Blijkbaar heft het grote aantal geboortes de afvallers op.dikkemick schreef:.... Ik zie toch in grote gezinnen hier in de buurt dat het vaak half om half is. De helft van de kinderen gaat door als pa en moe, de andere helft gaat of een lichter kerk bezoeken, of haakt volledig af.....
Wat ik ook hoor is dat het steeds moeilijker wordt aan een "zware" dominee te komen.
Vaak doen dan meerdere kerken met éen dominee en wordt er de keer zonder dominee op de kansel een preek voorgelezen.
Verder kan ik me indenken dat het voor een streng gelovige niet leuk is om als éenling tussen een stelletje heidenen te wonen. Door verhuizingen lijken er vervolgens in de doorsneedorpen zonder zware dominee steeds minder strenggelovigen over te blijven terwijl dorpen als Barneveld groeien, per saldo dus niet echt een toename van hun aantal in Nederland.
Mijn zusje was op school heel ongelukkig omdat ze als enige in de klas door haar kleding opviel.
Als ik nu de meisjes op het Lodenstein in K. zie kijk slagen ze er ondanks hun voorgeschreven kleding toch nog wel in er leuk uit te zien