Swastika.

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

Cluny
Banned

Re: Swastika.

Bericht door Cluny »

Cluny schreef:De vraag is: mag dit blijven?
Afbeelding
Na enige afwegingen heb ik besloten nee te zeggen.
De link van deze foto.
http://www.kansas.com/2014/05/05/343938 ... trian.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Als er iets is waar ik op Freethinker een hekel aan heb dan zijn het wel dode linken.
Vandaar deze restauratie.
Afbeelding
De vraag was dus.
Deze swastika, vind je zelf dat deze openbaar mag blijven of moet dit hakenkruis uit het zicht verdwijnen?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
siger

Bericht door siger »

Mariakat schreef:Het is jammer dat het aloude en alom tegenwoordige Swastika teken zo is verziekt, dat mensen niet eens meer weten waar het symbool voor stond.
Ah zo. Ja, dat wist ik niet eens.

Dus volgens jouw mening heeft het een diepere betekenis? Ik herinner me dat Wilhelm Reich er een symbool van homosexuele copulatie in zag.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Cluny schreef:Den Haag Spuiplein 12 juli 2014
.
.
Afbeelding
.
detail.
Afbeelding

Voor in de verzameling.
Politie ontkent laksheid rond hakenkruizen.
Het Openbaar Ministerie gaat onderzoeken of sprake was van strafbare uitingen. Het CIDI heeft aangifte gedaan tegen de demonstranten die de borden omhooghielden. Voet laat weten dat 'het OM en de politie onze aangiftes serieus nemen en met prioriteit behandelen'
Nog een geluk dat de 2 moslima's geen niqaab of boerka droegen.
Ik ben benieuwd of de dames van de foto nog aangesproken worden.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

[quote="Cluny]detail.
Afbeelding[/quote]

Je kunt het met die hier tot uiting gebrachte opinie oneens zijn, maar je kunt niet beweren dat deze mensen positief over Nazi's denken. Het gebruik van het hakenkruis als symbool lijkt me zeer functioneel.

Ik zie dan ook eigenlijk niet in, waartegen de politie zou moeten optreden. Er wordt niemand aangevallen vanwege zijn geloof of ras of sexuele orientatie. Er wordt slechts een morele afkeuring geuit over een politieke stroming. Dat moet in principe kunnen. Ik zal de zionisten ook niet het recht ontzeggen, soortgelijke statements ten aanzien van de politiek van Hamas te maken.

Meer kritiek op het zionisme vind je op Sigers weblog.
Ik wens u alle goeds
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Lijkt me aardig om eens een rijtje overeenkomsten en verschillen tussen nazi-Duitsland en Israël nu op te stellen.

bv:
Uitgebreide controles op straat en pasjes cultuur
Aparte regels voor bepaalde bevolkingsgroepen
Groepen achter muren of prikkeldraad opbergen
Zonder uitspraak rechter straf opleggen
....
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Bonjour schreef:Lijkt me aardig om eens een rijtje overeenkomsten en verschillen tussen nazi-Duitsland en Israël nu op te stellen.
Lijkt mij ook best wel aardig.
Wel in een apart topic aub.
Wat houdt jou tegen om zelf het topic De overeenkomsten en verschillen tussen Nazi-Duitsland en Israël te openen?
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Cluny schreef: Wel in een apart topic aub.
Wat houdt jou tegen om zelf het topic De overeenkomsten en verschillen tussen Nazi-Duitsland en Israël te openen?
Dat hoeft net per se. De vergelijking op het bord kan best gerechtvaardigd zijn indien er voldoende overeenkomsten zijn voor de demonstranten om een punt te maken. Dan kan het hier in hetzelfde topic.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Goede actie of foute actie?
New Yorkers furieus om swastika in de lucht
.
Afbeelding
.
Mijn eigen mening: Foute actie.
Demiurg
Diehard

Bericht door Demiurg »

Afbeelding
"What’s now being called 'new atheism' or atheist fundamentalism is really nothing more than the triumph of the jerks. Unsubtle, unlearned (but pretentious), unreflective (but persistent)."
R.J. Hoffmann
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Cluny schreef:Goede actie of foute actie?

<aanstootgevende foto verwijderd.

NewYorkersfurieusomswastikaindelucht-InternetExplorer_zps1416fdb8.jpg[/img]
.
Hier ben ik het in elk geval met je eens. Dit lijkt op Bazi-propaganda. Formeel is het misschien niet to omdat de swastika's rechtop staan en niet schuin. Maat het lijkt er wel degelijk op. Ook al begrijp ik de tekst eerlijk gezegd niet.
Ik wens u alle goeds
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Cluny schreef:Goede actie of foute actie?

.
Eens.
Reden:
Je kunt de geschiedenis niet terugdraaien.
Dingen en hun betekenissen veranderen bij ander gebruik automatisch.

Ook al is het niet het Nazi hakenkruis, ook al staat ook het joodse Swastica teken afgebeeld (Swastika in de joodse ster) en een hartje, het provoceert wel degelijk ontzettend.
Hoogst waarschijnlijk is dit ook de "zeer domme empathieloze" bedoeling.
Het kwetsende element is van grotere betekenis, dan dat mensen kennis zouden moeten nemen van de oude betekenis: vrede.
Voor vrede hebben we in de moderne tijd vele andere tekens, waaronder ook het afgebeelde.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Toen ik aan het googelen was naar het joodse Swastica teken kwam ik deze tegen.
https://www.stormfront.org/forum/showth ... count=1648" onclick="window.open(this.href);return false;
Toen ik laatst bij de sportschool aan het trainen was zag ik iets heel vreemds, ik zag namelijk een neger met op zijn beiden bovenarmen een davidster (jodenster) met daarin een omgekeerd hakenruis (met de pootjes naar links) getatoeeerd.
Kan iemand mij uitleggen wat dit betekend? Of heeft deze neger gewoon een hekel aan zichzelf?

Maar goed, in combinatie met die davidster kan het niet veel goeds betekenen...
Dom...dom....dom....
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Mariakat schreef:Toen ik aan het googelen was naar het joodse Swastica teken kwam ik deze tegen.
https://www.stormfront.org/forum/showth ... count=1648" onclick="window.open(this.href);return false;
Toen ik laatst bij de sportschool aan het trainen was zag ik iets heel vreemds, ik zag namelijk een neger met op zijn beiden bovenarmen een davidster (jodenster) met daarin een omgekeerd hakenruis (met de pootjes naar links) getatoeeerd.
Kan iemand mij uitleggen wat dit betekend? Of heeft deze neger gewoon een hekel aan zichzelf?

Maar goed, in combinatie met die davidster kan het niet veel goeds betekenen...
Dom...dom....dom....
Inderdaad, om over de taalfouten nog maar te zwijgen :wink:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Stormfront aanklikken is eigenlijk heel vervelend om te doen.
Hier hetzelde ontwerp. Maar net even anders in uitvoering.
Afbeelding
Even wat anders.
Afbeelding
Mahalingam
Ervaren pen

Bericht door Mahalingam »

Sommige mensen zien overal een hakenkruis is.
Neem nu deze winkelstraat betegeling in Waren (Kreis Mecklenburgische Seenplatte).

Afbeelding
http://www.ndr.de/regional/mecklenburg- ... uz111.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie