De Partij van de Eenheid.

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Ik ben
Forum fan

Re: De Partij van de Eenheid.

Bericht door Ik ben »

writer schreef:
Ik ben schreef:.... Werden door de boodschap van Jezus de farizeeën van hun visie op Joodse riten afgebracht?
Nee, niet bij de kerkleiders, logisch, maar wel bij veel van hun volgelingen.
Dus .... hoe doen we Jezus na?
Niet weten wordt zelden openlijk beleden.
Vaak is het een goed bewaard geheim, bedekt met de mantel der wijsheid.
Alleen herkenbaar voor de goede verstaander.
Alsof het eigenlijk een schande is om niet te weten.
Maar dat is het helemaal niet.
Integendeel
Niet weten is de rode draad van ons bestaan.
.
writer
Bevlogen

Bericht door writer »

Ik ben schreef:.........Dus .... hoe doen we Jezus na?
Aren plukken en genezen op sabbat

(23) Eens liep hij op een sabbat tussen de korenvelden door. Zijn leerlingen gingen de velden in en begonnen aren te plukken. (24) ‘Kijk eens!’ zeiden de Farizeeën tegen hem. ‘Waarom doen ze iets dat op sabbat niet mag?’ (25) Maar hij antwoordde: ‘Hebt u dan nooit gelezen wat David deed toen hij en zijn metgezellen gebrek leden en honger hadden? (26) Hij ging het huis van God binnen – Abjatar was toen hogepriester – en at van de toonbroden, waarvan alleen de priesters mogen eten. En hij gaf ze ook aan zijn mannen te eten.’ (27) En hij voegde eraan toe: ‘De sabbat is er voor de mens, en niet de mens voor de sabbat; (28) en dus is de Mensenzoon ook heer en meester over de sabbat.’

(3:1) Weer ging hij naar de synagoge. Daar was iemand met een verschrompelde hand. (2) Ze letten op hem om te zien of hij die op sabbat zou genezen, zodat ze hem zouden kunnen aanklagen. (3) Hij zei tegen de man met de verschrompelde hand: ‘Kom in het midden staan.’ (4) Aan de anderen vroeg hij: ‘Wat mag men op sabbat doen: goed of kwaad? Een leven redden of het vernietigen?’ Maar ze zwegen. (5) Hij keek hen boos aan, maar ook diepbedroefd vanwege hun hardleersheid, en toen zei hij tegen de man die in het midden stond: ‘Steek uw hand uit.’ Hij stak zijn hand uit en er kwam weer leven in. (6) De Farizeeën verlieten de synagoge en gingen meteen met de Herodianen overleggen hoe ze hem uit de weg zouden kunnen ruimen.

Dit zijn twee voorbeelden waarmee Jezus de heersende wetten wilde doorbreken.
Voor mij betekent dat dat je ook als gelovige iets verder moet kijken dan je neus lang is.

Maar Zijn alles omvattende gebod was: “Heb uw naaste lief als uzelf.”
Hij had ook kunnen zeggen "Alle religieuze zeden en riten naleven", maar dat zei Hij dus niet!
NB: Doe wel en zie niet om.
Ik ben
Forum fan

Bericht door Ik ben »

writer schreef:
Maar Zijn alles omvattende gebod was: “Heb uw naaste lief als uzelf.”
Hij had ook kunnen zeggen "Alle religieuze zeden en riten naleven", maar dat zei Hij dus niet!
Tja, maar zo te zien hebt u de islamieten niet lief, u accepteert ze in ieder geval niet zoals ze zijn. :angel12:
Integendeel
.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

herman van der helm schreef:Als ik zo naar die foto kijk moeten die vrouwen zelfs in het zwembad verplicht die boerka's aan om de mannen niet uit hun tent te lokken. Met "gescheiden zwemmen" kunnen ze eindelijk eens lekker naakt zwemmen. :)
je kunt toch al naakt zwemmen in den haag dus wat zeuren ze nou?
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
writer
Bevlogen

Bericht door writer »

Ik ben schreef: Tja, maar zo te zien hebt u de islamieten niet lief, u accepteert ze in ieder geval niet zoals ze zijn. :angel12:
Omdat het de roeping van moslims is om niet alleen zichzelf maar liefst hun hele omgeving regeltjes uit het jaar nul op te leggen zal ik hen inderdaad om die reden nooit accepteren.
Dan kom ik voor mijn vrijheid op.
NB: Doe wel en zie niet om.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

In Zwijndrecht doet de partij helaas niet meer mee. De kandidaten werden - zo wordt gezegd - bedreigt en troken zich terug. NIet iets om blij mee te zijn. Als ze gestopt waren omdat ze toch niet gekozen zouden worden, dan heb ik daar vrede mee, maar nooit met bedreigingen.

Ik ben benieuwd of men achter de identiteit van de bedreigers komt. Dit is - naar mijn weten - in Nederland nog niet eerder gebeurd. Zonder meer zorgelijk. Doen de moslims een keer iets netjes, maken anderen er blijkbaar een puinhoop van.
Ik wens u alle goeds
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Dit is - naar mijn weten - in Nederland nog niet eerder gebeurd.
Bedoel je dat een kandidaat zich om die reden terugtrekt of dat een kandidaat bedreigd wordt?

