Henk schreef
Dikkemick vroeg± Wat waren voor jou steekhoudende argumenten om in deze god te geloven? Leg het aub eens een keer uit.
Wat heeft de God van Abraham dat alle andere goden niet hebben? Hoe ben je tot dit(verstandelijke/weldoordachte?) besluit gekomen???
Nog een poging. Ging iets mis.
Waarom geloof ik juist in deze God? Omdat mij is geopenbaard (meegedeeld) via de Bijbel,
Dus god is in staat te openbaren en kiest o.a. jou hier voor uit. Hij negeert het grootste deel van de mensheid? Waarom? En waarom wordt Allah aan Achmed geopenbaard?
...dat deze God alles geschapen heeft en de wereld na de zondeval niet in de puree heeft laten zitten, maar heeft gered door zelf mens te worden...
Weet je hoeveel goden de wereld geschapen/gemaakt/gecreëerd hebben? Wat betreft de zondeval...Dat is een heel verhaal apart. Conclusie wat mij betreft is dat god dat makkelijker had kunnen doen. Maar ja, in die tijd waren offerandes de normaalste zaak van de wereld.
Omdat ik vertrouw, dat het waar is, wat de Bijbel zegt over de miserabele toestand, waarin de mensheid verkeert,
Niet alle mensen verkeren in deze toestand. Helaas heeft jouw god een aarde geschapen waarvan slechts 10% GOED bewoonbaar is. De rest is te nat, te droog, te koud of te heet. Maar als je het weer over de zondeval hebt...zielig voor al die mensen die nooit van jouw god hebben gehoord of al sterven voordat ze kunnen lezen.
maar ook over de verlossing, die zich nu al aftekent en straks volledig werkelijkheid wordt. Nadat ik hiervan overtuigd ben, zie ik de bevestiging van dit alles ook om mij heen: mensen, die van nature aan zichzelf denken, maar ook mensen, die liefde uitstralen naar andere mensen.
Het grootste gedeelte van de mensen die ooit geleefd heeft, heeft nog nooit van jouw god gehoord. Zij zijn niet verlost. Jammer maar helaas. En DE werkelijkheid van verlossing is al vele malen voorspeld. Jehova´s getuigen wisten het zeker. Het was hen geopenbaard.
Jullie, atheïsten...
Sorry= Wat hebben wij atheisten meer overeen dan het feit dat we niet in het bestaan van goden geloven
zien ook veel narigheid, oorlog, agressie, onrecht enz. maar jullie schrijven dit toe aan religie.
[/quote]
O.a aan religie. Ook aan politiek, machtswellust etc...
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick