Wopke Hoekstra (CDA) stemt voor..
Moderator: Moderators
Wopke Hoekstra (CDA) stemt voor..
Het initiatiefwetsvoorstel van D66 dat de weigerambtenaar laat uitsterven. Nieuwe ambtenaren die vanuit godsdienstige bezwaren geen mensen van het gelijke geslacht in het echt willen verbinden worden niet meer aangesteld. Dit voorstel was ingediend door Pia Dijkstra en Gerard Schouw. De rest van de christelijke politici stemde tegen. In dit geval dus de rest van de fractie van het CDA, met uiteraard CU en SGP.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Re: Wopke Hoekstra (CDA) stemt voor..
Een christen die niet alleen voor zijn 'naasten' liefde voelt, maar ook voor andere mensen.
Hulde!
Hulde!
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Dit is mooier als die cda-ster , Marry Visser-van Doorn, die tegen het homohuwelijk stemde, maar wel getuige is op het homo huwelijk van haar zoon.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Is dit echt gebeurd? Of doet dit verhaal de ronde want hoe kun je nu getuige zijn terwijl je tegen dit huwelijk bent.Bonjour schreef:Dit is mooier als die cda-ster , Marry Visser-van Doorn, die tegen het homohuwelijk stemde, maar wel getuige is op het homo huwelijk van haar zoon.
YepPietV. schreef:Is dit echt gebeurd? Of doet dit verhaal de ronde want hoe kun je nu getuige zijn terwijl je tegen dit huwelijk bent.Bonjour schreef:Dit is mooier als die cda-ster , Marry Visser-van Doorn, die tegen het homohuwelijk stemde, maar wel getuige is op het homo huwelijk van haar zoon.
http://www.tvgids.nl/programma/15647280/TROS_TV_Show/
http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/a ... ving.dhtml
Inderdaad ik kan me gewoon niet voorstellen dat je je eigen kinderen politiek buitensluit maar privé even een toneelstukje opvoert. Terwijl er in Nederland veel ruimte is voor een andere mening. Denk maar aan Dick Cheney die hetzelfde overkwam, maar uiteindelijk koos voor zijn dochter.
Toch volgde ze niet altijd de lijn van de partij. De moeder van de bekende couturier Mart Visser en nog twee zonen was een van de weinige CDA-Kamerleden die in 1999 voor het homohuwelijk stemde. Ook vond ze dat bij het CDA ’balpen en vlaggen groener zijn dan het milieubeleid’. Visser-Van Doorn is vrijdag na een lang ziekbed op 69-jarige leeftijd overleden.
Citaat Trouw
Hier staat dat ze voor het homohuwelijk stemde
Citaat Trouw
Goed gezien, maar merkwaardig want tijdens de tv-show werd heel erg de nadruk gelegd op de tegenstelling.Bats schreef:Toch volgde ze niet altijd de lijn van de partij. De moeder van de bekende couturier Mart Visser en nog twee zonen was een van de weinige CDA-Kamerleden die in 1999 voor het homohuwelijk stemde. Ook vond ze dat bij het CDA ’balpen en vlaggen groener zijn dan het milieubeleid’. Visser-Van Doorn is vrijdag na een lang ziekbed op 69-jarige leeftijd overleden.
Citaat Trouw
Ik heb ook nog dit stuk gevonden:
Volkskrant
Dit suggereet dat Visser-van Doorn tegen stemde.De CDA-Kamerleden Wijn, Dankers en Verburg stemden tegen de partijlijn in vóór het wetsvoorstel. PvdA'er Apostolou stemde in tegenstelling tot zijn partijgenoten tegen het homohuwelijk.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Ik vermoed dat jij een ander idee hebt omtrent de betekenis van het woord "naaste" dan degene die het verhaal van de barnhartige Samaritaan bedacht.Fish schreef:Een christen die niet alleen voor zijn 'naasten' liefde voelt, maar ook voor andere mensen.
Hulde!
Ik wens u alle goeds
- Dat beloof ik
- Bevlogen
Nee, er waren 142 stemmers, dus 8 mensen stemden niet.Dit suggereet dat Visser-van Doorn tegen stemde
Ik kan me ook niet voorstellen dat je als moeder van Mart Visser tegen stemt.
Dat zou wel erg onlogisch zijn.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Ik kon niet vinden hoe zij zelf gestemd heeft.
Hier het stuk van de tvshow. Om onnodig leed te voorkomen: het betreffende stuk zit op 8:20
https://www.youtube.com/watch?v=QZiQg6tR6Kk
Hier het stuk van de tvshow. Om onnodig leed te voorkomen: het betreffende stuk zit op 8:20
https://www.youtube.com/watch?v=QZiQg6tR6Kk