Henk schreef:Cluny schreef:De topicopener heeft geen enkele kennis van zaken en hij wil dat zo houden.
Even iets rechtzetten: dit topic is niet door mij geopend, maar door één van de moderators, die vond dat mijn bijdrage in een ander topic (ik meen Atheïstisch geboren?) daar off-topic was en er mijn naam aan verbonden heeft. Dit is ongeveer 7 dagen geleden.
Wat de rest van je tekst betreft: knap, dat je tot mei vorig jaar teruggegaan bent met het doorzoeken van mijn Facebookpagina. Was er niet iets recenters om naar te verwijzen? Overigens: als ik zoiets zou uitstukken dan zou ik op de vingers getikt worden (heb ik gemerkt). Maar ik heb hier ook nog niet zoveel rechten opgebouwd natuurlijk.
Dat maakt toch helemaal niet uit Henk er is was toch helemaal niets wat jou van je geloof af kon brengen ?
Welke discussie wil jij nu voeren als jij een rotsvast vertrouwen hebt in wat jij meent terwijl wat jij meent eigenlijk op niets gebaseerd is. Je denkbeelden zijn 2000 jaar oud en tot de dag van vandaag weinig verandert met wat het toen was, dan maakt iets recenters in verhouding ook niet veel uit om maar in de trant te blijven met je eigen koddige facebookstukje.
Henk je moet niet zo zeuren, want je wordt op je vingers getikt omdat je tot nu nog niets hebt weten te onderbouwen en loopt te zeuren om niets . De vergelijkingen die gemaakt zijn waren heel terechte vergelijkingen, net doen alsof je calimero bent valt heel erg slecht op een forum want dat kun je verwachten als je de stoute schoenen aantrekt om ons de waarheid eens flink te gaan vertellen als je eigenlijk niets te vertellen hebt.
Ignorantie valt ook slecht bij mensen die wel geïnteresseerd zijn in wetenschap en bij mensen die zich wetenschapper mogen noemen, je valt daar keihard door de mand met lulkoek en bullshit . Maar zo slim ben je ook wel dus denk je dat je het redt met vage verwijzingen, laat dat nu ook niet echt werken want ik heb de indruk dat je nogal slordig bent . Slordig omdat dat een soort natuurlijke afweer is tegen al die invloeden die je misschien van je geloof af zouden kunnen brengen, dacht je nu echt dat het zo ingewikkeld was om te weten wat jij gelooft. Jij gelooft eigenlijk letterlijk dat waar Dawkins het over had, dus ik snap niet zo goed wat nu jouw probleem daar mee is, je bent het schoolvoorbeeld van de godhypothese. Maar ik heb inmiddels begrepen dat je nooit iets van Dawkins gelezen hebt of zelfs iets van McGrath maar alleen de commentaren en de boekbesprekingen ervan in het refdag of een andere christelijke krant .
Zo houd je je onbenul wel lekker binnen het gareel en hoef je niet ver te reiken.
Ik vraag me af wat je nu hier eigenlijk komt doen, is dit een vorm van masochisme? Of is dit een verlate midlifecrisis of ben je toch nog op zoek naar zieltjes.
Ik vind het zo'n troosteloze oefening want je reageert eigenlijk nergens echt op, je snapt zaken niet of je wilt ze niet snappen omdat dat een gigantische reeks cognitieve dissonanten bij je teweeg brengt.
Die brief van Dawkins aan zijn dochter heb je niet echt gelezen anders zou je niet in onvergeeflijk slecht Engels zo stupide reageren, wat DikkeMick erboven geschreven had heb je ook niet gelezen want dasr stond namelijk dat je vooral niet moest reageren.
Wat kom je hier nu eigenlijk doen?