Er zijn politici die al jaren bedreigd worden - Geert Wilders bijvoorbeeld - en nog volop meedoen.
Ik ben ook wel benieuwd uit welke hoek de bedreigingen komen. Het kan alle kanten op. Volgens de hardliners in de islam is democratie en stemmen haram.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Peter van Velzen
Site Admin

gerard_m schreef:
Dit is - naar mijn weten - in Nederland nog niet eerder gebeurd.
Bedoel je dat een kandidaat zich om die reden terugtrekt of dat een kandidaat bedreigd wordt?

Er zijn politici die al jaren bedreigd worden - Geert Wilders bijvoorbeeld - en nog volop meedoen.
Ik ben ook wel benieuwd uit welke hoek de bedreigingen komen. Het kan alle kanten op. Volgens de hardliners in de islam is democratie en stemmen haram.
Beiden. Ik heb niet zo veel op met de manier waarop Geert Wilders politiek bedrijft, maar iok kan het buitengewoon waarderen dat hij zich niet door bedreigen heeft laten weerhouden, De Laatstovergebeleven kandidaat suggereert dat het moslimhaters zijn. Hij noemde het "De hoek van de PVV", maar ik neem niet aan dat Geert zic'h bemoeid met de gemeente Zwijndrecht, dus de PVV zelf zal er waarschijnlijk niets mee te maken hebben. Ben benieuwd of en hoe Wilders hierop reageert. Hij heeft nogal wat opties.
Ik wens u alle goeds
Ik ben
Forum fan

Bericht door Ik ben »

Lijsttrekker islampartij vrijdag voor het hekje
Alexander Bakker

DEN HAAG -
De lijsttrekker van de islamitische Partij van de Eenheid (PvdE) en ex-PVV’er Arnoud van Doorn moet volgende week vrijdag voor het hekje verschijnen in Den Haag. Justitie gaat hem vervolgen voor onder meer hennephandel en schending van het ambtsgeheim.

Het Haagse raadslid Van Doorn heeft al toegegeven drugs te hebben verkocht aan minderjarige kinderen. Hij zegt dit te hebben gedaan als een ’undercoveractie’ om een drugsboef aan te kunnen pakken. Het Openbaar Ministerie (OM) heeft nog meer voor hem in petto.

De markante politicus, die in december 2011 met veel kabaal de PVV verliet, wordt verder verdacht van het in bezit hebben van een alarmpistool en het medeplegen van diefstal met een valse sleutel van het Haagse stadhuis om geheime stukken te lekken aan een journalist over de aankoop van het World Forum.

Complot

De lijsttrekker ziet een complot in de zaak: „Het OM wordt politiek aangestuurd. Ze vinden het gewoon vervelend zo’n luis in de pels. Het kan gewoon geen toeval zijn. Precies op de dag dat ik mijn ambities voor de Tweede Kamer presenteerde, kwam er een persbericht naar buiten over mijn vervolging.”

De Hagenaar, die zich vorig jaar heeft bekeerd tot de islam, verwacht dat de zaak uitdraait op een veroordeling: „Onze achterban weet gelukkig wel beter. Het staat mijn politieke loopbaan niet in de weg. Als justitie het nodig vindt om van ons een martelaar te maken, dan moeten ze dat lekker doen.”

Koran

Het zijn turbulente tijden voor de PvdE. Het partijbestuur heeft gisteren besloten om niet meer mee te doen aan de gemeenteraadsverkiezingen in Zwijndrecht na aanhoudende en zeer ernstige bedreigingen aan het adres van lijsttrekker Mohamed el Bachiri, de neef van de Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb. Zelfs zijn vrouw en kinderen worden lastiggevallen.

Gisteravond vlak voor de raadsvergadering deelde Van Doorn met zijn kornuiten korans uit aan alle volksvertegenwoordigers – inclusief de PVV – en het college. „We willen de islam uitdragen en mensen die geen idee hebben waar het geloof over gaat uitdagen om zich te verdiepen in het heilige boek.”
Integendeel
.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Weinig nieuws over deze moslimpartij.
Een lijstje met nieuws.
Incidentje.
Incidentje.
Wellicht is het hetzelfde incident.
Den Haag

D66 heeft de gemeenteraadsverkiezingen in Den Haag definitief gewonnen. De partij heeft woensdag 15,4 procent van de stemmen behaald, goed voor acht zetels. PVV volgt op de tweede plek met 14,1 procent van de stemmen: zeven zetels. PvdA (zes zetels), derde, kreeg 12,6 procent van de stemmen.

D66 klimt van zes naar acht, terwijl PVV één zetel verliest: van acht naar zeven. De PvdA zakt van tien naar zes. Coalitiepartijen VVD en CDA komen uit op respectievelijk vier en drie zetels. VVD had zeven zetels, CDA drie. Er zullen vijf partijen nodig zijn om een coalitie te vormen.

