De splitsing van Oekraïne.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Blues-Bob
Bevlogen

Re: De splitsing van Oekraïne.

Bericht door Blues-Bob »

Blues-Bob schreef:Misschien een hele rare en domme vraag, maar is de bevolking van Oekraïne niet heel erg verdeeld, en is het ook niet een soort burgeroorlog wat er dreigt?

Groet,

Bob
Lama... :(
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Ryan
Banned

Bericht door Ryan »

Cluny schreef:Wat gaat dat toch snel.
Volkomen off-topic raken.
Terwijl in dit één maand oude topic toch genoeg plek is.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... lit=global" onclick="window.open(this.href);return false;
Wellicht is het een goed idee om het laatste stukje van dit topic daar naar toe te verhuizen.
Tja, krijgen we die schijnbewegingen weer...

Er is een rechtstreeks verband tussen de "global warming hoax" en de drang van bepaalde bedrijven om milieu vervuilende vormen van schaliegas exploitatie in Oost Europa te starten.
Politiek is daar helemaal ondergeschikt aan gemaakt.

Het kan daar, omdat er met opzet een anarchie veroorzaakt is.
Wie profteren? Halliburton, Shell, enz enz...
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.

Albert Einstein
Ryan
Banned

Bericht door Ryan »

Blues-Bob schreef:
Blues-Bob schreef:Misschien een hele rare en domme vraag, maar is de bevolking van Oekraïne niet heel erg verdeeld, en is het ook niet een soort burgeroorlog wat er dreigt?

Groet,

Bob
Nee, als je met mensen uit de Oekraine praat, die zeggen dat het gedoe in hun land "gekocht" is.
De mensen daar zijn rustig, vredelievend.
Maken eigenlijk nergens een probleem over.

Duidelijk genoeg?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.

Albert Einstein
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Ryan schreef: Tja, krijgen we die schijnbewegingen weer...

Er is een rechtstreeks verband tussen de "global warming hoax" en de drang van bepaalde bedrijven om milieu vervuilende vormen van schaliegas exploitatie in Oost Europa te starten.

Je lijkt bijzonder weinig kennis te hebben van de geschiedenis van Oekraïne. Dat maakt jouw analyse van het heden van Oekraïne erg weinig waard.
Bestudeer in ieder geval eens een keer de geschiedenis van de laatste 25 jaar van Oekraïne.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Ryan
Banned

Bericht door Ryan »

Cluny schreef:
Ryan schreef: Tja, krijgen we die schijnbewegingen weer...

Je lijkt bijzonder weinig kennis te hebben van de geschiedenis van Oekraïne. Dat maakt jouw analyse van het heden van Oekraïne erg weinig waard.
Bestudeer in ieder geval eens een keer de geschiedenis van de laatste 25 jaar van Oekraïne.
Haha.. Je lijkt... Rapport..
Je zit te trollen..

Albert Einstein
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

Ryan schreef: Het global warming verhaal is grote flauwekul.
Ik dacht het niet.
Verder zou ik het op prijs stellen dat je dit onderwerp niet ridiculiseert.
Dan doe ik het wel in de juiste draadje. 8*)
Het milieu leidt ernstige schade door het boren naar schaliegas.
Daar ben ik wel mee eens.
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

Cluny schreef:
Chronos schreef:Misschien had ik de post van Cluny en zijn achterliggende gedachten niet goed begrepen.
Blijft de vraag waarom Cluny de geschiedenis erbij haalt?
Bij mij blijft de vraag liggen waarom jij als reactie op mijn link die kolossale drogreden uit je mouw tovert.
Zie ook.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... en#p414950" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat jij de doden wilt gebruiken om de Russische sprekende Oekraïners te demoniseren. Zijn toch afstammelingen van moordenaars?
Ik vind het nogal achterbaks, net als je gidswoorden draadje.
Zo nobel zijn sommige van je posten echt niet. :lol:
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Blues-Bob schreef:

Groet,

Bob
Geen idee, ik ben geen Oekraïnoloog.
Ik weet niet in hoeverre de bevolking werkelijk verdeeld is, en in hoeverre de Russische regering hier de hand in heeft.
Wel blijft het vreemd dat Poetin de "rechten van etnisch Russen" in Oekraïne zegt te beschermen, terwijl hij dat in zijn thuisland niet doet. (Homo's, Pussy Riot)
Als die Russen zijn bescherming willen, verhuizen ze toch naar Rusland?

Ik zie al voor me dat Merkel er op aan gaat dringen dat wij in Nederland wonende Duitsers een bijzondere behandeling gaan geven.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Ryan schreef: Verder heb ik geen zin, om met het bronnen spelletje mee te doen.
Doe zelf maar eens iets.
Een onderbouwing leveren is geen spelletje.
Het is gebruikelijk dat iemand die claims doet, deze ook onderbouwt.
Anderen hoeven jouw huiswerk niet te doen.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Chronos schreef:
Cluny schreef:
Chronos schreef:Misschien had ik de post van Cluny en zijn achterliggende gedachten niet goed begrepen.
Blijft de vraag waarom Cluny de geschiedenis erbij haalt?
Bij mij blijft de vraag liggen waarom jij als reactie op mijn link die kolossale drogreden uit je mouw tovert.
Zie ook.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... en#p414950" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat jij de doden wilt gebruiken om de Russische sprekende Oekraïners te demoniseren. Zijn toch afstammelingen van moordenaars?
Ik vind het nogal achterbaks, net als je gidswoorden draadje.
Zo nobel zijn sommige van je posten echt niet. :lol:
Demoniseren is een gidswoord. Personen die op Freethinker te frequent gidswoorden in hun betoog stoppen leveren geen betrouwbare informatie.
En je kan iemand die jouw tu quoque drogredengebabbel signaleert wel achterbaks noemen maar het zou van jouw kant een stuk sportiever zijn om toe te geven dat je geen normaal weerwoord hebt op de geschiedenisfeiten van Oekraïne, hier dus de grote volkerenmoord, de miljoenen hongerdoden onder USSR-bezetting.
En dat je dus door gebrek aan fatsoenlijke argumentatie die idiote noodsprong hebt gemaakt met dat drogredengebabbel dat concentratiekampen niet door het naziregime, de moordenaarsbende van Hitler zijn bedacht.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Voor wie zijn bijdragen ook op de meelezer wil richten: Heel vervelende draad om te lezen. Met-of-zonder gidswoorden als "idioot".
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Een docu over Jozef Stalin.
Vanavond 20.40 op Canvas.
Wellicht wordt in de documentaire ook wel even stilgestaan bij de Holodomor.
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

Cluny schreef:
Demoniseren is een gidswoord. Personen die op Freethinker te frequent gidswoorden in hun betoog stoppen leveren geen betrouwbare informatie.
Dan ben jij er een van.
En je kan iemand die jouw tu quoque drogredengebabbel signaleert wel achterbaks noemen maar het zou van jouw kant een stuk sportiever zijn om toe te geven dat je geen normaal weerwoord hebt op de geschiedenisfeiten van Oekraïne, hier dus de grote volkerenmoord, de miljoenen hongerdoden onder USSR-bezetting.
Dat is geschiedenis.
Net als de miljoenen doden door Pol Pot, Mao, de Engelse kolonisten, Spaanse kolonisten, Stalin, Djenghis Khan, Hitler etc, etc. (o.a. jouw voorouders) :D
Wat is je ware bedoeling?
En dat je dus door gebrek aan fatsoenlijke argumentatie die idiote noodsprong hebt gemaakt met dat drogredengebabbel dat concentratiekampen niet door het naziregime, de moordenaarsbende van Hitler zijn bedacht.
De ene drogreden weerlegt door een ander drogreden, wat is er zo erg aan?

Maar legt eens uit waarom je perse die stukjes informatie/geschiedenis er bij wilt halen.
Misschien gaat er bij mij een wereld open. :lol:

Uiteindelijk zijn er toch nog anderen, dan die de westerse media ons wilt laten geloven, die bij Rusland wilt aansluiten.
Waarom toch? In het begin willen ALLE Oekraïners toch bij het westen horen ( volgens "ons" media).
Dan is wat men ons wilt laten geloven.
Alleen het zit toch iets anders in elkaar. 8*)
writer
Bevlogen

Bericht door writer »

http://www.dewereldmorgen.be/artikel/20 ... riekenland" onclick="window.open(this.href);return false;

Het is wrang als een corrupt land met geld gesteund moet worden om erger te voorkomen.
NB: Doe wel en zie niet om.
Ryan
Banned

Bericht door Ryan »

Jagang schreef:
Ryan schreef: Verder heb ik geen zin, om met het bronnen spelletje mee te doen.
Doe zelf maar eens iets.
Een onderbouwing leveren is geen spelletje.
Het is gebruikelijk dat iemand die claims doet, deze ook onderbouwt.
Anderen hoeven jouw huiswerk niet te doen.
Ach, één zot kan meer vragen stellen dan 10 wijzen kunnen beantwoorden.
En er zitten genoeg zotten op dit forum.
Houdoe! Ik ga.

Albert Einstein
Plaats reactie