Is God de schuldige?

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
axxyanus
Moderator

Re: Is God de schuldige?

Bericht door axxyanus »

Freefighter schreef:Christenen kunnen getuigen, maar de Heilige Geest overtuigd. Neem je de uitdaging aan, tegen de massa in, God Zichzelf te laten bewijzen? Durf je Hem je leven toe te vertrouwen?
Want wat baat het een mens als hij de gehele wereld won, maar schade leed aan zijn ziel!
Voor het zelfde geld zijn jullie christenen allemaal bedot door de duivel. Dat was niet de Heilige Geest die jullie overtuigde maar satan. Satan die jullie daarna ook influisterde hoe je moest vasthouden aan geloof en zeker geen kritische vragen moet stellen. Want ja als je kritische vragen zou stellen die je niet opzij laat zetten door geloof dan zou wel eens duidelijk kunnen worden dat het allemaal om zelfbedrog gaat.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
HankS
Diehard

Bericht door HankS »

Freefighter schreef:
iznogoodh schreef:Gaat dit een discussie worden of ben je aan het evangeliseren, FreeFighter?
Het zou mooi zijn als het samen kon. :)
Doe je best zou ik zeggen, een echte discussie zie ik nog niet en evangelisatie zal niet echt gaan lukken en wordt ook niet echt geapprecieerd door de meesten onder ons .
Nothing in life is certain except death, taxes and the second law of thermodynamics.
—Seth Lloyd

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.

—Bertrand Russell
writer
Bevlogen

Bericht door writer »

Freefighter schreef:[..... Maar, ik heb geleerd dat God verhoord op Zíjn tijd en Zijn manier.........
Hoe ben je daar achter gekomen?
Ik weet wel dat de kerk ons dat graag doet geloven omdat er maar weinig of geen gebeden worden verhoord met een directe link naar ingrijpen van hogerhand.
Om de gelovigen niet opstandig te laten worden hoor je dan wat jij nu zegt, op Zijn tijd en op Zijn manier.
IK denk dat heel veel mensen in de concentratiekampen gebeden hebben om er uit te mogen komen.
Hun gebed werd niet verhoord, niet gelijk en na verloop van tijd ook niet.
Ook kwam God niet met een andere oplossing, ze werden allemaal vergast.
De enkeling die bij de bevrijding nog in leven was, had die dat aan zijn bidden te danken of aan de bevrijders?
Waarom hij wel en miljoenen anderen niet?
Welk plan had God met die willekeur?
Daarom mijn vraag hoe jij persoonlijk ervaren heb dat God in de regel alleen verhoort als het Hem uitkomt en op zijn eigen manier met een oplossing komt.
Waren dat betere oplossingen dan jij bedacht had?
Laatst gewijzigd door writer op 15 jul 2014 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
NB: Doe wel en zie niet om.
Freefighter
Geregelde verschijning
Contacteer:

Bericht door Freefighter »

axxyanus schreef:
Freefighter schreef: En ook nu wil ik vaak snel en zichtbaar resultaat op gebed. Maar, ik heb geleerd dat God verhoord op Zíjn tijd en Zijn manier. Dat het om overgave gaat en niet alles zelf willen snappen of willen opknappen.
Neen het gaat om rationalisatie. Om jezelf in een toestand te brengen dat om het even wat uitgelegd kan worden als God die op zijn tijd en op zijn manier je gebed heeft verhoord.

Als je bid voor de genezing van je zieke kind, dan heeft god hoe dan ook je gebed verhoord of het kind nu geneest, sterft of gehandicapt eruit komt. Op die manier verhoort het beeldje op mijn vensterbank ook mijn gebeden.
Als je bidt om een snelle genezing - wat heel begrijpelijk is - kan het zijn dat het kind toch lang ziek blijft of zelfs sterft. Het gebeurd dat de lijdensweg mensen zo beproefd dat ze eindelijk tot God komen, omdat ze inzien dat er geen andere oplossing meer is. Het gebeurd dat mensen sterker uit de strijd komen.
Het kind geneest hoe dan ook, hier op aarde of na het overlijden. Het kan zo onmenselijk aanvoelen, maar God heeft, al lijdt Hij mee, een groter doel op het oog.
Freefighter
Geregelde verschijning
Contacteer:

axxyanus schreef:
Freefighter schreef:Christenen kunnen getuigen, maar de Heilige Geest overtuigd. Neem je de uitdaging aan, tegen de massa in, God Zichzelf te laten bewijzen? Durf je Hem je leven toe te vertrouwen?
Want wat baat het een mens als hij de gehele wereld won, maar schade leed aan zijn ziel!
Voor het zelfde geld zijn jullie christenen allemaal bedot door de duivel. Dat was niet de Heilige Geest die jullie overtuigde maar satan. Satan die jullie daarna ook influisterde hoe je moest vasthouden aan geloof en zeker geen kritische vragen moet stellen. Want ja als je kritische vragen zou stellen die je niet opzij laat zetten door geloof dan zou wel eens duidelijk kunnen worden dat het allemaal om zelfbedrog gaat.
De farizeeërs zeiden van Jezus dat hij de duivel had, maar ze konden Hem niet weerleggen en niet in het graf houden.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Freefighter schreef:
axxyanus schreef:
De farizeeërs zeiden van Jezus dat hij de duivel had, maar ze konden Hem niet weerleggen en niet in het graf houden.
Dat is wat de duivel graag heeft dat jullie geloven. Heel die bijbel is door satan geïnspireerd om goedgelovigen te kunnen verleiden.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Freefighter
Geregelde verschijning
Contacteer:

