Vilaine schreef:Nu je het toch over alcohol hebt.
Een groot nadeel van verbod op roken in horeca gelegenheden, is, dat het in vele landen geleid heeft tot meer horeca bezoekers en een omzetstijging bij cafés en restaurants. De cijfers voor Nederland ken ik nog niet. Maar de tendens in andere landen is, dat rokers niet wegblijven, maar dat nu ook meer niet-rokers naar het café gaan.
Natuurlijk is zo'n rookverbod in de horeca prettig voor (de omzet van) de uitbater, maar voor de volksgezondheid, door de toename van alcohol consumptie, weer minder gunstig.

Dit is niet waar, vele kroegjes waar je alleen alcohol gebruikt en geen voedsel wordt geserveerd zijn over de kop gegaan door het anti rook beleid. In de UK zijn hierdoor hele dorp kroegjes verdwenen en daardoor een eeuwen oude traditie om elkaar in de pub te ontmoeten. Vooral de ouderen die dagelijks een kaartje ging leggen en een sigaar rookten.
Alcohol???? Als je een alcoholist bent dan koop je een fles jenever en ga je dat thuis opdrinken. In een café is dat te duur. Alcohol is gezellig en juist de horeca zorgt er voor dat je niet te veel drinkt. Die willen geen alcoholisten in hun zaak.
Is dit een forum met gezondheid freaken of vrijdenkers? Ik vermoed het eerste en een gezondheid freak dus hypochondrisch, is een geestelijke afwijking. Hoort thuis in de psychiatrie.

Ik weet dit, heb een klein horeca bedrijf gehad en op tijd verkocht. De studenten kroeg met 80% rokers.
En een goede afzuig systeem dus geen probleem want ik ga niet voor 10 uur in de rook staan.