaan. Dat hebben religieuze leiders goed begrepen, mensen blijken gevoelig te zijn voor vastgeroeste paden, dat is wat ze dan met trots traditie noemen. Het slechtste argument dat er is, maar het werkt wel .
Ja heb dit boek inderdaad gelezen en begrijp het fenomeen ook wel (een beetje), maar of het werkelijk mentale slordigheid is...Ik denk niet eens dat dit bewust is. Ook niet als je de mensen met de neus op de feiten drukt. Ook denk ik niet dat, zoals je schrijft, religieuze "leiders" dit heel goed door hebben. Sommigen wrschl. wel maar de doorsnee dominee/imam gelooft denk ik wel hetgeen hij predikt. Het zit nog "ingebakken" in onze hersenen. Geesten en goden. Niet alleen via traditie, maar deze mensen geloven (weten!) het echt.
Einstein/Mick
Plaats reactie