dutch.faithfreedom.org

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
iznogoodh
Banned

dutch.faithfreedom.org

Bericht door iznogoodh »

Ik plaats onder de nick Iznogoodh wel eens berichten op Dutch.faithfreedom.org

http://dutch.faithfreedom.org/forum/vie ... &start=125" onclick="window.open(this.href);return false;

Het forum presenteert zich als 'Beweging van ex-moslims, hun sympathisanten en humanisten'.

Het klinkt goed.

Maar helaas: het forum is afgezakt tot een bedenkelijk niveau, getuige volgende bericht dat is gemeld aan de moderator aldaar, maar waar de moderator geen stappen tegen wenst te ondernemen..
Pilgrim is geen troll. Daar is hij te beschaafd voor. Hij is immers geen linkse rat of moslim.
Dat wat men wenst te bestrijden heeft soms een vreemde invloed: men neemt dezelfde manieren over.

Kent iemand anders hier dat forum?
Kurdy

Re: dutch.faithfreedom.org

Bericht door Kurdy »

Ik ken het forum niet Iznogoodh.
iznogoodh schreef:
Pilgrim is geen troll. Daar is hij te beschaafd voor. Hij is immers geen linkse rat of moslim.
Dat wat men wenst te bestrijden heeft soms een vreemde invloed: men neemt dezelfde manieren over.
Dus de schrijver hanteert dezelfde retoriek als moslims?
Of de moderator vindt het best om moslims te beledigen doordat dit vice versa ook gebeurd?
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Het bedenkelijk niveau was jaren geleden al bereikt.
Hetgeen ook uitgebreid is besproken, o.a. hier.
Toen de FFI moderator hier binnenstapte plaatste ze deze opmerking.
Ariel schreef:Dank je Piet.

Wat mij betreft mogen de beschuldigingen hier geplaatst worden.
Toen de beschuldigingen betreffende neo-nazi-sympathieën daadwerkelijk onderbouwd en onweerlegbaar tevoorschijn kwamen is Ariel die op FFI al jarenlang alleenheersermoderator is stilletjes vertrokken.
Ooit ben ik van plan geweest om een topic te openen met de vraag hoe anti-islam te zijn zonder neo-nazi te worden met het FFI forum als voorbeeld hoe het helemaal fout kan gaan maar ik heb daar toch maar van afgezien.
Hoe het tegenwoordig op FFI gaat weet ik niet, ik kom nog maar zelden op dat foute forum.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Ik ken het forum ook, maar schrijf er niet vaak meer om dezelfde reden. In het verleden was de toon veel gematigder en was er minder ruimte voor "fout" gedachtegoed dat tegen neonazi sympathie aan ligt.

Het lastige op dat forum is dat ze vooral tégen zijn.
Je kunt tegen de islam zijn, omdat je voor iets anders bent, bijv. vrijheid van (on)geloof, gelijke rechten, mensenrechten. Maar dat raakt op de achtergrond, het is vooral afkeer. Met de onverdraagzaamheid van sommige mensen daar, zie ik weinig verschil meer met wat ze willen bestrijden.

Het forum en de hele site heeft een aantal keer platgelegen door aanvallen van tegenstanders. Het forum was ooit onderdeel van een redelijk goede site, nu is het een moeilijk vindbaar hoekje op internet. Dit, gecombineerd met de taal die sommige mensen daar uitslaan, zorgt ervoor dat er weinig nieuwe bezoekers komen. Zo blijven alleen de hardliners over en dat komt de sfeer niet ten goede.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Ariel

Bericht door Ariel »

gerard_m schreef:Ik ken het forum ook, maar schrijf er niet vaak meer om dezelfde reden. In het verleden was de toon veel gematigder en was er minder ruimte voor "fout" gedachtegoed dat tegen neonazi sympathie aan ligt.

Het lastige op dat forum is dat ze vooral tégen zijn.
Je kunt tegen de islam zijn, omdat je voor iets anders bent, bijv. vrijheid van (on)geloof, gelijke rechten, mensenrechten. Maar dat raakt op de achtergrond, het is vooral afkeer. Met de onverdraagzaamheid van sommige mensen daar, zie ik weinig verschil meer met wat ze willen bestrijden.
Hoi Gerard. Jammer dat jij om deze reden bij ons weg blijft. Misschien wil jij daar met ons over praten?
Je weet dat we geen discussie uit de weg gaan. We hoeven de discussie niet op het open forum te doen. Je weet waar je ons kan vinden.

Verder wens ik iedereen een prettige dag toe, with no ill feelings.

Vriendelijke groet.
Ariel.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

De verschuiving anti-islam-gewoon naar anti-islam-neo-nazi op FFI is afgelopen jaren vaak zat ter sprake gekomen en ook daar bediscussieerd. Kritiek op deze verschuiving naar vuil rechts wordt daar steeds minder gewaardeerd en meestal ook ontkend. De moderator van FFI neemt daarin het voortouw.
De meeste normale anti-islam forummers hebben daardoor al lang geleden afgehaakt met de wetenschap dat dat forum de komende tijd fout rechts zal blijven.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Ariel schreef:Hoi Gerard. Jammer dat jij om deze reden bij ons weg blijft. Misschien wil jij daar met ons over praten?
Je weet dat we geen discussie uit de weg gaan. We hoeven de discussie niet op het open forum te doen. Je weet waar je ons kan vinden.

Verder wens ik iedereen een prettige dag toe, with no ill feelings.

Vriendelijke groet.
Ariel.
Hoi Ariel,

Dat is goed hoor, maar het kan natuurlijk ook gewoon hier op Freethinker. Ik ben wel benieuwd wat je vindt van de kritiek die hierboven wordt gegeven. Persoonlijk vind ik iedere link tussen islam kritiek en rechts-extremisme doodzonde, aangezien het ideologische verschil tussen rechts-extremisten en islamisten eigenlijk niet al te groot is.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
iznogoodh
Banned

Bericht door iznogoodh »

Met goedkeuring van moderator Ariel schijnt president Obama al gepromoveerd te zijn tot 'moslimneger'. Niet geheel verrassend is dat die term afkomstig is van lid Mercator.
Jinny

Bericht door Jinny »

Ohhh, die, die is er hier uitgegooid wegens een overdosis missende intelligentie meen ik...
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

FFI, het vuil-rechtse anti-islam forum is uitgeschakeld.
http://forum09.faithfreedom.org/viewtop ... 73&t=14471" onclick="window.open(this.href);return false;
Zo te lezen zou de schade van de aanval deze keer wel eens onherstelbaar blijken te zijn.

Er is inmiddels weer een nieuwe start.
Een blanco begin dus, maar het vuil-rechtse sfeertje van het vorige forum zal naar verwachting hetzelfde blijven.
http://ffiforums.org/dutch/viewtopic.php?f=14&t=14" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie