Mensen met een laag inkomen hebben het aan zichzelf te danke

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

EvP
Forum fan

Re: Mensen met een laag inkomen hebben het aan zichzelf te d

Bericht door EvP »

pallieter schreef:
Een gezin van 2 ouders en 2 kinderen in een normaal rijtjeshuis, een net 2e hands auto'tje zit zo aan de 1300 a 1400 gok ik (minimum)? Geen extreem dure hobby's als roken of onbekerkt smartphonen (of hoort dat al bij het bestaansminimum?).
Vergeet het.

Rijhuisje heeeeeel goedkoop: lening minstens 1000 euro, kosten huis: min 300 euro, wagen tweede hands 250 verzekeringen 200. 1750 vaste kosten.

Eten, kleding, speelgoed, pampers, medicatie,.... de onmisbare zaken dus tussen de 500 en 700 euro per maand als je wat gezonde kost aan de kinderen wil geven.

2250 a 2500 en dan is er nog geen GSM of vakantie, verjaardag etc.

Hoe?
Welke lening bedoel je hier mee? Hypotheek?
Mijn antwoorden zijn hoe ik het nu zie, dus mogelijk achteraf onwaar.
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Yep, ben Belg, hier noemen we het gewoon een lening. Kosten kunnen ietwat lager liggen in bepaalde delen van Nederland maar in de steden is het sowieso nog een stuk duurder.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
EvP
Forum fan

Bericht door EvP »

pallieter schreef:
Yep, ben Belg, hier noemen we het gewoon een lening. Kosten kunnen ietwat lager liggen in bepaalde delen van Nederland maar in de steden is het sowieso nog een stuk duurder.
Ik kom uit oost nederland dan scheelt aardig. Wij zitten thuis aan ca 350 euro de maand en dan hebben we in 30 jaar tijd afbetaald. Nu hadden we ook een startbedrag, maar voor 140000 heb je hier een aardig huisje.
Dan wordt het eind bedrag al flink anders. Een simpel huur huis zit hier op ca 450/500 euro de maand.
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Appartement met 2 slaapkamer, landelijk gelegen (willebroek), 80m² is 870 euro per maand huur plus 250 euro kosten. Pas je dus niet in met 2 kinderen.
Huur huis is ongeveer een 1800,2000 euro zonder kosten in België/ Bouwgrond en klein vrijstaand huis bouwen op een 300 m² zal een 400 000 euro kosten.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
EvP
Forum fan

Bericht door EvP »

pallieter schreef:Appartement met 2 slaapkamer, landelijk gelegen (willebroek), 80m² is 870 euro per maand huur plus 250 euro kosten. Pas je dus niet in met 2 kinderen.
Huur huis is ongeveer een 1800,2000 euro zonder kosten in België/ Bouwgrond en klein vrijstaand huis bouwen op een 300 m² zal een 400 000 euro kosten.
kijk dat zijn hele andere bedragen. Dit stuk van het land loopt al tientallen jaren leeg, lekker goedkoop wonen :D
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

kijk dat zijn hele andere bedragen. Dit stuk van het land loopt al tientallen jaren leeg, lekker goedkoop wonen :D
Heel leuk voor je maar nooit vergeten dat waar jij woont de uitzondering der uitzonderingen is. Die prijzen waar ik over spreek zijn spijtig genoeg de realiteit.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

EvP schreef:Een simpel huur huis zit hier op ca 450/500 euro de maand.
Dat ben je aan een beetje koopwoning in de maand ook kwijt.
Staar je niet blind op de hypotheek, want die is exclusief onderhoudskosten.
Bij een huurhuis zijn deze inbegrepen.

Maar goed, ik neem aan dat we tot de conclusie moeten komen dat "mensen met een laag inkomen" het niet per sé aan zichzelf te danken hebben?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
EvP
Forum fan

Bericht door EvP »

Jagang schreef:
EvP schreef:Een simpel huur huis zit hier op ca 450/500 euro de maand.
Dat ben je aan een beetje koopwoning in de maand ook kwijt.
Staar je niet blind op de hypotheek, want die is exclusief onderhoudskosten.
Bij een huurhuis zijn deze inbegrepen.

Maar goed, ik neem aan dat we tot de conclusie moeten komen dat "mensen met een laag inkomen" het niet per sé aan zichzelf te danken hebben?
Eensch, niet per se.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Zullen we het draadje dan maar sluiten?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Na mijn nee, zelfs niet per se.

De omstandigheden waardoor je in armoede geraakt kan je eigen schuld zijn. Zelf terug uit die armoede geraken is echter quasi onmogelijk zonder hulp. je komt net rond, 1 stommiteit en een rekeningetje van 300 euro blijft liggen. Deurwaarder, rekeningetje gaat plots boven de duizend euro, andere rekening dan maar laten wachten, deurwaarder en op 3 maand tijd ben je van net rondkomen naar een schuld van een eurootje of 10 000. En daar geraak je niet meer uit. En dat is niemands schuld.
Mahalingam
Ervaren pen

Bericht door Mahalingam »

http://www.dailymail.co.uk/health/artic ... urous.html
Dit gaat over onderzoek waaruit duidelijk blijkt "Een sterke paringsdrang houdt mensen arm."
Just four per cent of high earners have sex every day - a figure that triples for low earners.
The survey also revealed that a third of people who earn more than £50,000 a year only have sex once a week.

In contrast, just 17 per cent of those who earn less than £15,000 have sex just once a week.
Some 54 per cent of people on mid-range salaries (£15,000 to £34,000) have sex several times a week - compared to 44 per cent of those who earn more than £50,000.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt zal zijn hoofd moeten missen.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Ah, Strauss Kahn was eigenlijk een armoedzaaier. :)
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Plaats reactie