De Haagse Stadspartij komt op vijf zetels. De Stadspartij had twee zetels. Groep De Mos/Ouderenpartij heeft drie zetels. GroenLinks (2010: 3 zetels), SP (2010: 2 zetels) en Islam Democraten (2010: 1 zetel) hebben beiden twee zetels. ChristenUnie/SGP, Partij voor de Dieren en Partij van de Eenheid komen uit op één zetel. ChristenUnie is een nieuwkomer in de Haagse gemeenteraad. Partij voor de Dieren en Partij van de Eenheid blijven op één zetel staan.

De opkomst in Den Haag is 48,5 procent. In 2010 was dat 52,9 procent.
1 zetel voor de PVDE in Den Haag is dus het resultaat.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Grima
Forum fan

Bericht door Grima »

De Islamitische NIDA heeft in Rotterdam twee zetels te pakken gekregen...dat vind ik persoonlijk al veel te veel. Ik wil geen religie in mijn politiek dus wat dat betreft mogen de christenen er ook uit.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Er schijnen verhoudingswijs veel zetels door islamieten veroverd te zijn met voorkeursstemmen.
Erg zeker van cijfers ben ik niet, het meest duidelijk was deze Telegraaf link.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/verk ... nen__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Een moslimpartij is tenminste open en bloot, op deze wijze heeft het meer van 5-de colonne achtig gedoe.
Het ergste geval van deze verkiezing is Hassan Buyatui.
Deze stond op de nummer 22 plek van de PVDA in Almere. Hij is met voorkeurstemmen tot nummer 4 gekozen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Peter van Velzen
Site Admin

Cluny schreef:Er schijnen verhoudingswijs veel zetels door islamieten veroverd te zijn met voorkeursstemmen.
Erg zeker van cijfers ben ik niet, het meest duidelijk was deze Telegraaf link.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/verk ... nen__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Een moslimpartij is tenminste open en bloot, op deze wijze heeft het meer van 5-de colonne achtig gedoe.
Het ergste geval van deze verkiezing is Hassan Buyatui.
Deze stond op de nummer 22 plek van de PVDA in Almere. Hij is met voorkeurstemmen tot nummer 4 gekozen.
NIets 5e colonne. dat is gewoon wettelijk geregeld! De kiezers bepalen op de eerste plaatst wie er in de vertegenwoordigende organen komen, niet de partijen. Als Hassan Buyatui een voorkeur heeft voor de PvdA boven eern speciale Allochtonenpartij (of regligieuze partij), dan kan ik dat persoonlijk alleen maar in hem waarderen. Blijkbaar voelt hij zich gewoon inwoner van Almere, en niet zozeer allochtoon.
Bekijk de zaken toch ook eens van een positieve kant!
Ik wens u alle goeds
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Afbeelding

Pow
De PvdA in Almere is in verlegenheid gebracht door een foto waarop één van de kandidaat-raadsleden Hassan Buyatui is te zien met de controversiële shariageleerde Haitham al-Haddad.

Al-Haddad wordt niet door iedereen evenzeer gewaardeerd omdat hij er nogal conservatieve ideeën over de islam op nahoudt. Zo vindt hij dat Moslims die hun geloof afvallen schuldig zijn aan hoogverraad en dat zij de doodstraf verdienen.

De Almeerse PvdA-leider John van der Pauw zegt geschrokken te zijn van de foto. In een reactie tegen Omroep Flevoland zegt hij echter niet bang te zijn dat het incident de partij stemmen gaat kosten.

Hassan Buyatui zegt geen moeite te hebben met de foto. Hij zegt het gedachtegoed van al-Haddad niet te delen.

Klik hier voor de foto van PvdA'er Bayatui (uiterst rechts) met al-Haddad.
5de colonne gedoe m.i.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Nog even dit.
Dit topic was natuurlijk ook een beetje een stemadvies om vooral niet op een moslimpartij te gaan stemmen.
Een gemakkelijk advies wat ook niet al te veel denkwerk en onderzoek vereist.
Helaas is dat advies te beperkt gebleken. In dit topic heb ik al even aangestipt dat als je bijvoorbeeld PvdA stemt er een hele grote kans is dat jouw stem in feite door een moslim-Turkije en/of moslim-Marokko persoon gebruikt wordt om een plek in te Gemeenteraad te veroveren.
In dit bericht van de NOS is een opsomming gemaakt waar in Nederland dat daadwerkelijk is gebeurd.
http://nos.nl/artikel/628782-meeste-all ... -pvda.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De "islamitische" PvdA steekt er dus met kop en schouders bovenuit.
Volgende keer goed opletten dus. Als je niet pro-islam wilt stemmen kijk dan goed op de kieslijst of daar geen moslims in staan.
Want toestanden zoals in Soest dat zou de volgende keer toch voorkomen moeten worden.
Soest

In de gemeente Soest wordt de nieuwe PvdA-fractie gevormd door twee Turks-Nederlandse raadsleden die onder vuur liggen vanwege het ronselen van stemmen in de lokale moskee. Lijsttrekker Osman Suna en de nummer 4 Adem Baskaya wisten de enige twee PvdA-zetels in hun gemeente te bemachtigen.
Plaats reactie