Kwakbrief

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

jspreen
Contacteer:

Re: Kwakbrief

Bericht door jspreen »

Op skepp punt be ben ik inmiddels in de ban gedaan wegens mijn bijdragen hier:

http://forum.skepp.be/viewtopic.php?f=2&t=3433

Waarom, dat kan men alleen gissen. Termen als Inquisitie en ketterij komen wel spontaan naar boven borrelen, maar dat zijn natuurlijk begrippen die niet passen deze tijden van verlichting en vrijheid van meningsuiting.

Nou ja, het is ook mijn eigen schuld natuurlijk. Wat heb ik eigenlijk te zoeken bij sceptici, wat doet een lammetje in het hol van de leeuw?

Enfin, bij freethinkers, gaat het hier ook zo? Wordt men hier ook uitgescholden voor trol wegens off-mainstream ideeën en zonder tegenargumentatie eruit geflikkerd?
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Enfin, bij freethinkers, gaat het hier ook zo? Wordt men hier ook uitgescholden voor trol wegens off-mainstream ideeën en zonder tegenargumentatie eruit geflikkerd?
Zoals Drwho hiervoor al schreef staan tempering van hartslag, spierspanning en bloeddruk middels autogene regulatie op dit moment hoog in het vaandel van dit forum.
Maar kwak, net als al het andere, moet degelijk onderbouwd worden.
Born OK the first time
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

jspreen schreef:Op skepp punt be ben ik inmiddels in de ban gedaan wegens mijn bijdragen hier:

Waarom, dat kan men alleen gissen. Termen als Inquisitie en ketterij komen wel spontaan naar boven borrelen, maar dat zijn natuurlijk begrippen die niet passen deze tijden van verlichting en vrijheid van meningsuiting.

Nou ja, het is ook mijn eigen schuld natuurlijk. Wat heb ik eigenlijk te zoeken bij sceptici, wat doet een lammetje in het hol van de leeuw?

Zoals ik schreef, ik heb meer een epidemiologische inslag dan een taalkundige. Als je me voorziet van design methode en data omtrend het geschrevene, wil ik het er best over hebben. Anders vinden we geen aansluiting bij elkaar.

Bedankt,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

jspreen schreef:
Vertel eens aan ome Jan, wat vind je nou echt zo dom?

..
Dat Hamer aan de hand van duizenden gevallen enz: net zoals BluesBob heb ik meer info nodig om dit anders te kunnen duiden dan het zoveelste geval van morosofie.
Aan de hand van duizenden gevallen, heeft Dr Hamer kunnen constateren dat met elke
hersenregio één specifiek orgaan correspondeert en dat de twee zones, dus zowel het plekje in de
hersenen,
hamerhaard
genoemt, als het orgaan in het lichaam, tegelijkertijd geaffecteerd worden
in geval van een pathologische aandoening
Hamerhaard? Veel beweringen maar geen bewijs. Ik heb thuis een haard waar je in de winter genoeglijk voor kan zitten met een goed boek en een glas port.

Het kwalijke in het stuk Hamerproza vind ik analoog aan het boekje de zin van ziek zijn dat een paar decennia terug populair was. Het is min of meer de schuld van de zieke en met de juiste mentale inslag kom je er wel. Maar om kort te zijn het is een samenraapsel van gegevens naar believen in een samenhangend construct ter verklaring en duiding van ziekte gegoten. In voorkomende gevallen is het verstandig eerst eens wat bewijs in de vorm van data te zien zoals gevraagd.

NB het aardige is dat Hamer zelf dankzij een conventionele chirurgische ingreep geneest.

Ryke Geerd Hamer (Düsseldorf 1935), bedenker van NGM, werd in 1972 internist. In 1978 wordt zijn zoon Dirk doodgeschoten. Kort daarna ontwikkelt Hamer teelbalkanker. Hamer krijgt het idee dat kanker wordt veroorzaakt door een emotionele of biologische schok. Genezing is volgens Hamer alleen mogelijk door het conflict op te lossen. Hij ontwikkelt een theorie met 5 door hem bedachte natuurwetten en begint patiënten te behandelen en maakt daarbij de nodige slachtoffers. Zijn artsenvergunning wordt ingetrokken. Hamer zelf geneest na een conventionele chirurgische ingreep (kwakzalverij.nl).

http://kloptdatwel.nl/2011/09/07/kanker ... ds-actief/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.skepsis.nl/willeke.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

jspreen schreef:Op skepp punt be ben ik inmiddels in de ban gedaan wegens mijn bijdragen hier:

Waarom, dat kan men alleen gissen.
Na gissen komt vragen en onderzoeken en daarna komt weten. Tenzij de jezelf verbazende onwetendheid je niet stoort.
Overigens is het netter om je zinnetje van "Waarom, dat kan men alleen gissen" te veranderen in "Waarom, daar kan ik alleen maar naar gissen".
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

jspreen schreef: Nou ja, het is ook mijn eigen schuld natuurlijk. Wat heb ik eigenlijk te zoeken bij sceptici, wat doet een lammetje in het hol van de leeuw?
Ik heb de draad op skepp eens doorgelezen en zag dat het daar van uw zijde schort aan onderbouwing van het Hamerstuk. Eigenlijk is er dus weinig veranderd daar dat ook hier ontbreekt. Voorlopig doe ik het af al niet eens geheel ongevaarlijke colportage van merkwaardige ideeën over ziekten, oorzaak en behandelwijze.
Mijn quack detector geeft aan dat er maar één werkzame therapie is tegen zulke larie.
10132-duck-dynasty-quack-olanterns-episode-screencap-4x10.jpg
10132-duck-dynasty-quack-olanterns-episode-screencap-4x10.jpg (10.01 KiB) 3233 keer bekeken
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Tsja, kwak moet, net als al het andere, degelijk onderbouwd worden, anders volgt kwaktherapie.
Born OK the first time
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Rereformed schreef:Tsja, kwak moet, net als al het andere, degelijk onderbouwd worden, anders volgt kwaktherapie.
Protest, het is geen homeopathische stroom die ik in mijn behandeling gebruik en het vergiet is op de gaten na onverdund [-X
Rereformed
Moderator
Contacteer:

doctorwho schreef:Protest... [-X
U bent duidelijk toe aan chakra-therapie! Dat zal uw energiebanen weer in balans brengen.

Misschien kunt u voor uw vrouw de veelzijdige eendagse opleiding bekostigen, zodat zij u daarna persoonlijke begeleiding kan geven:
http://www.schoonheidsschool.com/cursus ... -therapie/" onclick="window.open(this.href);return false;
Born OK the first time
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Rereformed schreef:
doctorwho schreef:Protest... [-X
U bent duidelijk toe aan chakra-therapie! Dat zal uw energiebanen weer in balans brengen.

Misschien kunt u voor uw vrouw de veelzijdige eendagse opleiding bekostigen, zodat zij u daarna persoonlijke begeleiding kan geven:
http://www.schoonheidsschool.com/cursus ... -therapie/" onclick="window.open(this.href);return false;
En dat in zeven uur? Ik ben bang dat mijn wederhelft dat in nog geen honderd jaar van plan zal zijn. Bovendien is mijn vergiet-therapie gestoeld op harde feiten. Niet dat die chakra stenen niet hard zijn maar ik denk dat ze me even zwaar op de maag zullen liggen als bij de wolf in Roodkapje.
Plaats reactie