@writer: ik schreef eerder dat ik meemaakte dat ik geen uitweg meer zag en ik bad om verlossing.
Ik had geen andere oplossing meer. De verlossing kwam niet direct, maar het was een proces waarin God mij meermaals Zijn wonderlijke kracht gaf om het vol te kunnen houden.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Freefighter schreef:
Fish schreef:god bestond alleen tussen mijn oren.
Mag ik vragen of je naast je oren ook je hart voor Hem geopend hebt?
I
Ja, dat mag je vragen maar ik denk niet dat mijn antwoord je zal overtuigen. Als kind zal ik toch wel eerlijk geweest zijn in mijn gebeden?
Of zat het deurtje van mijn hart (overigens niet meer dan een spier die bloed rond pompt, hoe onromantisch) toen op slot?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Freefighter schreef:@writer: ik schreef eerder dat ik meemaakte dat ik geen uitweg meer zag en ik bad om verlossing.
Ik had geen andere oplossing meer. De verlossing kwam niet direct, maar het was een proces waarin God mij meermaals Zijn wonderlijke kracht gaf om het vol te kunnen houden.
m.a.w. Er is niets gebeurt behalve dan dat je gemerkt hebt meer kracht te bezitten dat je oorspronkelijk dacht en omdat je dat zo verwonderlijk overkwam heb je dat aan God toebedacht.
Freefighter
Geregelde verschijning
Contacteer:

axxyanus schreef: Dat is wat de duivel graag heeft dat jullie geloven. Heel die bijbel is door satan geïnspireerd om goedgelovigen te kunnen verleiden.
Nou, satan is overwonnen en ontwapend toen Jezus stierf aan het kruis.
Hij gaat nu rond als een briesende leeuw op zoek naar mensen om te verslinden, omdat hij weet dat zijn tijd nog maar kort is. Zolang mensen zich voor hem openstellen heeft hij macht over hen, maar voorbeelden te over dat hij mensen los moet laten als er gebeden wordt om verlossing in Jezus' naam.
Freefighter
Geregelde verschijning
Contacteer:

axxyanus schreef:
Freefighter schreef:@writer: ik schreef eerder dat ik meemaakte dat ik geen uitweg meer zag en ik bad om verlossing.
m.a.w. Er is niets gebeurt behalve dan dat je gemerkt hebt meer kracht te bezitten dat je oorspronkelijk dacht en omdat je dat zo verwonderlijk overkwam heb je dat aan God toebedacht.
De verlossing kwam niet direct zoals ik schreef, maar dit is gebeurd in een proces, waarin zonden beleden moesten worden.
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

En nou weet ik nog steeds niet waarvan ik verlost moet worden. En ook niet waarvan gered.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Freefighter
Geregelde verschijning
Contacteer:

Fish schreef:
Freefighter schreef:
Fish schreef:god bestond alleen tussen mijn oren.
Mag ik vragen of je naast je oren ook je hart voor Hem geopend hebt?
I
Ja, dat mag je vragen maar ik denk niet dat mijn antwoord je zal overtuigen. Als kind zal ik toch wel eerlijk geweest zijn in mijn gebeden?
Of zat het deurtje van mijn hart (overigens niet meer dan een spier die bloed rond pompt, hoe onromantisch) toen op slot?
Als kind zal je ongetwijfeld (veelal) eerlijk zijn geweest.
Maar was jou als kind echt duidelijk wat het Evangelie inhield?
writer
Bevlogen

Bericht door writer »

Freefighter schreef:....
Als je bidt om een snelle genezing - wat heel begrijpelijk is - kan het zijn dat het kind toch lang ziek blijft of zelfs sterft. Het gebeurd dat de lijdensweg mensen zo beproefd dat ze eindelijk tot God komen, omdat ze inzien dat er geen andere oplossing meer is. Het gebeurd dat mensen sterker uit de strijd komen.
Het kind geneest hoe dan ook, hier op aarde of na het overlijden. Het kan zo onmenselijk aanvoelen, maar God heeft, al lijdt Hij mee, een groter doel op het oog.
Dus als God volgens jou mensen met een minimaal geloof ziet kan Hij hun kind aanpakken om ze een groter geloof te geven, met ziektes of met de dood.
Job had al een groot geloof maar zijn gezinsleden moesten het evengoed ontgelden.
Dat was toen een weddenschap tussen God en de satan.
Ik begrijp echt niet waarom God altijd de dood moet gebruiken om zijn plan uitgevoerd te krijgen.
Denk je echt dat God daar achter zit?
Dat Hij geen mensvriendelijker oplossing kan bedenken?
NB: Doe wel en zie niet om.
Freefighter
Geregelde verschijning
Contacteer:

kiks schreef:En nou weet ik nog steeds niet waarvan ik verlost moet worden. En ook niet waarvan gered.

Groet

kiks
Van ongeloof wellicht. ;)
Plaats reactie